KasztaN9 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2015 Witajcie.Więc zacznę od początku.Dziś pojechałem na przejażdżkę i elegancko yamahszka odpaliła, śmigała, ale do czasu jak chciałem wjechać w bramę to po prostu mi zgasła (dobrze, ze przed domem :D).No i od tego momentu nie chce odpalić.Kręcę, kręcę i nic. Zero reakcji.Lałem paliwo bezpośrednio do cylindra, ale niestety to samo.Próbowałem z popychu i również to samo :(ale zauważyłem coś bardzo dziwnego.Iskra po prostu wariuje. (nie mam kopki. Chodzi o rozrusznik)Gdy kręcę rozrusznikiem to po wciśnięciu przycisku jest jakaś tam mała iska przez chwilkę.dalej kręcę, kręce i nic, a jak puszczę i rozrusznik przestanie kręcić to wskakuje jeszcze kilka iskier.Tak jakby sie kumulowały.Po prostu nie jest tak, że kręcę i iskra cały czas wskakuje.Rozebrałem pół motoru i sprawdzałem kable, ale nie wiem za co się wziąć.Może ktoś miał podobny problem ?Wszystko działało : (Może jak skręciłem kierownicą to któryś kabel się przetarł, albo coś ?Pomóżcie proszę :(kompresja jest ok :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 A świecę sprawdziłeś (podmiana)? Klin cały? Fajka nie ma przebicia? To najprostsze rzeczy do zrobienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 22 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2015 na chłopski rozum to świadczy o za słabym akumulatorze i zapłonie DC-CDI -póki rozrusznik kręci prądu jest za mało na zapłon , jak wyłączasz rozrusznik to napięcie wzrasta i jest iskra :D tylko że DT125 chyba do końca produkcji miała AC-CDI ...............jak była sprawna to zapalała na popych bez akumulatora ? akumulator w ogóle sprawny ? Druga opcja to zimne luty w CDI i to jest bardziej prawdopodobne-masz opcje podmienić od kogoś moduł ? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KasztaN9 Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 (edytowane) Na pomarańczowym kablu (plus) od cewki mam niecałe 5Va ile powinno być ?a jeśli chodzi o oporność impulsatora na wypiętych kostkach to ma 285ohma powinno być ?Przy włączonym zapłonie przejeżdżałem śrubokrętem przez impulsator, ale nic się nie działo.Cewkę podłączałem na krótko i iskra była.Proszę o pomoc EDIT: ///już wiem, że oporność impulsatora ma być 280-420Ohmwięc u mnie jest dobrze.a jak z tym napięciem pomarańczowego kabla wchodzącym przez moduł do cewki ?btw. rozbierał już ktoś moduł ? bo to wszystko w gumie więc cieżko rozebrać F Edytowane 23 Czerwca 2015 przez KasztaN9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Przy włączonym zapłonie przejeżdżałem śrubokrętem przez impulsator, ale nic się nie działo. impulsator generuje impuls od magnesu , zmiany biegunowości magnesu albo siły to nie detektor metalu że śrubokrętem wywołasz impuls :D podmień po prostu świecę najpierw........ Na pomarańczowym kablu (plus) od cewki mam niecałe 5Va ile powinno być ? multimetrem cyfrowym tego nie zmierzysz........ Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KasztaN9 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Cewka w magneto według serwisówki powinna mieć rezystancję 192-288u mnie po zmierzeniu jest - 708 ohmmiernik jest na pewno dobry.Sprawdzałem rezystancję impulsatora i jest ok.Chciałbym się dowiedzieć około ile volt ma wychodzić na kablu (pomarańczowym) wchodzącym do cewki przez moduł.u mnie jest niecałe 5V, a nie wiem ile powinno być.Chce wykluczyć albo cewkę w magneto, albo moduł.ale rezystancja mówi chyba sama za siebie ? Czyli zwykłym mutlimetrem cyfrowym tego nie zmierze ?Chodzi o to co wychodzi z modułu i dopiero wędruje do cewki wys. napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 Sprawdź czujnik nóżki bocznej bo w DT jak jest rozłożona nóżka to przeskakuje iskra tylko na początku, tak bylo w modelu z polowy lat 90 z wersją kopaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KasztaN9 Opublikowano 24 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 wypiąłem go w ogóle ;)pamiętam po zakupie DT jak ją chciałem odpalić na rozłożonj nóżce i nie mogłem XD i kombinowałem dlaczego :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Goofer Opublikowano 25 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 Zmierz napięcie na cewce z pod magneta zasilającej moduł,chyba czarno czerwony kabel+masa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KasztaN9 Opublikowano 25 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2015 zwykłym miernikiem chyba nie idzie tego zrobić.Probowałem o odczyt wariował. Raz 10, a raz 5V ogólnie na tym pomarańczowych, ale wychodzącym z modułu jest 5V ale według mnie to cewka na 100% z tym, że ... Pan nie podołał i powiedział, że tego nie przewinie.że jak nie będę miał danych dotyczącej tej cewki to nikt mi tego nie zrobi.zna ktoś może jakiegoś fachowca od przewijania cewek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 26 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 zwykłym miernikiem chyba nie idzie tego zrobić.Probowałem o odczyt wariował. Raz 10, a raz 5V dokładnie nie zmierzysz..... zna ktoś może jakiegoś fachowca od przewijania cewek ? możesz spróbować zagadać w zakładach co przewijają silniki elektryczne może ktoś się podejmie......... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.