Skocz do zawartości

Płyn chłodzący


tom7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie powinienem szukać wlewu do płynu chłodzacego oraz wskazania jego poziomu. Pytania dotyczą kawasaki EL 250 pewnie w innych rozmieszczenie tych elementów jest podobne.Jakiego płynu używać ? Może ktoś z Was dysponuje skanem z rysunkiem silnika i rozpiską gdzie co jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pod bakiem a raczej pod z przodu nad filtrem powietrza nakretka tylko nie ma tam zadnej skali wiec to chyba to, z kolei znacznie nizej pod siedzeniem przy dolnej czesci ramy jest biały zbiorniczek skali też raczej nie widać,trudno mi zaobserwować z czym jest podąłczony, ale czy to moze być zbiornik wyrównawczy czy moze zbiornik na cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kolei znacznie nizej pod siedzeniem przy dolnej czesci ramy jest biały zbiorniczek skali też raczej nie widać' date='trudno mi zaobserwować z czym jest podąłczony, ale czy to moze być zbiornik wyrównawczy czy moze zbiornik na cos innego?[/quote']

 

U mnie w hondzie jest w tym miejscu zbiornik wyrownawczy powinien na nim przynajmniej byc napis low z kreska. U gory przy wlewie nie masz skali. Nalewasz do pelna musi pochodzic i potem sprawdzasz czy nie dolac. Opowietrzenie ukladu w tego typu motocyklach odbywa sie przez gorny wlew.

Niech sie sprobuja wypowiedziec mechanicy bo ja jestem za bardzo w tych tematach lajkonikiem :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ja ostatnio nieco zdębiałem. Wiedziałem, że pod kanapą jest takie małe białe coś z napisem "coolant" i dwiem kreskami "upper" i "lower". Ale kiedy po zdjęciu baku zobaczyłem metalowy korek (jak w starych katamaranach :buttrock: ) również z napisem "coolant" to 8O Więc gdzie ja mam teraz dolewać i co (płyn czy może woda destylowana)??

 

PS. Ten zbiorniczek pod kanapą jest prawie nieprzeźroczysty i nic nie widać - możliwe, że jeżdż bez płynu :mrgreen: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewasz zawsze w najwyzszym punkcie ukladu.

A co ? Ktos by powiedzial ze nie jezdzi sie w zime to i wode mozna ale plyn chlodniczy ma inna temperature wrzenia, zabezpieczenia antykorozyjne i co najwazniejsze srodki smarujace cala pompe. Plyn nie kosztuje duzo i jak jest szczelny uklad to go nie zzera a wiec i koszt niewielki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolewasz zawsze w najwyzszym punkcie ukladu.  

A co ?  Ktos by powiedzial ze nie jezdzi sie w zime to i wode mozna ale plyn chlodniczy ma inna temperature wrzenia, zabezpieczenia antykorozyjne i co najwazniejsze srodki smarujace cala pompe. Plyn nie kosztuje duzo i jak jest szczelny uklad to go nie zzera a wiec i koszt niewielki.

 

Czyli pod bakiem

 

Dlatego pytam - woda czy płyn,bo niedawno wpadłem w polemike z jednym gostkiem, który twierdził ze woda jest nawet lepsza bo szybciej schładza silnik... 8O

 

THNX

PZDR

Yaco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...