Skocz do zawartości

Kask do ok. 2000 zł - Shark Race R Pro Carbon?


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

HJC RPHA 10 (Plus)

 

- bardzo głośny

- wloty powietrza i wyloty się odklejają oraz przebarwiają w porównaniu do skorupy. Biały na doklejanych plastikach zrobił się beżowy, sama skorupa zachowała kolor.

- lakier bardzo łatwo odpada jeśli jeździsz z plecakiem, lekkie uderzenie kaskiem i już jest spory odprysk.

- szybka bez pinlocka bardzo łatwo paruje

- kiepskie szwy, prucie w tylnej części kasku

- kurtyna pod brodę jest bardzo kiepskiej jakości, plastikowe uchwyty pękają

 

To chyba tyle z wad, które zauważyłem. Nigdy więcej nie wybiorę HJC. Kask miałem około 2 lata i zrobiłem około 30kkm.

 

Sam szukam czegoś w podobnym budżecie, może wezmę x-lite 802r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HJC RPHA 10 (Plus)

 

- bardzo niska szyba - słaba widoczność na sporcie

 

Shark race-r

- bardzo słaba powłoka lakieru, odpryski od najmniejszego kamyczka to norma

- wentylacja jest dobra, ale niestety tylko przy większych prędkościach, na kartingach w starym suomy vandal głowa mi se nigdy nie pociła a w tym owszem

- jest bardzo głośny, ale to kask sportowy wiec to cecha a nie wada.

- mini spoilery na boku lubią sie odklejać, ale one są raczej dekoracyjne (te z wentylacją są ok)

 

+ wysoka szyba = świetna widoczność - tak samo dobrą, a może i lepszą ma tylko agv corsa/pista

+ wygodny środek, całość wyjmowana do prania łącznie z obszyciem zapięcia dd.

 

Swoją droga zupełnie nie rozumiem ludzi który kupują sportowe kaski i narzekają na hałas

Edytowane przez 1qazse4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony mogę dodać że warto inwestować w akcesoria motocyklowe sprawdzonych firm. Sam mam kask x-lite X-551 GT Jest dostepny w 3 różnych rozmiarach skorup,są dostępne wersje z daszkiem i szybą, lub bez nich. Została tam zamontowana specjalna szyba przeciwsłoneczną oraz jest system wentylacji. W kasku masz zamontowany szeroki daszek, co jest przydatne w trudnych warunkach. Zapięcie ma typu DD-ring poprzez co można zamontować N-Com Xseries.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HJC RPHA 10 (Plus)

 

- bardzo niska szyba - słaba widoczność na sporcie

 

Shark race-r

- bardzo słaba powłoka lakieru, odpryski od najmniejszego kamyczka to norma

- wentylacja jest dobra, ale niestety tylko przy większych prędkościach, na kartingach w starym suomy vandal głowa mi se nigdy nie pociła a w tym owszem

- jest bardzo głośny, ale to kask sportowy wiec to cecha a nie wada.

- mini spoilery na boku lubią sie odklejać, ale one są raczej dekoracyjne (te z wentylacją są ok)

 

+ wysoka szyba = świetna widoczność - tak samo dobrą, a może i lepszą ma tylko agv corsa/pista

+ wygodny środek, całość wyjmowana do prania łącznie z obszyciem zapięcia dd.

 

Swoją droga zupełnie nie rozumiem ludzi który kupują sportowe kaski i narzekają na hałas

Ciekawe porównanie.

W kwestii niskiej/wysokiej szyby jakie kaski jeszcze miałeś okazję sprawdzić?

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Znajomy jeździ ostro hornetem 600 w kasku Shoei Qwest i bardzo go sobie chwali. 3 lata temu kupił go za około 2000zł, w dniu dzisiejszym takie kaski można nabyć już za około 1200zł. Zastanawiam się czy ten kask (w końcu sklasyfikowany jako turystyczny) nada się do jazdy CBR 600RR. Kusi mnie niska cena jak na Shoei-a, ale obawiam się czy kask który zaprojektowano do lekko pochylonej pozycji kierowcy (motocykle naked, lub sportowo-turystyczne) da radę w dość znacznie pochylonej pozycji kierującego wCBR 600RR. Co o tym myślicie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy jeździ ostro hornetem 600 w kasku Shoei Qwest i bardzo go sobie chwali. 3 lata temu kupił go za około 2000zł, w dniu dzisiejszym takie kaski można nabyć już za około 1200zł. Zastanawiam się czy ten kask (w końcu sklasyfikowany jako turystyczny) nada się do jazdy CBR 600RR. Kusi mnie niska cena jak na Shoei-a, ale obawiam się czy kask który zaprojektowano do lekko pochylonej pozycji kierowcy (motocykle naked, lub sportowo-turystyczne) da radę w dość znacznie pochylonej pozycji kierującego wCBR 600RR. Co o tym myślicie? Macie jakieś doświadczenia w tym temacie?

Ja zakupiłem Qwest'a do nakeda i jestem mega zadowolony. Może mógłby być cichszy, ale stoperki i spox. Jeśli shoei to do sportów wersja Shoei XR1100 jest odpowiednikiem Qwest'a przez wloty powietrza przystosowane do pochyleń

 

Ja wyrwałem nowego Qwesta za 800 :biggrin: a XR1100 mogłem mieć za 1000

Edytowane przez sosek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100% jazdy po drodze. Gdzieś czytałem że Qwest nie nadaje się na sporta. Właśnie nie wiem czy wynika to z ograniczonego polawidzenia czy aerodynamiki nie pasującej do pochylonej pozycji kierowcy? Obstawiam to drugie - ale czy tak jest naprawde?

Sosek2 - gdzie takie atrakcyjne ceny masz na kaski?

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnio przymierzałem następujące kaski: Shoei Qwest, XR 1100, NXR oraz Schuberth s2. Schubert S2 odpada bo L-ka nie wchodzi na głowę a XL-ka jest za luźna. Shoei NXR - w rozmiarze L leży na głowie idealnie tak samo jak XR 1100. XR jest ponoć staranniej wyprodukowany i jako że jest to model powoli wycofywany można nabyć go w dobrej cenie. Czy macie jakieś namiary gdzie mogę nabyć poniżej 1300zł fabrycznie nowego Shoei-a XR 1100 w rozmiarze L, najlepiej czarny w połysku?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc zakupiłem Shoei-a XR 1100. Pasuje jak ulał z tym, że wkładki policzkowe tak mocno przylegają, że z trudem zamykam usta (robią z mej twarzy tak zwany szczurzy pyszczek). Niby są jakieś cieńsze wkładki policzkowe o 2mm, ale 2 mm to tyle co nic. Czy te wkładki policzkowe się z czasem ułożą czy będę zmuszony tak jeździć "do końca życia"?

Pozycje wizjera: języczek do góry- wizjer zablokowany, do dołu szybkie otwieranie, po środku szczelina. W jakiej sytuacji jeździ się ze szczeliną miedzy wizjerem a uszczelka? Czy podnoszenie szyby możliwe jest tylko gdy języczek opuszczony jest do dołu.*

 

* - wiem mam instrukcje do kasku, ale ona napisana jest naprawdę w niezrozumiały dla każdego sposób.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecałbym Qwesta. Starszy poczciwy model od SHOEI.

Skorupa z włókien szklanych, organicznych oraz tzw. "high performance" ( wielkość skorupy w 4 rozmiarach).

Możliwość wymiany boczków policzków sprawia, że kask po kilku latach znów może stać się jak nowy w kwestii dopasowania do głowy.

W zestawie otrzymujesz pinlocka.

Nie ma blendy przeciwsłonecznej, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo moim zdaniem działa to na plus.

Kasa - 1299zł można wyrwać nówkę.

 

 



No więc zakupiłem Shoei-a XR 1100. Pasuje jak ulał z tym, że wkładki policzkowe tak mocno przylegają, że z trudem zamykam usta (robią z mej twarzy tak zwany szczurzy pyszczek). Niby są jakieś cieńsze wkładki policzkowe o 2mm, ale 2 mm to tyle co nic. Czy te wkładki policzkowe się z czasem ułożą czy będę zmuszony tak jeździć "do końca życia"?

Pozycje wizjera: języczek do góry- wizjer zablokowany, do dołu szybkie otwieranie, po środku szczelina. W jakiej sytuacji jeździ się ze szczeliną miedzy wizjerem a uszczelka? Czy podnoszenie szyby możliwe jest tylko gdy języczek opuszczony jest do dołu.*

 

* - wiem mam instrukcje do kasku, ale ona napisana jest naprawdę w niezrozumiały dla każdego sposób.

Witam, bardzo trafny wybór kasku.

Wkładki policzkowe ułożą się, ważne jest to aby kask nie uwierał w górną część głowy np. w skronie.

Ze szczeliną między wizjerem, a uszczelką jeździ się m.in. żeby uniknąć zaparowania wizjera.

Jeżeli języczek opuszczony jest do dołu możesz podnościć szybę, jeśli do góry nie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Czy warto od razu do szybki od XR 1100 wstawić z pinlocka? Mam pewne obawy, że mi będzie przeszkadzać z początku, bo nigdy wcześniej nie jeździłem z pinlockiem. Może najpierw pojeździć w Shoei-u XR 1100 bez pinloka, a dopiero później go wstawić. Czy wstawiać go od razu?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...