Skocz do zawartości

DT 125 RE - Przerywająca iskra ?


KasztaN9
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Więc zacznę od początku.

Dziś pojechałem na przejażdżkę i elegancko yamahszka odpaliła, śmigała, ale do czasu jak chciałem wjechać w bramę to po prostu mi zgasła (dobrze, ze przed domem :D).

No i od tego momentu nie chce odpalić.
Kręcę, kręcę i nic. Zero reakcji.
Lałem paliwo bezpośrednio do cylindra, ale niestety to samo.
Próbowałem z popychu i również to samo :(

ale zauważyłem coś bardzo dziwnego.
Iskra po prostu wariuje. (nie mam kopki. Chodzi o rozrusznik)

Gdy kręcę rozrusznikiem to po wciśnięciu przycisku jest jakaś tam mała iska przez chwilkę.
dalej kręcę, kręce i nic, a jak puszczę i rozrusznik przestanie kręcić to wskakuje jeszcze kilka iskier.
Tak jakby sie kumulowały.

Po prostu nie jest tak, że kręcę i iskra cały czas wskakuje.
Rozebrałem pół motoru i sprawdzałem kable, ale nie wiem za co się wziąć.
Może ktoś miał podobny problem ?

Wszystko działało : (
Może jak skręciłem kierownicą to któryś kabel się przetarł, albo coś ?
Pomóżcie proszę :(


kompresja jest ok :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na chłopski rozum to świadczy o za słabym akumulatorze i zapłonie DC-CDI -póki rozrusznik kręci prądu jest za mało na zapłon , jak wyłączasz rozrusznik to napięcie wzrasta i jest iskra :D tylko że DT125 chyba do końca produkcji miała AC-CDI ...............jak była sprawna to zapalała na popych bez akumulatora ? akumulator w ogóle sprawny ?

 

Druga opcja to zimne luty w CDI i to jest bardziej prawdopodobne-masz opcje podmienić od kogoś moduł ?

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pomarańczowym kablu (plus) od cewki mam niecałe 5V
a ile powinno być ?

a jeśli chodzi o oporność impulsatora na wypiętych kostkach to ma 285ohm
a powinno być ?

Przy włączonym zapłonie przejeżdżałem śrubokrętem przez impulsator, ale nic się nie działo.

Cewkę podłączałem na krótko i iskra była.

Proszę o pomoc

 

EDIT: ///

już wiem, że oporność impulsatora ma być 280-420Ohm
więc u mnie jest dobrze.

a jak z tym napięciem pomarańczowego kabla wchodzącym przez moduł do cewki ?


btw. rozbierał już ktoś moduł ? bo to wszystko w gumie więc cieżko rozebrać F

Edytowane przez KasztaN9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przy włączonym zapłonie przejeżdżałem śrubokrętem przez impulsator, ale nic się nie działo.

 

impulsator generuje impuls od magnesu , zmiany biegunowości magnesu albo siły to nie detektor metalu że śrubokrętem wywołasz impuls :D

 

podmień po prostu świecę najpierw........

 

 

Na pomarańczowym kablu (plus) od cewki mam niecałe 5V

a ile powinno być ?

 

multimetrem cyfrowym tego nie zmierzysz........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288

u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohm

miernik jest na pewno dobry.
Sprawdzałem rezystancję impulsatora i jest ok.

Chciałbym się dowiedzieć około ile volt ma wychodzić na kablu (pomarańczowym) wchodzącym do cewki przez moduł.

u mnie jest niecałe 5V, a nie wiem ile powinno być.

Chce wykluczyć albo cewkę w magneto, albo moduł.

ale rezystancja mówi chyba sama za siebie ?

 

 

Czyli zwykłym mutlimetrem cyfrowym tego nie zmierze ?

Chodzi o to co wychodzi z modułu i dopiero wędruje do cewki wys. napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłym miernikiem chyba nie idzie tego zrobić.

Probowałem o odczyt wariował. Raz 10, a raz 5V

 

ogólnie na tym pomarańczowych, ale wychodzącym z modułu jest 5V

 

ale według mnie to cewka na 100% z tym, że ...

 

Pan nie podołał i powiedział, że tego nie przewinie.

że jak nie będę miał danych dotyczącej tej cewki to nikt mi tego nie zrobi.

zna ktoś może jakiegoś fachowca od przewijania cewek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłym miernikiem chyba nie idzie tego zrobić.

Probowałem o odczyt wariował. Raz 10, a raz 5V

 

dokładnie nie zmierzysz.....

 

 

zna ktoś może jakiegoś fachowca od przewijania cewek ?

 

możesz spróbować zagadać w zakładach co przewijają silniki elektryczne może ktoś się podejmie.........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...