tom7 Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Gdzie powinienem szukać wlewu do płynu chłodzacego oraz wskazania jego poziomu. Pytania dotyczą kawasaki EL 250 pewnie w innych rozmieszczenie tych elementów jest podobne.Jakiego płynu używać ? Może ktoś z Was dysponuje skanem z rysunkiem silnika i rozpiską gdzie co jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Jedno jest pewne ze jest to najwyzszy punkt ukladu chlodzenia. A wiec albo gdzies na wysokosci gornego mocowania lag albo pod bakiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom7 Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Jest pod bakiem a raczej pod z przodu nad filtrem powietrza nakretka tylko nie ma tam zadnej skali wiec to chyba to, z kolei znacznie nizej pod siedzeniem przy dolnej czesci ramy jest biały zbiorniczek skali też raczej nie widać,trudno mi zaobserwować z czym jest podąłczony, ale czy to moze być zbiornik wyrównawczy czy moze zbiornik na cos innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 z kolei znacznie nizej pod siedzeniem przy dolnej czesci ramy jest biały zbiorniczek skali też raczej nie widać' date='trudno mi zaobserwować z czym jest podąłczony, ale czy to moze być zbiornik wyrównawczy czy moze zbiornik na cos innego?[/quote'] U mnie w hondzie jest w tym miejscu zbiornik wyrownawczy powinien na nim przynajmniej byc napis low z kreska. U gory przy wlewie nie masz skali. Nalewasz do pelna musi pochodzic i potem sprawdzasz czy nie dolac. Opowietrzenie ukladu w tego typu motocyklach odbywa sie przez gorny wlew.Niech sie sprobuja wypowiedziec mechanicy bo ja jestem za bardzo w tych tematach lajkonikiem :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2004 No właśnie - ja ostatnio nieco zdębiałem. Wiedziałem, że pod kanapą jest takie małe białe coś z napisem "coolant" i dwiem kreskami "upper" i "lower". Ale kiedy po zdjęciu baku zobaczyłem metalowy korek (jak w starych katamaranach :buttrock: ) również z napisem "coolant" to 8O Więc gdzie ja mam teraz dolewać i co (płyn czy może woda destylowana)?? PS. Ten zbiorniczek pod kanapą jest prawie nieprzeźroczysty i nic nie widać - możliwe, że jeżdż bez płynu :mrgreen: :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martius Opublikowano 21 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2004 dolewasz zawsze w najwyzszym punkcie ukladu. A co ? Ktos by powiedzial ze nie jezdzi sie w zime to i wode mozna ale plyn chlodniczy ma inna temperature wrzenia, zabezpieczenia antykorozyjne i co najwazniejsze srodki smarujace cala pompe. Plyn nie kosztuje duzo i jak jest szczelny uklad to go nie zzera a wiec i koszt niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 dolewasz zawsze w najwyzszym punkcie ukladu. A co ? Ktos by powiedzial ze nie jezdzi sie w zime to i wode mozna ale plyn chlodniczy ma inna temperature wrzenia, zabezpieczenia antykorozyjne i co najwazniejsze srodki smarujace cala pompe. Plyn nie kosztuje duzo i jak jest szczelny uklad to go nie zzera a wiec i koszt niewielki. Czyli pod bakiem Dlatego pytam - woda czy płyn,bo niedawno wpadłem w polemike z jednym gostkiem, który twierdził ze woda jest nawet lepsza bo szybciej schładza silnik... 8O THNXPZDRYaco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Ale woda w zime zamarznie i zwiekszy swoja objetosc i moze to i owo rozwalic. Nie sadze zeby byla to taka roznica w kosztach zeby kombinowac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Woda jest stosowana w wyścigach, ale jest to spowodowane tylko tym , że w razie wypadku nie pozostawia sliskich, tłustych plam. Ale tam nikt sie nie martwi o kondycję silnika na długich dystansach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Woda nie jest wcale lepszym chłodziwem od płynu chłodniczego i zwyczajnie twój znajomek sie pomylil. Płyn chlodniczy sklada sie w dużej miorze z alkoholu, a ten bardzo dobrze przewodzi ciepło...dużo lepiej od wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ksu87 Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2004 Mam takie pytanko, czy można mieszać płyny chłodnicze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.