c64club Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Mam "na warsztacie" silnik z crossidła na bazie Hondy CG. Najprostszy możliwy powietrzak z OHV i dwoma zaworami.Żłopie olej tak, że w wydech na czarno pluje. Pierścienie miał starte, luzy aż szczelinomierza brakło, więc zostały wymienione, cylek wyhonowany. Uszczelniacze zaworowe także nowe, bo wydechowy puszczał. Trzonki przejrzane pod lupą, nie mogą kaleczyć uszczelniacza, a luz między trzonkami a prowadnicami jest tak "na warstewkę oliwy", jak w nowym silniku. Zawory dotarte idealnie, kontrolna porcja nafty w gnieździe nie przesącza się do komory. Kompresja jest świetna.Ale tej cholerze nadal czegoś brakuje. Puszcza zasłonę dymną (tak od 2000 obrotów w górę) i oleju ze skrzyni ubywa w oczach. Oringa na kanale doprowadzającym olej w tym silniku nie ma, jest tylko dodatkowe pole na uszczelce i w sprawnym wystarcza, w dodatku na styku cyl-głowica w kanale tkwi ciasno spasowana tulejka ustalająca. Którędy może jeszcze brać olej? między prowadnicami zaworów a korpusem głowicy? Takie ilości raczej nie są zasysane przez tłok w suwie ssania, tylko wtłaczane. Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Czarny dym nie jest oznaką spalania oleju jak dla mnie ale jak mówisz, że ubywa to widocznie to olej. A silnik dotarty po remoncie? Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Dym jest niebieski. Czarny jest wyrzygiwany z wydechu olej. Po remoncie to może ze 3 minuty pochodził i już zaczął pluć Edytowane 1 Kwietnia 2015 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Sama wymiana pierścieni czasami nic nie daje , jeżeli rowki w tłoku są rozbite . Pierścienie które mają luz w rowkach potrafią pompowaćolej jak szalone , szczególnie na wyższych obrotach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 zmiana pierścieni to nie remont :) Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bruns Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Żłopie olej tak, że w wydech na czarno pluje. Pierścienie miał starte, luzy aż szczelinomierza brakło, więc zostały wymienione, cylek wyhonowany.Cylek Honowany, nowe pierścienie ale,stary tłok z rozbitymi rowkami pierścieni . I wytarczy , będzie pompował olej pierścienioami do komory spalania .Nic więcej nie szukaj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Nie tylko rowki tloka sa wazne, jaki luz masz miedzy plaszczem tloka pod sworzniem a cylindrem ?To trzeba zmierzyc mikromierzem i srednicowka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c64club Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Gosc, ktory honowal stwierdzil, ze tlok ok. Srednicowki nie mam pod reka, przywioze to zmierze. Z reszta nawet nie jest zuzyty/przytarty itp, ale rowki rzeczywiscie mogly dostac po rowie.Dzieki, panowie. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez c64club Cytuj www.grzegorski.net - witrualny kącik mojego warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.