Skocz do zawartości

Fazer 1000 czy Fjr 1300 roczniki 2001-2003


Rekomendowane odpowiedzi

Fazera bo bardziej uniwersalny. Obskoczy i miasto i trasy (z dobrym zestawem kufrów i małymi zmianami w podnóżkach/kierownicy). A jak na gaźnikach, to jeszcze do serwisowania samemu bez problemu :P

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie chciał bym coś takiego, powiedzmy w miarę uniwersalnego.

Żeby był komfort w trasie, z pasażerką i kuframi, bo raz w roku mam dalszy wypad 5-6 tyś km ..

Na takim wypadzie czasami pogoda nie dopisuje, więc w takich wypadkach ochrona przed wiatrem też by się przydała.

Z drugiej strony przy ładnej pogodzie trochę wiatru też by się przydało :)

 

Jeżdżę też różnymi drogami nie tylko asfaltem (tak się zdarzyło np w Albanii gdzie były niezłe dziury i wertepy na drodze), i nie wiem jak FJR to by zniosła, czy nie jest za delikatna na takie drogi..

 

No i moto, też miał by być na dojazdy np do pracy, czy do polatania w okół komina te 100-300 km ..

 

Wciąż się waham bo oba motocykle mi się podobają..

 

Ceny też są powiedzmy że są w miarę podobne i nie ma jakiejś dużej różnicy.

np. Fazer 1000 z 2001 roku z kuframi za 11 tyś, fjr od 13 do 15500 tyś

 

Z przewagą dla FJR jest to że:

-jest na wtrysku

-ma regulowaną przednią szybę

-bezobsługowy napęd

 

Ale do polatania w okół komina to może być zbyt kobylasta i to może być minusem.

 

Z kolei zaletą Fazera jest to, że po zdjęciu kufrów, mam normalny miejski moto o przeciętnych gabarytach.

I to że ma silnik od R1 działa jakoś pozytywnie na moją wyobraźnię :)

 

W moim przypadku też mają znaczenie gabaryty motocykla ponieważ nie jestem zbyt wysoki..

Tak z moich odczuć to jest nieznaczna minimalna przewaga w stronę FJR ,powiedzmy tak że dla FJRy to 60%, a dla Fazera 40%

 

A Wy jak to widzicie ?

Edytowane przez Pawet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda pliszka swój ogonek :D więc ja jestem za Fazerem :D

 

A na poważniej - z takich dużych turystyków to raz się karnąłem jakąś takąś bmwicą, i zbyt właśnie "krowiasto" dla mnie było.

No i osobiście uważam gaźniki za zaletę a wtrysk za wadę, ale to prywatna opinia. Po prostu gaźniki sam zrobię, a wtrysk musisz robić w warsztacie.

 

Wiem ze trudne, ale o ile możesz, to spróbuj się przejechać, albo chociaż usiąść. Dużo daje, bo każdy ma ręce/nogi dłuższe-krótsze, itd....

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Wy jak to widzicie ?

Z tego co piszesz to TDM 900 :)

 

No i osobiście uważam gaźniki za zaletę a wtrysk za wadę, ale to prywatna opinia. Po prostu gaźniki sam zrobię, a wtrysk musisz robić w warsztacie.

A co tam w tym wtrysku chcesz robić?

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tam w tym wtrysku chcesz robić?

A ty masz wtryski których nie trzeba dotykać? To opatentuj i rób na tym miliony. Dobrze ustawionych gaźników też się nie rusza... ale gaźniki można ustawić samemu. Ale - jak napisałem, to jest osobista opinia i taka pozostanie. Technicznie wtryski są lepsze, tj, jak działają i nic się nie dzieje to są lepsze od gaźników.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik to już archaizm. A największą zaletą wtrysku względem zasilania gaźnikowego to bezobsługowość. Nawet jak wtryski z czasem się rozkalibrują, dzięki sondzie lambda idzie korekta z ECU.

Jedyny minus to wilgoć szczególnie w motocyklach, ale to już kwestia solidnego zabezpieczenia wiązki i elektroniki.

W gaźnikach masz mase rzeczy do zepsucia, naturalnego zużycia czy regulacji okresowej.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym chociaż raz w roku jeździł na dłuższą wyprawę to brał bym FJR - przede wszystkim kardan, pozycja(wielkość kanapy, ułożenie trójkąta kanapa-kiera-podnóżki), ładowność (o tym nikt nie wspomniał!!!!) no i ochrona przed wiatrem - i tutaj nie chodzi o samą szybę, ale też o ochronę nóg, no i dodatkowe 300ccm a jak wiadomo o dużej pojemności lepsza jest tylko jeszcze większa pojemność.

 

Wadą FJR będą przebiegi, ale z drugiej strony to jedne z najtrwalszych moto na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego musi być to tylko,fazer albo fujara? Znów rzucę przykład ST1050 - fajny, uniwersalny i mający trochę cech jednego i drugiego. Albo może CBR XX?

 

Pozdr.

F.

chyba dlatego...

Na ten sezon zmieniam moto..

Co byście wybrali z tych dwóch ?

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja z własnego doświadczenia - Jak jeździłem XJ 900 div. to cały czas mi się ''chciało'' kupić FJRkę - przewoziłem się pożyczoną i wydawało mi się że To jest To... Ale że nie sięgałem jej cenowo bo nie złachane drogie są to kupiłem FZS 1000 i czar FJR prysł, owszem - ochrona przed wiatrem dużo lepsza, napęd wałem - w trasie duży + ale po za tym - kobyła :) Kolega kupił FZ1 GT - pełne osłony silnika i 3 kufry i zaczołem znów cmokać ;) Ale FJR chyba sobie odpuszczę już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...