Skocz do zawartości

Mocno ciągnie kierownice przy skręcaniu przy niskich prędkościach. KTM LC4 SM


4jku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem

 

Podczas mocnego/średniego skręcania przy wolnych prędkościach, w pewnym momencie podczas dalszego skręcania kierownicy zamiast ciągnąć muszę ją zacząć dosyć mocno odpychać.

 

Wygląda to tak że do pewnego momentu kierownice ciągnę, potem coraz lżej, aż po uzyskaniu pewnego kąta muszę ją zacząć odpychać coraz mocniej żeby sama nie walnęła o bak.

 

Dopiero z SM zaczynam przygodę i nie wiem czy to tak ma być czy coś jest do poprawki? Jakieś pomysły lub wskazówki?

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona na przód jest zamówiona. Co do główki ramy to nie zaobserwowałem myszkowania ani niczego podobnego...

 

wsuń lagi w półki to zmniejszysz wyprzedzenie

 

 

Też spróbuję... A ewentualnie mniejsza opona?

 

Edit:

 

Lagi wsunięte o około 12mm. Generalnie jest dużo lepiej, przynajmniej tak mi się wydaje - w każdym razie teraz jeździ mi się dużo pewniej. No i czekam jeszcze na oponę.

 

Wygląda to tak, że teraz jak już wchodzę w zakręt i skręcam kierownicę np w prawo, to prawą ręką muszę ją odpychać a nie ciągnąć. Przedtem najpierw musiałem ciągnąc i dopiero gdzieś od połowy odpychać co było dosyć niekomfortowe.

 

Generalnie jest dokładnie na odwrót niż we wszystkich enduro jakie miałem (exc, klr, kx, wr), do tej pory byłem nauczony że żeby kręcić kierownicą w prawo to mam ją prawą ręką mocno ciągnąć a nie odpychać. Być może po prostu ten sm taki jest i już. Pytanie do tych co się znają, tak ma być? :)

 

Jak jest ktoś z Krakowa kto ogarnia sm to chętnie dam się przejechać i wysłucham uwag :)

 

Edit:

 

Znalazłem jeszcze taki wpis który dobrze opisuje co mam na myśli:

 

Dla porównania, niektóre motocykle mają tendencję do zbytniego przechylania się przy skręcaniu w czasie jazdy z małą prędkością. Na takiej maszynie można zacząć skręt w prawo zwyczajnie popychając prawą rączkę kierownicy, jednak kiedy motocykl zacznie się pochylać, „chce" pochylać się coraz bardziej. Motocyklista może nie zdawać sobie sprawy z tego, co się dzieje, ale taki motocykl nie wyjdzie „sam" z pochylenia — trzeba przyciągnąć do siebie dolną rączkę kierownicy, bo inaczej może dojść do wywrotki. Zatem w przypadku takich motocykli technika kontrolowania kąta pochylenia polega na tym, by najpierw pchnąć do przodu rączkę kierownicy, by przechylić motor, a potem lekko przyciągnąć ją do siebie, żeby utrzymać stały kąt nachylenia. Dla motocyklisty, który nie rozumie, co się dzieje, może to być naprawdę irytujące.

 

Znalezione na:

http://www.mlodewilkiolawa.fora.pl/technika-jazdy,25/motocyklista-doskonaly-2-dynamika-motocykla,27.html

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w enduro nie ma przeciwskrętu?

 

Nie czytasz ze zrozumieniem

 

do tej pory byłem nauczony że żeby kręcić kierownicą w prawo to mam ją prawą ręką mocno ciągnąć a nie odpychać.

 

Nie napisałem SKRĘCAĆ w prawo.

 

A że trudno to wyrazić słowami podparłem się cytatem z innego forum który nie powinien pozostawiać wątpliwości o co mi chodzi ;)

 

Przypomnę:

 

Na takiej maszynie można zacząć skręt w prawo zwyczajnie popychając prawą rączkę kierownicy, jednak kiedy motocykl zacznie się pochylać, „chce" pochylać się coraz bardziej.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie kasujesz to jednak spróbuję odpowiedzieć w dużym skrócie:

 

W enduro na jakich jeździłem kierownica chętnie wracała do położenia "na wprost", a w sm mam dokładnie na odwrót.

 

To dlaczego skręcałeś ciągnąc za kierownice a nie ją odpychając?

 

Chcąc skręcić np w prawo, żeby zainicjować przeciwskręt to wg mnie nie ma znaczenia czy pociągniesz do siebie lewą część kierownicy czy odepchniesz prawą - efekt będzie ten sam. Jeśli masz inną teorię to śmiało, chętnie się czegoś nauczę, bo właśnie na takim etapie jestem.

 

Podsumowując:

 

Czepiasz się nie wiem czemu... Coś Ci zrobiłem?

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się tylko mam alergię na odpowiedzi typu "nie czytasz ze zrozumieniem". Dopiero później dopisałeś wytłumaczenie, którego wcześniej nie widziałem, tak że spoko. Poza tym piszesz w bardzo zawiły sposób. Skąd ma ktoś wiedzieć że dla Ciebie "kręcić kierownicą w prawo" = "skręcać w lewo".

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...