GT550 Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 Witam właśnie zabrałem się za remont silnika w kawasaki gt 550Głowica jest już u szlifierza na wymianie gniazd zaworowych, wyrównaniu i wymianie uszczelniaczy Cylindry oskrobane już ze starej uszczelki Teraz moje pytanie - blok składa się z dwóch części - chce dojść do korbowodów (zamków) i wału - w tym celu trzeba "rozpołowić" blok - śrubki wszystkie dookoła wykręciłem,rozrusznik wyjęty, obudowy alternatora i sprzęgła zdjęte - teraz jak go rozpołowić - na siłę czy jest jakaś metoda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) Do otwierania silnika służą specjalne rozpieraki, które umieszcza się w technologicznych nadlewach bloku silnika. Ostatecznie z braku przyrządu, można użyć drewienka i gumowego młotka. Tym sposobem ostukujemy delikatnie blok/karter silnika aby się odkleił od reszty. Oczywiście trzeba dokładnie sprawdzić przed rozpołowieniem bloku silnika, czy na pewno odkręciliśmy wszystkie śrubki/blaszki i inne elementy mogące łączyć obie połówki karterów. Przy właściwym podejściu do sprawy, otwieranie przebiega kulturalnie lekko. Edytowane 14 Lutego 2015 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 14 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 dziękuję a potem żeby złożyć daje się jakiś "klej" aerobowy lub coś jak hylomar ?czy na sucho ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 14 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2015 (edytowane) Aby zabezpieczyć się przed ewentualnym sączeniem oleju, można zastosować na przygotowane oczyszczone/odtłuszczone powierzchnie przylgniowe karterów, cienką warstwę płynnej uszczelki (wspomniany hylomar), lub też szczeliwo dirko. Wystarczy delikatnie zwilżyć cienką warstewką powierzchnie i można przystąpić do zamknięcia silnika. Stosowanie typowego silikonu w tym miejscu, jest kiepskim pomysłem. Jeżeli jednak jest konieczość jego zastosowania, to tak jak wspomniałem wcześniej, bardzo cienka warstewka, aby później po wnętrzu silnika/smoku pompy olejowej/kanałach olejowych nie pływały farfocle. Na plus płynnej uszczelki przemawia to, że ewentualny wyciśnięty nadmiar rozpuszcza się w oleju silnikowym nie blokując kanałów olejowych itp. Szczeliwo dirko również nie wchodzi w reakcję z olejem, jest to tzw. silikon kauczukowy. Edytowane 14 Lutego 2015 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 trzeba było jeszcze odkręcić mocowanie wału i puściło ładne dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 (edytowane) Jeszcze jedno pytankoustawiłem rozrząd na znaki i teraz pytanie po zamontowaniu napinacza i przekręceniu kilka razy całością mam o pare stopni przesunięte znaki w jedną strone na wałkach jak ustawie znak na wale - tzn znak na wale się pokrywa a wałki wtedy nie są idealnie w lini głowicy tylko oba równo lekko przesunięte w jedną stronę można tak zostawić czy rozkręcać grata :) ?aha odległość pomiędzy znakami w pinach na łańcuchu jest ok 43 piny Edytowane 9 Marca 2015 przez GT550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 9 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2015 To przez rozciągnięty łańcuszek. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 ale koniecznie wymienić na nowy czy zostawić i wymienić jak będzie hałasować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 wymieniaj, to mały koszt Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Teraz masz wszystko na wierzchu więc wymiana nie jest tak kłopotliwa, jak po wsadzeniu silnika w ramę. Jeśli teraz to zrobisz nie będziesz musiał za niewielki czas rozmontowywać motocykla wkurzając się, czemu nie zrobiłeś tego wcześniej. Jak coś robić to dobrze albo wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 na czym polegał remont? tylko na naprawie gniazd? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) pierścienie też wymienione jeden był ukruszony panewki były ok wymieniłem uszczelnienia, wyczyściłem gaźniki i wymieniłem uszczelki, regulacja luzów zaworowych, nowe sprężyny i trzpień w napinaczu , nowe sprzęgło komplet co do kosztu łańcucha to około 300 więc nie ma tragedii ale nigdy nie zakuwałem łańcucha i tego trochę się boje żeby nie przegiąć ani w jedną ani w drugą stronę Edytowane 11 Marca 2015 przez GT550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korba222 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Kolego wklej fotke twojego moto. Posiadam 2 sztuki tego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 jak skończę z pewnością się podzielęteraz to do ramy dokręciłem koła - silnik dalej poza ramą https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/11026040_876976419032740_3218718699942708347_n.jpg?oh=bf41b3e302fc90a931e99f785875a07e&oe=55882D0F&__gda__=1435144070_c6a1b73690b4a7498175ead4394b00a4 https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/1962598_879272915469757_7603423370840355225_n.jpg?oh=638a153869eb9c88e038663da53fd323&oe=55B3EE99&__gda__=1438507352_645afb0636c8092fe6649f8f13816979 przed operacją https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/p403x403/10888703_842320799164969_2138456711700258419_n.jpg?oh=bcfec205693d5670280612d1cbd257f9&oe=55807B6E&__gda__=1434865246_54181dd2d27025caa855d51952a991e8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GT550 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 i jeszcze jedno pytanko w manualu mam podany moment dokręcenia głowicy na 2,4kg.m to jakies 24Nm czy to możliwe żeby tak słabo dokręcać czapkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.