Skocz do zawartości

Sportster - mody silnika


Gość lysy79
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wydzielony z "Zakupy u dilera VS Za granica"

 

lysy79 to jest Twoj temat, wiec dzialaj i zdaj relacje ze swoich modow.

 

 

 

 

 

Trochę mnie wkurwiłeś, bo wg Ciebie jestem jeleniem- gdyż własnie dzwonię do Wro i zamawiam całą listę nowiutkich części do mojej Elektry.

 

Sorki Wally - ale nie wytrzymałem. :rolleyes:

Nie no nie jesteś jeleniem :wink: .

Życzę udanych zakupów w 2015 , po wcześniejszych postach Fisu myślałem że jest większym buntownikiem.

Muszę jeszcze kupić kute tłoki od HD SE , kosztują w US chyba 270$ i nie zamierzam dać ani 1 $ więcej.

Edytowane przez daniel-intruz
wydzielenie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łysy79- nie klasyfikuje tego kim jestem. Nie wiem czy mam to dalej wyjasniać. Wydaje mi się, ze jak się uwaznie przeczyta i pomysli to się wywnioskuje jakie mam priorytety...

 

Kute tłoki za 270$ jesli szukasz górnej pólki to SE można w ...... wsadzić (bez obrazy oczywiscie)... a jak chcesz na tym 100 kucy powiesić to bedziesz musiał za jakiś czas dobrze zacisnac poślady... ale to dopiero za jakiś czas. Generalnie wg mnie powinieneś pod ten mod poszukac górnej półki.

Dobry tłok pod ten mod zaczyna sie od około 4 stów i to w USA.

Nie bede tu się rozpisywał jak to poznać i dlaczego tak uwazam, moge jedynie zauważyć, że niektóre tłoki HD nie posiadają nawet podstawowych cech które uwzględniały choćby tłoki z FSM montowane do PF 126p.

Dalej.

Tu masz Instrukcję obróbki i instalacji podobnego tłoka SE (nie jest to to co chcesz kupić, ale mniej więcej ten rzad wielkosci):

http://www.harley-davidson.com/en_us/media/downloads/service/isheets/-j01257.pdf

A teraz, po jej wnikliwym przeczytaniu napisz mi prosze:

1. która szlifiernia wykona Ci szlif na tym poziomie w tym kraju w cylindrach HD?

2. ile jesteś w stanie zapłacić za szlif wykonany w 100% zgodnie z opisem w tym materiale? Standardowo cena jednej dziury to: 40- 60 PLN czyli pewnie 61 już nie zapłacisz... :biggrin:

3. podaj mi jaki jest minimalny luz montażowy tych tłoków?

4. Jak to się ma do tych co masz już w motocyklu?

 

Ale, żeby nie było, nic nie krytykuje - kupuj...

Jesli zaś uwaznie to przeczytasz, zastanowisz się i masz odrobinę wiedzy na temat budowy silnika tłokowego, to sporo z tego wywnioskujesz.

 

P.S.

Nie spodziewam się oczywiście podzięki, bo chyba nawet nie podejrzewasz, że już Ci sporo pomogłem... ;)

 

(No i ile to już lat trwa ten temat? Z tego co pamietam, to już istniał, jak się tu logowałem)...

 

 

 

 

Panowie- wyobrażacie sobie Łysego osobiscie targającego części z USA? Ta rubryka prawna o której piszecie chyba tego nie dotyczy.

 

P.S.

Moderatorzy- mój post jest całkowicie nie na temat i mam tego świadomość. Generalnie powinien się znaleźć w temacie o tłokach... :wink: ale czasami mnie nachodzi i pisze jakieś bzdury, które do tematu nic nie mają... :)

 

Edit wallygatorr: Fis, co najwyżej będziesz szukał swoich postów w innych tematach (nowych lub istniejących), ale zawsze damy znać gdzie szukać :wink:... Ale poczekam, może jeszcze pociągniesz odrobinkę temat....

Edytowane przez wallygatorr
Odpowiedź moderatora

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... Wally- nie będe. Nigdy nie szukam swoich postów. :rolleyes:

Jedynym postem ktory tu szukałem był ten, który popełniłeś na niebiesko jakiś rok temu o instalacji elektr. w HD. Nie pamiętałem jakiego modelu dotyczył a miałem problem w pewnym Sofcie jakiś czas temu i przypomniałem sobie, ze to może mi pomóc. Oczywiscie źle pamiętałem. Bo temat dotyczył starych Elek. :) nie Softów. Co nie zmiania faktu, że post jest mega... wg oczywiście mojej oceny i przy elektryce nalezałoby go przypiać.

 

Łysy79 - tak- znowu napisze jak zawsze. Podobnie jak Ty. Zadałem Ci w sumie 4 pytania, nie odpowiedziałeś na żadne. :wink:

Albo przysiądziesz fałdów i poczytasz sobie trochę literaturę albo naprawdę nic z tego nie będzie. Juz nawet pod nosek podłożyłem... ;)

Nie jestem Ci w stanie napisac konkretnie jaki tłok masz kupić. Moge napisać że do mocy 100 kucy przy poj. 1200 bedziesz potrzebował górnej półki. Ja nawet w sumie nie wiem za dobrze co Ty tam sobie modzisz. Ot czytam czasami co piszesz i też czasami odpowiadam... tu nie trzeba wielkiej filozofii aby wiedzieć, że tłoki SE sa za słabe na ten mod. Z resztą nie tylko tłoki. Zacznij od cylindrów- zorientuj sie tu na FM lub na forach zza Wielkiej Wody jakie problemy są z cylindrami od HD.

P.S

Aj przesadziłem trochę górna półka jest za ponad 300. Sorki.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdam się na doświadczenie kolegi mechanika , czyli wykres gdzieś na koniec roku.

Jak Bóg, da to odkopie temat i dam wszystko na FM.

Szkoda tylko że już z Piotrem nie poklikam na ten temat, został mi tylko Adam i ty .

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis, zadajesz pytania na ktore Lysy nie moze odpowiedziec bo nie buduje swego silnika wlasnorecznie.

 

 

Ja nie interesuje sie nowym HD ale na amerykanskim forum technicznym wyczytalem ze do motocykla drogowego i do sprezania 10 : 1 mozna spokojne stosowac tloki lane, ktore daja cichsza prace silnika dzieki mniejszym luzom montazowym. Tego tam nie pisza uzytkownicy ktorzy amatorsko buduja jakies silniki tylko wlasciciele i pracownicy firm zajmujacy sie tym zawodowo.

Jakkolwiek podziwiam zaufanie Lysego do jego mechanika to jednak sprawdzilbym do jakiego warsztatu obrobki mechanicznej chce oddac cylindry do obrobki i czy naprawde ten warsztat dysponuje torque plates niezbednych do wykonania prawidlowo szlifu w tych cylindrach.

Jak rowniez czy posiada ballhone potrzebna do wykonania honowania wykanczajacego, bo jak pisze o tym na forum w przypadkach innych silnikow to zaden warsztat nie wie o co chodzi.

Edytowane przez daniel-intruz
wydzielenie tematu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie, ale może napisać, że zapyta i wtedy napisze - co mam nadzieję sie stanie i wyjdzie nam bardzo fajny temat o tłokach, z którego wiele ciekawych informacji wyciągną nie tylko użytkownicy HD.

 

Razem z Danielem chcemy pociągnąć wątki tak, żeby były pozakańczane; niniejszym proszę też userów o zakańczanie wątków podsumowaniem, czy porady pomogły, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy ze tuning silnika wyjdzie mnie gdzieś około 8tyś plus robocizna .

To lekko licząc w salonie przekroczyło by to 15 tyś sam materiał .

No ale mam gwarancję - na co k...wa, na wysilony silnik :blink: :excl: .

Uprzedzając pytania Fisa, mechanik wie jaki ma być luz, ma gdzie zrobić cylindry, ma dostęp do hamowni.

No i wybił mi z głowy razem z Piotrem śp. podnoszenie kompresji na 12,5 .

Niestety robię ten garaż i tłoki muszą poczekać , ale spokojnie damy radę 3/4 materiału jest.

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy ze tuning silnika wyjdzie mnie gdzieś około 8tyś plus robocizna .

To lekko licząc w salonie przekroczyło by to 15 tyś sam materiał .

No ale mam gwarancję - na co k...wa, na wysilony silnik :blink: :excl: .

Uprzedzając pytania Fisa, mechanik wie jaki ma być luz, ma gdzie zrobić cylindry, ma dostęp do hamowni.

No i wybił mi z głowy razem z Piotrem śp. podnoszenie kompresji na 12,5 .

Niestety robię ten garaż i tłoki muszą poczekać , ale spokojnie damy radę 3/4 materiału jest.

a wystarczyło Bułę kupić albo chociaż XR-a

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wystarczyło Bułę kupić albo chociaż XR-a

Konrad nie chce się z tobą kłócić, wiesz o tym że nie o to chodzi .

Można też Panigale :biggrin: .

Ostatnio śmigam V6 250HP, można z niego zrobić 500 HP- tylko po co .

Tak samo z tym sportem starczy mi jak sie zbliżę do 100 kucy z litra .

Co do Audi , kiedyś wydech, filtr i zmiana programu.

Coś koło 4-5 tyś , może cos koło 280HP, wystarczy .

Będzie mniej , nic nie szkodzi - ciesze się że silnik nie ma 30 tyś przebiegu z 2006 roku.

Moto poniżej 4 do setki, auto będzie poniżej 6 do setki - wystarczy .

Następna kiedyś fura to będzie w przyszłości V8 :).

No i na pewno nie kupiona od dilera .

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fis, zadajesz pytania na ktore Lysy nie moze odpowiedziec bo nie buduje swego silnika wlasnorecznie.

 

Nie.

Adamie - podałem mu w linku odpowiedzi na pytania które zadałem. Wystarczyło przeczytac. A potem wziac servisówke do N1200 i przeczytac odpowiedz na 4 pytanie.

Czy to az takie trudne? Za duzo wymagam? Skoro ma się marzenia o stworzeniu "Sportsterowego potwora"... to wg mnie odrobina wiedzy nie zaszkodzi... :)

 

Napisałem wczesniej, nie wiem co Łysy chce tam sobie robic w tym silniczku, wiec skoro zapodał ze chce tam włozyc tłoki kute, podpowiedziałem, aby włozył górną półke, która bedzie łaczyć zalety kutych tłoków SE i oemowych Castów. Gdyz nie zawsze tłoki kute maja wieksze luzy montazowe a co za tym idzie beda duzo lepsze od lanych. Do tego dązyłem....zadajac pytania... Jeśli zas jego mechanik uzna że zrobi moda na tłokach lanych to ich sprawa.

 

Adamie- no własnie, prima konkretne pytanie!!!! - kto w tym kraju zrobi szlif na warunkach opisanych w linku z mojego postu czyli zgodnie z HD??? Ale wiedz, ze się da. Jest to niebywale trudne, przedrzec się przez mur "wiedzy i doswiadczenia wieloletniego" naszych szlifierni polskich, ale się da. Zajęło mi to 3 lata... oprzyrzadowanie jednak musi byc moje, oni nie zainwestuja ani grosza wiec lecisz ze skrzynka żelastwa i dwoma cylkami oraz wytycznymi do ktorych mają się stosowac- cała Wielka procedura, niezawsze w 100% zrozumiała przez szlifierza...

Łysy poprostu otrzyma odpowiedz która zawsze otrzymuje klinet- szlify wyszły zajebiscie- praktycznie na zero. Moze kiedyś wpadnie a pomysł, aby poprosic o karte pomiarów??? ;)

 

A skoro juz o USA-forach mowa- z cylindrami HD Amiki nie maja problemu??? :)

Dostało mi sie około rok temu pare szlifów z NY. Rzeźnia- wszystkie były do poprawki...

Może podpowiesz skąd mogła sie tam wziąc odchyłka 0.3mm na baryłce przy srednicy 4" na 1 szlifie, czyli praktycznie przedostatnim? :)

Cylki przysżły od zawodowców... zza Wielkiej Wody... nie od amatorów.

Byłem tym mocno zdziwiony, dlatego pytam... jak to z tym jest w USA? :)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie napisałem że mój kolega mechanik maił taki pomysł ,"jeśli zas jego mechanik uzna że zrobi moda na tłokach lanych to ich sprawa."

Fisu, nie mówię że nie masz wiedzy i doświadczenia, ale jesteś jak bym to napisał -megalomanem.

Który nie dopuszcza myśli ,że może ktoś być od ciebie lepszy lub mieć trochę więcej doświadczenia.

Edytowane przez lysy79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, Łysy, raczej tutaj się chyba mylisz - sądzę, że w tym kraju jest tylko kilka osób, które tak dobrze rozumieją zasady budowy i działania benzynowych silników spalinowych... I nie chodzi tu tylko o silniki HD, nawet silniki motocyklowe, tylko o wszystkie silniki....

 

Poczytaj posty Fisa a zobaczysz, że wszędzie prowadzi za rękę do istoty problemu, nie jest trudno znaleźć coś dalej....Wystarczy chcieć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... trochę szkoda Łysy79, że tak mnie zrozumiałes. I tez trochę nie rozumiem dlaczego.

Mój post #13 chyba wskazuje bardziej na chęć pokazania różnic i wyjasnienia "problemu" niż jakąś megalomanie (bardziej pasowałoby słowo narcyzm, jak już chcesz mi dopiec :biggrin: ). A ze nie chcę tego zrobić wprost...?

Wolisz rybę? Nie chcesz wędki? Wolisz zwalić sie "Twojemu mechanikowi" na glowe z textami co to je przeczytałeś na FM czy zrozumiec problem/zagadnienie i móc/umieć/potrafić go swoimi własnymi słowami opisac? Mieć jakiś wspólny temat z fachowcem? Pewnie wolisz pójć na łatwizne i zaczac dopiekac mi. Zrozumiem, bo uwazam, ze im bardziej chcesz mi dopiec tym wieksza jest Twoja bezsilnosć- jesli chodzi o grunt/tematykę w jakim się poruszasz. Tuning swego motocykla to nie filmik na YT. To rzeczywistość. Kasa, pot i nerwy w motor włozone, o potem strach i codzienne pytania... a jak sie "rozdupcy"? :biggrin:

Nie wiem dlaczego ;) ale doprawdy- sprawia mi to niebywałą radość, kiedy się tak czujesz... :biggrin: bo czasami na innych nie zostawiasz suchej nitki. No to wiedz, jak to jest!!! :rolleyes:

A jeszcze dodatkową cegiełkę watpliwości zasiał też Adam M. I dobrze. Tez ma racje... !!! :)

Fajnie jest Panowie- jedziemy dalej... ;)

 

Łysy79 - motasz się zamiast uważnie poczytać. :)

 

P.S.

Mi tez szkoda Piotra choć nigdy nie zamieniłem z nim słowa, od pewnego momentu czytając jego posty, zacząłem go naśladować... miał bardzo mądre podejście do ludzi... tu na forum.

 

#16 Łysy79 napisał:

"Szkoda tylko że już z Piotrem nie poklikam na ten temat, został mi tylko Adam i ty ."

 

Ja mam gorzej Łysy79- mi został tylko Adam M. :mellow:

Edytowane przez FIS

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz Fisu, Stany to wielki kraj a NY jest wielkim miastem.

HD najpopularniejszym motocyklem wiec warsztatow odpieprzajacych robote jest multum.

Odpowiedzi jak w Polsce sa typowe, klient nadaje przez godzine jak robota ma byc zrobiona, ale warsztat i tak robi tak jak uwaza.

Wlasciwie trzeba miec zaufany warsztat mechaniczny, albo zakupic sprzet i wszystko sprawdzac.

Ja ma zaufany warsztat oto on :

 

http://www.gordbushperformance.com/

 

Obejrzyj galerie.

I tutaj trzymam sie zasady ze nie pytam o cene ani o termin ( co moi stali klienci stosuja w moim przypadku :))

Robote staram sie dostarczyc najwczesniejsza jesienia zeby na marzec byla gotowa.

Facet jest zawalony silnikami Hondy, Subaru i starych japonskich motocykli oraz roznymi cudami gotowanymi do wyscigow na miejscowych torach.

 

Z innej beczki - Lysy chyba nie zna angielskiego i przy jakichkolwiek dzialaniach z HD to b.duze utrudnienie, tak ze szybko napisze o co chodzi :

Cylindry HD maja ten sam problem co cyindry mojego Triumpha - dosc cienkie tuleje austenitowe w duralowym bloku, ktore moga odksztalcac sie w czasie szlifu. Dlatego firma zaleca specjalne plyty usztywniajace podczas robienia szlifu i do tego podwojne honowanie najpierw normalna honownica o odpowiedniej gradacji a pozniej wykanczajace tkzw ball hone ( szczotka z metalowymi kulkami na koncach drutow ukladajacych sie do cylindra ).

Te 2 rzeczy sa raczej malo znane w Polsce i normalny zaklad szlifierski zrobi "po swojemu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...