tskacz Opublikowano 18 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2015 wie ktos moze czemu w jawie ts cały czas rozwala mi sie łożysko igiełkowe (zakryte) ? Cytuj nie maszyna lecz technika zrobi z ciebi zawodnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nazgul65 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 napisze tak miałem jawę ts 350 kupiłem nówke w 1988 i było tak też często sypało sie łozysko igielkowe to chyba wada fabrycznnea tych motocykli ale może się mylę pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 wie ktos moze czemu w jawie ts cały czas rozwala mi sie łożysko igiełkowe (zakryte) ? wie ktos moze czemu w jawie ts cały czas rozwala mi sie łożysko igiełkowe (zakryte) ? W silniku Jawy TS jest kilka łożysk igiełkowych Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2015 Ale tylko jedno zakryte, na wałku pośrednim skrzyni biegów. Poskładaj samą skrzynie w karterach i zobacz czy coś krzywe nie jest. Ile Ci to łożysko wytrzymuje? Igiełek dobrą ilość zakładasz? Wiesz że igiełki na łożyskach igiełkowych wałka pośredniego nie są zamienne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tskacz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 łozysko wytrzyma mi tak dobry miesiąc. a łożysko kupuje w sklepie w Pile "JARG-MOT" Cytuj nie maszyna lecz technika zrobi z ciebi zawodnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Uu to faktycznie króciutko. Jak objawia się zużycie? Kartery masz z jednego kompletu? Poskładaj samą skrzynie w karterach i zobacz jak to wszystko chodzi. Sprawdź czy coś nie pręży. Skrzynia biegów pracowała poprawnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tskacz Opublikowano 21 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 po prostu jade sobie i słysze jakies klekotanie w silniku ( rozsypane łożysko ) . kartery sa z jednego kompletu . biegi wchodziły płynnie bez oporu i najmniejszego zgrzytu .a i planuje zrobić tak . jawe dostałem po dziadku a dziadek miał kupe nowych oryginalnych części ( np. wał, skrzynia no i te nieszczesne łożysko igiełkowe też znalazłem . teraz wsadze nową skrzynie i to oryginalne łożysko po dziadku. moze to pomoże a i jeszcze takie pytanko na co składać silnik na sylikon cze srodek o nazwie "hermetic" Cytuj nie maszyna lecz technika zrobi z ciebi zawodnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Gambit i te inne materiały uszczelkowe. Wg mnie się świetnie sprawdzają. Tylko trzeba wycinać. Hermetyk i silikon mają tyle samo przeciwników co zwolenników. Jak miałbym wybierać to silikon. Jeden silnik tak złożony wytrzymał dwa lata- i trzymałby dalej gdyby nie awaria skrzyni biegów. Moto to była wska 125. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Akurat silnik Jawy jest składany bez uszczelek na samo szczeliwo, może byc silikon (odporny na temperaturę). Jak dasz jakąś uszczelkę może wystąpic problem ze skrzynią biegów ze względu na dodatkowy luz (uszczelka). Poskładaj samą skrzynię w karterach i sprawdź czy na każdym biegu skrzynia kręci się bez oporów.Dobrą ilość igiełek wkładasz do łożyska?Sprawdź czy wałek pośredni jest prosty i czy bieżnia tego łożyska igiełkowego jest ok, może już jest wytarta przez co łożysko już przy montażu ma luz. Zmierz średnicę tej bieżni na której pracuje to łożysko - powinienem mieć gdzieś wałek pośredni to postaramn się zmierzyć u siebie.Silnik składasz na ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2015 Pomiędzy kartery nie wkłada się żadnej uszczelki - wsadzenie czegokolwiek spowoduje ,,rozdystansowanie,, skrzyni biegów. Parę pytań: Jak montujesz igiełki tego łożyska ?W jaki sposób składasz kartery ? Jawą latam 28 wiosen i nigdy nie było problemów z tymi łożyskami, prędzej z tymi od wału ale przyczyną były kiepskie oleje i gwóźdź programu - zapłon... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tskacz Opublikowano 23 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 igiełki sa zamontowane w łożysku jak kupie . a silnk składam tak . Lewy karter kłade na dwóch łatach abym mógł włożyć wałek główny skrzyni i wał następnie nakładam silikon ( o hermeticu usłyszałem i nie wiem czy może być stosowany bez uszczelki) ( silniki zawsze składałem zawsze bez uszczelki) składam kartery ,potem sprzegło itp. , następnie zakładam wirnik i alternator ,na koniec cylindry i głowice i jawa zawse odpala za 3-5 kopem Cytuj nie maszyna lecz technika zrobi z ciebi zawodnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 U mnie zawsze igiełki w tym łożysku luźno siedziały. Musiałem nakładać smar do łożyska żeby igiełki nie wypadały (musi ich być odpowiednia ilość). Z tego co piszesz to montujesz łożysko z jakimś koszyczkiem skoro "igiełki są zamontowane w łożysku". Na pewno kupujesz właściwe łożysko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 igiełki sa zamontowane w łożysku jak kupie . a silnk składam tak . Lewy karter kłade na dwóch łatach abym mógł włożyć wałek główny skrzyni i wał następnie nakładam silikon ( o hermeticu usłyszałem i nie wiem czy może być stosowany bez uszczelki) ( silniki zawsze składałem zawsze bez uszczelki) składam kartery ,potem sprzegło itp. , następnie zakładam wirnik i alternator ,na koniec cylindry i głowice i jawa zawse odpala za 3-5 kopem Jak składasz kartery - dokładniej napisz - ściagacz, młotek czy na ciepło? Przypuszczam, że igiełki przy montażu wałka wypadają lub krzywo się układają w łożysku. Ilość smaru/oleju nałożona przez zakład do niego jest trochę za mała i przy składaniu w całość trzeba na towocie wałeczki ,,utopić,, aby nie wypadły. Dodatkowo jak jeszcze nawet lekko oklepiesz młotkiem /gumowym mam nadzieję/ a kartery nie jeszcze złożone to wtedy może mieć to miejsce. I jak wyżej kolega napisał - czy montujesz właściwe ,,ustrojstwo,, ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tskacz Opublikowano 25 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 łozyska kupuje cos tego typu http://allegro.pl/lozysko-igielkowe-skrzyni-biegow-jawa-ts-350-i5022462063.html i tez zawsze nakładałem smar grafitowy zeby igiełki nie wypadły Cytuj nie maszyna lecz technika zrobi z ciebi zawodnika :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Jerry_ Opublikowano 25 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2015 Łożysko wygląda na prawidłowe. Złóż samą skrzynię w karterach i zobacz jak chodzi. Coś musi być krzywo skoro wykańcza łożysko, zmierz też średnicę bieżni na wałku która współpracuje z tym łożyskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.