4jku Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Czołem Podczas mocnego/średniego skręcania przy wolnych prędkościach, w pewnym momencie podczas dalszego skręcania kierownicy zamiast ciągnąć muszę ją zacząć dosyć mocno odpychać. Wygląda to tak że do pewnego momentu kierownice ciągnę, potem coraz lżej, aż po uzyskaniu pewnego kąta muszę ją zacząć odpychać coraz mocniej żeby sama nie walnęła o bak. Dopiero z SM zaczynam przygodę i nie wiem czy to tak ma być czy coś jest do poprawki? Jakieś pomysły lub wskazówki? Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 jak w obie strony jest tak samo tak ma być ,wynika to kąta między lagami a ramą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Tak właśnie myślałem, ale czy można to jakoś próbować niwelować przez regulację lag? Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Moźe zacznij od wymiany opon na nowe. Potem łożysko główki ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 wsuń lagi w półki to zmniejszysz wyprzedzenie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) Opona na przód jest zamówiona. Co do główki ramy to nie zaobserwowałem myszkowania ani niczego podobnego... wsuń lagi w półki to zmniejszysz wyprzedzenie Też spróbuję... A ewentualnie mniejsza opona? Edit: Lagi wsunięte o około 12mm. Generalnie jest dużo lepiej, przynajmniej tak mi się wydaje - w każdym razie teraz jeździ mi się dużo pewniej. No i czekam jeszcze na oponę. Wygląda to tak, że teraz jak już wchodzę w zakręt i skręcam kierownicę np w prawo, to prawą ręką muszę ją odpychać a nie ciągnąć. Przedtem najpierw musiałem ciągnąc i dopiero gdzieś od połowy odpychać co było dosyć niekomfortowe. Generalnie jest dokładnie na odwrót niż we wszystkich enduro jakie miałem (exc, klr, kx, wr), do tej pory byłem nauczony że żeby kręcić kierownicą w prawo to mam ją prawą ręką mocno ciągnąć a nie odpychać. Być może po prostu ten sm taki jest i już. Pytanie do tych co się znają, tak ma być? :) Jak jest ktoś z Krakowa kto ogarnia sm to chętnie dam się przejechać i wysłucham uwag :) Edit: Znalazłem jeszcze taki wpis który dobrze opisuje co mam na myśli: Dla porównania, niektóre motocykle mają tendencję do zbytniego przechylania się przy skręcaniu w czasie jazdy z małą prędkością. Na takiej maszynie można zacząć skręt w prawo zwyczajnie popychając prawą rączkę kierownicy, jednak kiedy motocykl zacznie się pochylać, „chce" pochylać się coraz bardziej. Motocyklista może nie zdawać sobie sprawy z tego, co się dzieje, ale taki motocykl nie wyjdzie „sam" z pochylenia — trzeba przyciągnąć do siebie dolną rączkę kierownicy, bo inaczej może dojść do wywrotki. Zatem w przypadku takich motocykli technika kontrolowania kąta pochylenia polega na tym, by najpierw pchnąć do przodu rączkę kierownicy, by przechylić motor, a potem lekko przyciągnąć ją do siebie, żeby utrzymać stały kąt nachylenia. Dla motocyklisty, który nie rozumie, co się dzieje, może to być naprawdę irytujące. Znalezione na:http://www.mlodewilkiolawa.fora.pl/technika-jazdy,25/motocyklista-doskonaly-2-dynamika-motocykla,27.html Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 To w enduro nie ma przeciwskrętu? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 To w enduro nie ma przeciwskrętu? Nawet podczas jazdy rowerem go stosujemy :P Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 To dlaczego skręcałeś ciągnąc za kierownice a nie ją odpychając? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) To w enduro nie ma przeciwskrętu? Nie czytasz ze zrozumieniem do tej pory byłem nauczony że żeby kręcić kierownicą w prawo to mam ją prawą ręką mocno ciągnąć a nie odpychać. Nie napisałem SKRĘCAĆ w prawo. A że trudno to wyrazić słowami podparłem się cytatem z innego forum który nie powinien pozostawiać wątpliwości o co mi chodzi ;) Przypomnę: Na takiej maszynie można zacząć skręt w prawo zwyczajnie popychając prawą rączkę kierownicy, jednak kiedy motocykl zacznie się pochylać, „chce" pochylać się coraz bardziej. Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Aha. Super wyjaśnienie. Ale w sumie to nie interesuje mnie jak jeździsz więc nie sil się na odpowiedź. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 To weź skasuj swoje posty które nic nie wnoszą do tematu bo robisz śmietnik. Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Zastanowię się. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 (edytowane) No to jak nie kasujesz to jednak spróbuję odpowiedzieć w dużym skrócie: W enduro na jakich jeździłem kierownica chętnie wracała do położenia "na wprost", a w sm mam dokładnie na odwrót. To dlaczego skręcałeś ciągnąc za kierownice a nie ją odpychając? Chcąc skręcić np w prawo, żeby zainicjować przeciwskręt to wg mnie nie ma znaczenia czy pociągniesz do siebie lewą część kierownicy czy odepchniesz prawą - efekt będzie ten sam. Jeśli masz inną teorię to śmiało, chętnie się czegoś nauczę, bo właśnie na takim etapie jestem. Podsumowując: Czepiasz się nie wiem czemu... Coś Ci zrobiłem? Edytowane 30 Kwietnia 2015 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2015 Nie czepiam się tylko mam alergię na odpowiedzi typu "nie czytasz ze zrozumieniem". Dopiero później dopisałeś wytłumaczenie, którego wcześniej nie widziałem, tak że spoko. Poza tym piszesz w bardzo zawiły sposób. Skąd ma ktoś wiedzieć że dla Ciebie "kręcić kierownicą w prawo" = "skręcać w lewo". Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.