spiwor Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Uparłem się na 307 kombi, lecz mam dylemat co do silnika.Kocham benzyny, może być zagazowane, ale mało jest wyboru w tych sprzętach. Ma ktos do czynienia z dieslem 1.6?Niby dpf można wyciąć, dwumasę raz na 200 km, a co z wtryskami...? Wchodzić w diesla? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Mój drugi szef ma takiego i jest zadowolony. Diesle hdi są bardzo udane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Uparłem się na 307 kombi, lecz mam dylemat co do silnika.Kocham benzyny, może być zagazowane, ale mało jest wyboru w tych sprzętach. Ma ktos do czynienia z dieslem 1.6?Niby dpf można wyciąć, dwumasę raz na 200 km, a co z wtryskami...? Wchodzić w diesla?Jak komputer krzyczy że sie DPF zapycha to sie redukuje i nastepne 40km przejezdża pod 3000 obrotów . I już czysty . Po raz pierwszy po 18 tysiącach od zakupu tak miałem . Mozesz też kupić wersję HXC - bez DPF-a i bez dwumasy . Kombi jakoś uciagnie.Jak chcesz benzynkę od PSA to chyba tylko w gazie bo poniżej 7 nie schodzi nawet w trasie i po emerycku a co klient to mówił że spokojnie 8-9 połknie . A to hatchback a nie kombi . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bart3z Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Moim poprzednim autem było 307SW, 2003r. z silnikiem 1,6 benzyna 110KM ;)Kupiłem go używanego w salonie w Ostrowie jak miał przejechane 100tys., ja zrobiłem 120tys. w 3 lata i przez ten czas wymienilem tylko cewkę zapłonową... spalanie po autostradzie 8L/100KM :wink:Teraz mam 508 i oczywiście też w benzynie, bo nie lubię diesli :) Edytowane 13 Marca 2015 przez Bart3z Cytuj https://www.bikepics.com/members/Bart3z/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 A czy przypadkiem właśnie te 1.6 hdi nie były ani bez DPF ( w PSA nazywa się to FAP) oraz bez dwumasy? Nie wiem czy wszystkie roczniki/ moce, ale wydaje mi się że część 1.6hdi było właśnie bez filtrów i dwumas. Pozdr.F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Wersja 90 km nie miała dpf i dwumasy, czy każda wersja tego nie wiem. Mój szef nie ma właśnie 90 km i ma tak jak napisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Tylko jeden kod - HXC . Reszta miała te przyjemności. Nawet wersje 90KMAle ja wole z DPF-em bo od smrodu dizla rzygam a tak czuć tylko taki dziwny ostrawy smrodek . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 13 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2015 Janosikkk, ale wydechu w kabinie chyba nie masz? :-P To nie są złe rzeczy, tylko trzeba wiedzieć jak używać. Dwumasa pada szybko jak jeździ się na niskich obrotach, dpf się zapycha jak od czasu do czasu się samochodu nie pogoni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Dzięki za odpowiedzi. Chyba zdecyduję się na tego 1.6 hdi, choć nie powiem, ten artykuł trochę przeraża:http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/wszystkie-wady-silnika-1-6-hdi/tt2rj Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Olej takie pierdoły. Ja tłukę już piąty rok Passata 1.9 TDI (AVF) i według testów powinienem władować w niego już worek kasy. A ja kompletnie nic przy nim nie robię! Sprzęgło jeszcze oryginalne mimo 210 tys pewnego przebiegu. Zaczyna już wykazywać oznaki zużycia, jednak ciągle daje radę. Turbina śmiga, pompki też zachowują się normalnie. Jedyne co robię, to 2 razy w roku wlewam specjalny środek do czyszczenia układu wtryskowego, potem wymiana filtrów, oleju i jazda...Zaraz pewnie usłyszę, że lada moment się zacznie... Jestem przygotowany :biggrin: Kupując diesla liczyłem się z wydatkami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Pierdolenie w tym auto sraczu aż zęby bolą . Najlepsze źródło wiedzy to fora o PSA , wszystkie bóle dupy w jednym miejscu .Ja bym uczulił na wymianę oliwy co 15 tysi żeby sie turbo nie zj**ało za szybko i to chyba wszystko .Ten piec możesz wysuszyć do zera a po uzupełnieniu paliwa normalnie podpompować ręczną pompką i pojechac dalej bez kręcenia przewodami(przerabiane w praktyce).Przyjmuje że znasz podstawowy francuski problem czyli kiepską instalację elektryczną.Także polecam razem z autem kupić czytnik OBD za 5 dych , pozwala zredukować czas wykrywania usterek do minimum . W moim 308 męczył mnie "Antipolution Fault " i posoje na 30s co jakiś czas. Podpiąłem to OBD , odczytałem błedy i były komunikaty o cisnieniu na listwie CR z dupy . Cisnienie podgladałem sobie na telefonie no i strzały do kosmicznych wartości doprowadziły mnie do wniosku że cos nie styka na czujniku albo czujnik uszkodzony. Wystarczyło poprawić kostkę przy czujniku i po problemie. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Żurek Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Słyszałem że w 1.6 HDI padają turba przez jakąś pie**olę w przewodzie doprowadzającym olej do niej właśnie. Mówią że wymiana tego stalowego przewodu na nowy likwiduje problem. Słyszeliście coś o tym ? Poza tym piec uchodzi za spoko jednostkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Coś z tym turbo jest na rzeczy, ale jest ono stosunkowo tanie. Jutro się zapytam, bo szef coś wspominał, że turbo robił i mówił że mało go to kosztowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jareckiz Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Ten silnik jest bardzo oszczędny ale ma w zasadzie jedną wadę - zapiekające się wtryskiwacze w głowicy co skutkuje wcześniejszym wyciekiem oleju z pod pokrywy zaworów, przed zakupem trzeba obejrzeć dokładnie czy są wycieki oleju z silnika . Po za tym do przebiegu 230tys zepsuła się tylko stacyjka za 700zł. Dwu masy nie ma a kompletne sprzęgło to koszt 600zł. Zawieszenie też trwałe. Ale te wtryskiwacze i zapiekanie w głowicy to mankament tego silnika, montują go tez fokusach. We Wrocławiu demontaż takiego wtryskiwacza bez demontażu głowicy kosztuje 200zł od sztuki plus koszt wtryskiwaczy. Kupiłbym jednak teraz benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rura_ Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Je nie gadajcie, że tak źle z benzynami też jest. Żona miała 307 wypasioną w środku mocno, z najbardziej badziewnym silnikiem (nie wiem kto takie coś chciał, ale jej wepchnęli po dużym rabacie w salonie) 1,4 75 kuni. Na trasie po emerycku w 3 twarze nielekkie i z gratami na kilkudniowy wyjazd paliła poniżej 7. Fakt, że 130/h robiło spalanie w granicach 8 ;-).Ogólnie i ona i ja bardzo mile wspominamy to autko, bo nie licząc wymiany co jakiś czas żarówek mijania/długie i pozycji z tyłu, nic mu nie dolegało przez 5 lat. Jak wpadliśmy, że żarówki trzeba wymieniać kompletami to może z raz jeszcze zmienialiśmy z przodu, a z tyłu już w ogóle.Koleś ma hdi i lata nim już z 8 lat chyba (my zmieniliśmy, a on nie). Cytuj "O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.