AdamYZF Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Witam, zacznę od początku, kupiłem wspomnianą Yamahę, która paliła na pych, do zrobienia były szczotki rozrusznika zrobione, rozrusznik kręci elegancko ale teraz problem, motocykl stał około 2 tyg. i poza kręceniem to prawie nic się nie dzieje czasem coś jakby załapał, strzeli z wydechu i tyle świece okopcone, czyli za bogata mieszanka alee......... no właśnie, świece wymieniłem, iskrę sprawdziłem jest lepiej niż bdb, ssanie włączone manetka do oporu, powinno go zalać, a tu wtedy dopiero zaczyna załapywać, świece wskazują na bogatą mieszankę ale ostatnie doświadczenie z kolei na ubogą tj. paliwo by nie docierało a i jeszcze jedno pytanie z dziedziny elektryki, może kolega Bruns będzie wiedziałczy istnieje możliwość że iskra pojawia się na świecy tylko w momencie kiedy wciskam "start" a po puszczeniu zanika?takie też objawy wykazuje silnik, podczas kręcenia rozrusznikiem przy włączonym ssaniu i odkręconej manetce pali, po odpuszczeniu gaśnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2015 czy istnieje możliwość że iskra pojawia się na świecy tylko w momencie kiedy wciskam "start" a po puszczeniu zanika? Owszem istnieje taka mozliwość , łatwo to sprawdzić . Do każdej z cewek są podłączone dwa przewody NN , jaden to zasilanie cewki stałym plusem po zapłonie drugi to sterowanie z modułu .Podłącz do przewodu zasilającego cewkę miernik , albo kontrolke zrobioną z zaróki i kabelków i bedziesz wiedział czy zasilanie jest cały czas , czy tylko w chwili kręcenia rozrusznikiem . (czerwony włącznik na kierownict musi być włączony) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Dziękuje bardzo ;) idę zaraz sprawdzić, dam znać wieczorem, a swoją drogą dalej mnie intryguje co się dzieje z gaźnikiem, świeca pokazuje za bogato, praktyka jednak odwrotnieNo dobra , nie wiem czy dobrze podłączyłem ale było by tak jak mówisz, napięcie na cewce jest tylko w momencie kiedy wciskam start, tutaj film, przekaźnik tylko stuka bo wiadomo po wielu kręceniach już aku padło, w każdym bądź razie wcześniej palił w momencie obracania rozrusznikiem i gasł kiedy puszczałem "start" https://youtu.be/tozgAiQdH-M więc teraz pytanie dlaczego tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Słabo widzę na filmiku . Zasilanie cewek plusem po zapłonie powinno być przewodem pomarańczowym , pod niego podlączyłeś miernik ?Nie znam insalacji maxima i musiał bym popatrzeć w schemat , czemu tak sie dzieje . Może byc uwalony czujnik otwartej bocznej stopki , styk w klamce sprzęgła , lub czujnik pozycji neutral ( oczywiście jezeli ww,.wystepują ) .Najprościej na npróbe to dać "bubla" na zasilaniem cewek , czyli pomarańczowy od cewek podłaczyć do dowolnego plusa po zapłonie . Ale to jest partyzantka aby odpalić i ewentualnie pojechać , usterki w instalacji trzeba szukać nadal . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 (edytowane) Tak wygląda schemat, jak coś mogę wrzucić w pdf w lepszej jakości, wersja do pobrania http://speedy.sh/UQE4K/Yamaha-XJ550-Maxim-550-Wiring-Diagram-Service-Specifications-Manual.pdf dodam że czujnik stopki bocznej odłączyłem - czarno biały kabelek wychodzący od modułu a i jest to wersja usa Edytowane 15 Kwietnia 2015 przez AdamYZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 daj jak możesz w lepszej jaklosci , mocno mi sie rozmydla przy powiekszaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 http://www.speedyshare.com/UQE4K/Yamaha-XJ550-Maxim-550-Wiring-Diagram-Service-Specifications-Manual.pdf tutaj jest link do pobrania pdf, inaczej nie mogę wrzucić bo jest limit na forum 1MB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 up, problem nadal nierozwiązany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 W trzecim poście wkleiłeś film z pomiaru,który został źle przeprowadzony.Zapewne kostka,w którą wtykałeś końcówki miernika łączy dwa przewody NN . Jeden z nich to zasilanie (jak pisał brunc), a drugi to impuls z impulsatora.Wepnij się miernikiem (czerwony przewód) w kabel od zasilania a minusem (czarny) do masy motonga. Następnie przekręć zapłon i napisz co pokazał miernik Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 (edytowane) Dobra sprawdziłem wszystkie 4 kable na obydwu cewkach czyli plus na kabel, minus na mase moto i tak po kolei wszystkie pokazywało na każdym kablu przy słabym a wręcz rozładowanym aku ~10V stale oczywiście czyli wydaje sie ok? Edytowane 21 Kwietnia 2015 przez AdamYZF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2015 Przy 10V napiecia modul nie zadziala.Bardzo prawdopodobne ze masz uszkodzone swiece i dlatego nie pali.Naladuj aku, swiece wymien na nowe i probuj jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Piszesz że odłączyłeś xzujnik stopki bocznej , musisz zmostkowac kostkę , inaczej iskry nie bedzie .\ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 w sumie podłącze ją z powrotem i na centralnej postawie, po co kombinować ale żeby było śmieszniej, iskra jest :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 a nadal pali na pych? sprawdz sprezanie w tym 20 letnim motocyklu ktory nigdy Tobie nie palil z rozrusznika... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamYZF Opublikowano 22 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2015 sprawdzę kompresje i dam znać, aczkolwiek ciekaw jestem jaki ta sytuacja ma z nią związek, po prostu chciałbym się dowiedzieć Januszu, jak możesz to rozwiń swoją wypowiedź. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.