kubaDR600 Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2004 Ja mam w domu tłok od takiego traktora tyle ze on sie chyba lanc buldog czy jakoś tak nazywał. Tłoczek jest wielkości wiadra. Lanz bulldog był niemiecki i na nim wzorowano ursusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 22 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2004 "Kubuś" coś widze, że masz troche wspólnego z silnikami okrętowymi (witaj w klubie), lub że chodziłeś do dobrej szkoły. Kuba ma racje... większość okrętowych silników diesla to 2s z tym że posiadają one zawór wydechowy oraz często są doladowane aby zwiększyć ich wydajność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Co najlepsze że to był dwusuw !!Dwusuwowy diesel. Jak uczono mnie w szkole większość dużych dieslowskich silników okrętowych to dwusuwy. Więc to akurat żadna sensacja. Ale piszę o tym traktorze przecież pisałem o silnikach na samym wstępie że te silniki okrętowe to są silniki dwusuwowe dwustronnego działania nazywane przez niektórych jednosuwowymi z racji występowania dwóch suwów pracy w jednym cylindrze podczas jednego pełnego obrotu wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Co najlepsze że to był dwusuw !!Dwusuwowy diesel. Jak uczono mnie w szkole większość dużych dieslowskich silników okrętowych to dwusuwy. Więc to akurat żadna sensacja. Ale piszę o tym traktorze przecież pisałem o silnikach na samym wstępie że te silniki okrętowe to są silniki dwusuwowe dwustronnego działania nazywane przez niektórych jednosuwowymi z racji występowania dwóch suwów pracy w jednym cylindrze podczas jednego pełnego obrotu wału. Przepraszam, zachowałem się jak gówniarz :( :( A swoją drogą to nie słyszałem o tym, wiem natomiast, że to diesel ale wysokoprężnym to już go cieżko nazwać bo stopień sprężania wynosił w nim coś około 5 :clap: a zapłon następował od rozgrzanej gruszy w komorze spalania na którą nastepował natrysk paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 To w zasadzie był silnik żarowy, ponieważ zapłon następował od rozgrzanego elementu w głowicy.Sama procedura zapłonu tego ciągnika była ciekawa.Do głowicy w tą grusze wsadzało się żarzący sie specjalny knot który przy zimnym silniku rozpoczynał zapłon.A za korbę rozruchową służyła kierownica :(Pewnie jak go rano odpalili to chodził do wieczora :clap: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubaDR600 Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Pewnie jak go rano odpalili to chodził do wieczora :clap: O ile do tego czasu nie popsuł sie regulator obrotów. Ciagnik zamieniał się wtedy w działko samobieżne bo wał nabierał takich obrotów, że tłok urywał się z korbowodu i wybijając dziurę w głowicy leciał daleko w pole... I podobno czasem nawet komuś głowę urwało.... tak słyszałem, bom za młody aby to pamietać :( :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
profaner Opublikowano 23 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2004 z tak nieciekawie zapowiadajacego sie posta strasznie fajny temat sie wywiazal.....nie widzialem ze z tymi silnikami moge byc taki rozne rozniste konfiguracje a sprzet rolniczy z tamtych czasow jest bomba.... Na mnie oprocz wszystkich tego typu ciagnikow jak lanz buldog wrazenie robia lokomobile.... NO NORMALNIE MOC!!!!!!!!!!! :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2004 Pewnie jak go rano odpalili to chodził do wieczora było tak że czasami chodził też kilka dób :clap:- dolewali tylko paliwo i wode do chłodnicy (jeśli takowa była :( ) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.