Skocz do zawartości

Kawasaki GT remont


GT550
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

właśnie zabrałem się za remont silnika w kawasaki gt 550

Głowica jest już u szlifierza na wymianie gniazd zaworowych, wyrównaniu i wymianie uszczelniaczy

Cylindry oskrobane już ze starej uszczelki

Teraz moje pytanie - blok składa się z dwóch części - chce dojść do korbowodów (zamków) i wału - w tym celu trzeba "rozpołowić" blok - śrubki wszystkie dookoła wykręciłem,rozrusznik wyjęty, obudowy alternatora i sprzęgła zdjęte - teraz jak go rozpołowić - na siłę czy jest jakaś metoda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do otwierania silnika służą specjalne rozpieraki, które umieszcza się w technologicznych nadlewach bloku silnika. Ostatecznie z braku przyrządu, można użyć drewienka i gumowego młotka. Tym sposobem ostukujemy delikatnie blok/karter silnika aby się odkleił od reszty. Oczywiście trzeba dokładnie sprawdzić przed rozpołowieniem bloku silnika, czy na pewno odkręciliśmy wszystkie śrubki/blaszki i inne elementy mogące łączyć obie połówki karterów. Przy właściwym podejściu do sprawy, otwieranie przebiega kulturalnie lekko.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby zabezpieczyć się przed ewentualnym sączeniem oleju, można zastosować na przygotowane oczyszczone/odtłuszczone powierzchnie przylgniowe karterów, cienką warstwę płynnej uszczelki (wspomniany hylomar), lub też szczeliwo dirko. Wystarczy delikatnie zwilżyć cienką warstewką powierzchnie i można przystąpić do zamknięcia silnika. Stosowanie typowego silikonu w tym miejscu, jest kiepskim pomysłem. Jeżeli jednak jest konieczość jego zastosowania, to tak jak wspomniałem wcześniej, bardzo cienka warstewka, aby później po wnętrzu silnika/smoku pompy olejowej/kanałach olejowych nie pływały farfocle. Na plus płynnej uszczelki przemawia to, że ewentualny wyciśnięty nadmiar rozpuszcza się w oleju silnikowym nie blokując kanałów olejowych itp. Szczeliwo dirko również nie wchodzi w reakcję z olejem, jest to tzw. silikon kauczukowy.

Edytowane przez KARDAN-IN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeszcze jedno pytanko

ustawiłem rozrząd na znaki

i teraz pytanie po zamontowaniu napinacza i przekręceniu kilka razy całością mam o pare stopni przesunięte znaki w jedną strone na wałkach jak ustawie znak na wale - tzn znak na wale się pokrywa a wałki wtedy nie są idealnie w lini głowicy tylko oba równo lekko przesunięte w jedną stronę

można tak zostawić czy rozkręcać grata :) ?

aha odległość pomiędzy znakami w pinach na łańcuchu jest ok 43 piny

Edytowane przez GT550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz wszystko na wierzchu więc wymiana nie jest tak kłopotliwa, jak po wsadzeniu silnika w ramę. Jeśli teraz to zrobisz nie będziesz musiał za niewielki czas rozmontowywać motocykla wkurzając się, czemu nie zrobiłeś tego wcześniej. Jak coś robić to dobrze albo wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierścienie też wymienione jeden był ukruszony

panewki były ok

wymieniłem uszczelnienia, wyczyściłem gaźniki i wymieniłem uszczelki, regulacja luzów zaworowych, nowe sprężyny i trzpień w napinaczu , nowe sprzęgło komplet

co do kosztu łańcucha to około 300 więc nie ma tragedii ale nigdy nie zakuwałem łańcucha i tego trochę się boje żeby nie przegiąć ani w jedną ani w drugą stronę

Edytowane przez GT550
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...