Skocz do zawartości

BMW F650 do średniej turystyki?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

 

prawo jazdy kategorii A2 zrobiłem w czerwcu 2014r. Od razu zakupiłem majesty 250 - stwierdziłem, że do moich celów będzie jak znalazł na początek. Cóż, chłopacy z Burgmanii (jeżeli ktoś to czyta to serdecznie pozdrawiam!) przychylnie patrzyli na wybór ćwiartki (polecali też 400 lub 500 jeżeli będę w stanie ogarnąć sprzęta), ale kompletnie nie spełniła moich oczekiwań.

Od lipca zrobiłem ok. 9000 km odwiedzając południowych sąsiadów, Bieszczady i Tatry. Wciąż zastanawiam się nad jakimś maxi, bo pod względem kanapy duże skuterki są naprawdę wygodne, a przy okazji cieszą bezobsługową jazdą.

 

Niemniej jednak serce bije do motocykli, a szczególnie BMW. Model, który upatrzyłem - który uwielbiałem też jako dziecko - nie ma żadnych zabawek typu podgrzewanie manetek czy kanapy, ale to kwestia doposażenia sprzęta.

Pytanie jednak jest inne (zakładając budżet 5-7 tyś, na skuter wydałbym więcej, bo i eksploatacja wydaje się tańsza) - czy takie moto pozwoli mi (75 kg, 179cm) i mojej dziewczynie (ok. 50kg, 165 cm) podróżować na nieco dalsze dystanse? Pierwszą planowaną trasą sezonu (oprócz tych wokół komina) jest Rzym (Gdańsk -> Berlin -> Neu Ulm -> campingi we Włoszech -> Rzym -> wschodnie wybrzeże Włoch -> campingi we Włoszech -> Wiedeń -> Praga -> Gdańsk). Wycieczkę planujemy rozłożyć w czasie na około 20 dni - w zależności od zadowolenia. :)

 

Rzeczy, które bierzemy: Ubrania na maks 10 dni (umiemy się spakować przyzwoicie), puchowe śpiwory (porządne, zajmujące naprawdę mało miejsca w transporcie - ewentualnie możemy spać pod jednym, ale 800g na dwa śpiwory to niedużo), ultralekki namiot 2 os, mata samopompująca, aparat + parę obiektywów, może być i tak, że będę musiał pracować więc jakiegoś lapka 13" sobie sprawię (do 1-1,2kg), którego będę musiał gdzieś upchnąć.

 

Wszystko zmieściłem na majesty, było spoko, faktycznie zakładane 80-90 km/h mogłem jechać, ale wyprzedzić nie dało się kompletnie nic. Nie chodzi mi o wyprzedzanie osobówek, bo na to nie liczyłem, ale przy wcale nie jakimś super wielkim obciążeniu jechało się ciężko.

 

Założenia moto są takie same jak skutera - spakować to wszystko sensownie i móc podróżować z prędkością przelotową 100 km/h nie bojąc się wyprzedzić TIRa w miarę komfortowo.

 

Druga wycieczka, która możliwe, że w tym sezonie nie wyjdzie to dojechanie do Lizbony (najbardziej zależy nam na Barcelonie, bo uwielbiamy to miasto i okolice, ale w Lizbonie nie byliśmy jeszcze).

 

W BMW martwi mnie kilka rzeczy:

  • łańcuch w trasie (mam doświadczenie z łańcuchem, ale po bezdrożach na quadzie - przejeździłem LTZ400 parę sezonów, potem dwa LTR450, ale to suchy smar był) - jak to z nim jest? Czytałem o smarowaniu łańcucha co mniej więcej 300 km - czyli zatrzymuje się zatankować i przy okazji wykonuję tę czynność czy muszę jednak wiedzieć coś więcej? Sorry za tak błahe pytanie, ale wolę się dopytać niż wybrać coś, co będzie mi utrudniać życie...
  • niewielka kanapa - czy pasażerka na dystansach dziennych około 400 km będzie mocno narzekać? Akurat moja dziewczyna nie jest z tych narzekających i to ja bardziej martwię się o jej komfort, ale wolę też to wiedzieć.
  • czy kompleksowy przegląd przed wyjazdem do tego nieszczęsnego Rzymu / Barcelony jest w stanie zapewnić mi w miarę bezstresową trasę? Oczywiście jakieś Assistance itp. chciałbym wykupić, z drobnymi naprawami na terenie europy też się finansowo liczę (choć pytam o to czy duża jest szansa na wystąpienie takiej awarii / ewentualnie czy są sprawy eksploatacyjne, patrz Tmax - serwis olejowy 5000km, które uprzykrzą mi podróż?)
  • wiek motocykla (ale to bardziej opinia ludzi z zewnątrz, mi się wydaje, że 15 letni motocykl z przebiegiem rzędu 80-100 tyś km to jeszcze w pełni sprawny sprzęt, o ile się o niego dba / naprawi się zaniedbania poprzedniego właściciela)

Będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości albo ewentualne zaproponowanie innego moto (choć wszystko w tym budżecie już patrzyłem i najbardziej do gustu przypadł mi właśnie F650 ze względu na dobre właściwości jezdne po gorszych drogach / szutrach).

 

Jeszcze jedna kwestia - na jakie kwoty mogę szykować portfel po zakupie f650 by doprowadzić go do bardzo dobrego (gdzie idealny to znaczy z salonu) stanu? Nie lubię jechać niczym w czym wiem, że coś może się zaraz posypać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy Waszych "parametrach" beemka powinna dać radę

 

-co do smarowania łańcucha - co 300km to przesada - zwłaszcza jeśli jeździsz po suchym to spokojnie co 3cie/czwarte tankowanie wystarczy - ewentualnie możesz zaopatrzyć się w automatyczną oliwiarkę i masz spokój totalny

-kanapa - jeśli panna ma 50kg i nie jest marudna to spokojnie wystarczy (beemką miałem okazję polatać tylko solo więc tylko szacuje :))

-prawdopodobieństwo, że po przeglądzie coś klęknie jest w sumie podobne jak przy zakupie kilkuletniego motocykla

-100kkm dla singla to już trochę jest - inną sprawą jest, że deklarowane w większości ogłoszeń przebiegi rzędu 30kkm można między bajki włożyć

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy Waszych "parametrach" beemka powinna dać radę

 

-co do smarowania łańcucha - co 300km to przesada - zwłaszcza jeśli jeździsz po suchym to spokojnie co 3cie/czwarte tankowanie wystarczy - ewentualnie możesz zaopatrzyć się w automatyczną oliwiarkę i masz spokój totalny

-kanapa - jeśli panna ma 50kg i nie jest marudna to spokojnie wystarczy (beemką miałem okazję polatać tylko solo więc tylko szacuje :))

-prawdopodobieństwo, że po przeglądzie coś klęknie jest w sumie podobne jak przy zakupie kilkuletniego motocykla

-100kkm dla singla to już trochę jest - inną sprawą jest, że deklarowane w większości ogłoszeń przebiegi rzędu 30kkm można między bajki włożyć

Dzięki za szybką odpowiedź.

Co do ostatniego - no tak, trochę za mocna generalizacja. W 30tkm też nie wierzę przy leciwym już motocyklu, ale mam nadzieję, że pojeździłbym półtora sezonu efką, a potem (po papierach na A) wsiadłbym na większego brata...

 

Automatyczna oliwiarka to fajny gadżet, ale w przypadku motocykla za parę tysięcy, który właściwie przejedzie może 20 ttkm to trochę zbytnie udogodnienie. Wolę odłożyć to na fajniejsze jedzenie w knajpie w trasie czy też do porządniejszego stroju (bezpieczeństwo bierne i czynne to podstawa...).

 

No niby tak, choć naczytałem się, że ten singiel Rotaxa to całkiem niezły motor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbijaj na f650gs.pl

Tam dokładnie odpowiedzą Ci na twoje pytania, a możliwe że i tam znajdziesz motocykl dla siebie.

Osobiście jechałem taką beemką tylko małą rundkę kilka km więc sie nie wypowiadam.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na f650gs.pl padł chyba serwer poczty. Niedostarczane są linki aktywacyjne, a po wysłaniu maila do admina otrzymałem zwrot od delivery system o nieodnalezieniu hosta...

 

Pomyślałem, że doświadczeni koledzy z tego forum co nieco podpowiedzą też. ;)

Edytowane przez rstyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do oliwiarki - to nie są jakieś mega koszty a smar w spray-u też za darmo nie jest ;)

 

no i ważna sprawa - sprawdź jaka moc jest wbita w dowodzie - BMW F650 może nie łapać się pod kat. A2

Edytowane przez konrad1f

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do oliwiarki - to nie są jakieś mega koszty a smar w spray-u też za darmo nie jest ;)

 

no i ważna sprawa - sprawdź jaka moc jest wbita w dowodzie - BMW F650 może nie łapać się pod kat. A2

 

Same oliwiarki widziałem, że kosztują od około 400zł (motooiler). A do tego zwykle jeszcze dochodzi montaż (270-300 zł według strony motooilera). 700 zł za oliwiarkę to jednak sporo...

Nie stronię od wykonywania podstawowych rzeczy samodzielnie (w quadzie też dłubałem sporo), ale nie mam kompletnie pojęcia na ile trudny jest montaż tego urządzenia i do czego się ogranicza. Jeżeli jest to coś prostego to faktycznie.

 

Co do drugiego - jak to? Ma mieć 35kW, a według niemieckiej wiki moc jest właśnie taka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300zł za montaż olejarki?!

Ja mam scottoiler. Dobry zestaw pozbawiony elektroniki. Montaż polega na zamontowaniu gdziekolwiek zbiorniczka z olejem i poprowadzeniu dwóch przewodów.

Jednego montowanego na króciec ssący przy gaźniku - w to samo miejsce podłącza się wakuometry przy synchronizacji gaźników. A drugi przewód to doprowadzający olej do łańcucha czyli wiadomo gdzie go umieścić.

http://www.scottoiler.pl/

 

 

 

PS

F650gs ma moc niestety 37KW, zdarzają się sztuki z 25KW ale większość ma właśnie 37KW

Edytowane przez fincher

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300zł za montaż olejarki?!

Ja mam scottoiler. Dobry zestaw pozbawiony elektroniki. Montaż polega na zamontowaniu gdziekolwiek zbiorniczka z olejem i poprowadzeniu dwóch przewodów.

Jednego montowanego na króciec ssący przy gaźniku - w to samo miejsce podłącza się wakuometry przy synchronizacji gaźników. A drugi przewód to doprowadzający olej do łańcucha czyli wiadomo gdzie go umieścić.

http://www.scottoiler.pl/

 

 

 

PS

F650gs ma moc niestety 37KW, zdarzają się sztuki z 25KW ale większość ma właśnie 37KW

To, że GS ma 37KW to wiem, dlatego też patrzę na zwykłą efkę.

Ok, czyli faktycznie jest to prosta sprawa z tą oliwiarką. Dzięki, że od razu wyjaśniłeś sprawę. :)

 

KLE500 też mi się podoba, ale jakoś optycznie wydaje się mniejszy. Plus przez kolegę konrada1f boję się, że te 0.3KW zniweczy moje plany. A wtedy to już wolałbym dołożyć do nowszego sprzęta i zablokować...

Edytowane przez rstyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pieniądzach to rozumiem, że chcesz F650 ST / Funduro? Jako posiadacz takiego sprzętu mogę Ci o nim bardzo dużo napisać. Cały sezon używałem go do turystyki po Polsce, w przyszłym sezonie planuję Litwę oraz Czechy lub Słowację. Jak na razie przejechałem 9000km.

Mój jest z 1995r ale jego stan nic a nic nie wskazuje, że ma 20 lat. Trafiła mi się świetna sztuka, którą nie boję się zapuszczać w dalekie trasy

 

Doposażyłem go w centralny kufer Shad SH-45 oraz boczne kufry Shad SH-42. Spokojnie się w to pakujemy z dziewczyną na kilkudniowe wypady. Kupiłem też wysoką, turystyczną szybę. Podgrzewane manetki miałem w standardzie, większość F650 takie ma, handbary i gmole również. Dodatkowo nabyłem na forum wodoszczelny uchwyt do nawigacji oraz przelotkę do gniazda zapalniczki z małego na standardowe, mogę podczas jazdy mieć podpiętą nawigację czy podładować telefon.

Zacznę od minusów - u mnie ujawniły się wszystkie usterki "ten typ tak ma" - czyli łożysko główki ramy, zabierak tylnego koła (gumy) i sprężynki sprzęgła. Łożysko z górnej półki 120zł, nowe oryginalne gumy zabieraka 135zł, sprężynki EBC 45zł. Robocizna 0zł bo robiłem wszytko sam, motocykl prosty w budowie. Cały serwis tego sezonu wyniósł mnie 410zł. Jak to singiel - idzie fajnie od samego dołu, czuć lekkie wibracje. 48KM nie poszaleje, v-max w granicach 160km/h. Na autostradzie trzeba grzecznie jechać 130 - 140 prawym pasem.

Plusy: na pewno spalanie. Na trasie czy autostradzie z pełnym ładunkiem i 2 osobami wychodzi około 5l. Bez kufrów, jadąc sam do 100km/h, udało mi się zejść do 4l. Bardzo wygodny dla 2 osób, regulowana sprężyna z tyłu. Mój nie bierze nic oleju, dla mnie to super sprawa bo poprzednie sprzęty zawsze coś łykały. Ceny części śmieszne - nawet ASO nie zdziera jak to w przypadku japońców. Nie miałem żadnej awarii, sprzęt zawsze dojeżdżał tam, gdzie chciałem.

 

Co do łańcucha - ja miałem to szczęście, że poprzedni właściciel sprzedał motocykl z prawie nowym zestawem napędowym. Od zawsze smaruję olejem przekładniowym, został mi jeszcze z lat 90tych olej Hipol. Smarowanie pędzelkiem a potem wycieram nadmiar szmatką, co 300km jak jeżdżę wokół komina, jak w trasy to trochę rzadziej, czasami co 500 - 600km lub po każdej jeździe w deszczu. Co 3 smarowania czyszczenie łańcucha naftą, nafta nie niszczy uszczelnień (w przeciwieństwie do innych rozpuszczalników czy benzyn). Smarowanie zajmuje jakieś 2 - 3min, czyszczenie z 10min. W dalsze trasy zabieram setkową buteleczkę z Hipolem i pędzelek, mieści się pod siedzeniem. Sprayów nie używam bo wg mnie to strata pieniędzy a efekt gorszy niż po takim ręcznym zabiegu. Przy takich zabiegach smarowania i czyszczenia przez 9000km naciągałem go minimalnie tylko raz (ale to naprawdę minimalnie). Nie zauważyłem aby się nierówno wyciągał.

 

Na podróże po Europie jednak wolał bym coś mocniejszego, ale niestety ogranicza Cię kategoria A2.

Moim zdaniem, dobrze doposażona F650 to naprawdę bardzo przyjemny turystyk a i w lekki teren też wjedzie - przynajmniej ja teraz jadąc nad jezioro nie muszę parkować motocykla gdzieś dalej tylko wjeżdżam sobie przez las i lekkie pagórki pod samą plażę :)

 

e670cebffcc9f679m.jpg 658920b435ece5dem.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokować też można, żaden problem tylko znowu trzeba sypnąć groszem.

Ja niestety też mam tylko A2, musiałem zablokować sobie Fazera aby móc normalnie jeździć. Chyba że interesował by Cie fazer?

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych pieniądzach to rozumiem, że chcesz F650 ST / Funduro? Jako posiadacz takiego sprzętu mogę Ci o nim bardzo dużo napisać. Cały sezon używałem go do turystyki po Polsce, w przyszłym sezonie planuję Litwę oraz Czechy lub Słowację. Jak na razie przejechałem 9000km.

 

Zacznę od minusów - u mnie ujawniły się wszystkie usterki "ten typ tak ma" - czyli łożysko główki ramy, zabierak tylnego koła (gumy) i sprężynki sprzęgła. Łożysko z górnej półki 120zł, nowe oryginalne gumy zabieraka 135zł, sprężynki EBC 45zł. Robocizna 0zł bo robiłem wszytko sam, motocykl prosty w budowie. Cały serwis tego sezonu wyniósł mnie 410zł. Jak to singiel - idzie fajnie od samego dołu, czuć lekkie wibracje. 48KM nie poszaleje, v-max w granicach 160km/h. Na autostradzie trzeba grzecznie jechać 130 - 140 prawym pasem.

 

Dokładnie, zależy mi na tych modelach.

 

Co do minusów - myślałem, że wygląda to gorzej. Spodziewałem się wkładu około 2000 na start przy jakimkolwiek 15-20 letnim moto.

Proste rzeczy będę chciał samemu robić, ale przed dłuższym wyjazdem na pewno oddam do jakiegoś porządnego serwisu (o ile w Gdańsku taki jest, najwyżej ASO :x) do sprawdzenia i wymiany wszystkiego, co konieczne.

 

Ile Twoja efka ma wbite w dowód KW?

 

Pojawia się też jedno pytanie - majkę trzymałem pod blokiem w Brzeźnie. Nic się z nią nie stało, a na początku grudnia zjechałem nią na mazury i odstawiłem do garażu. Teraz naczytałem się o tym, jak to kradną nawet Simsony czy Junaki więc i pewnie przy takim BMW się zdarza... Do końca czerwca motocykl będzie miał dwie opcje - strzeżony parking za 90zł/miesiąc (a ponoć to żadne wyjście...) lub stanie pod blokiem w nieciekawej dzielnicy Gdańska. Od września postawią mój blok więc obok auta postawię w garażu, ale co zrobić po zakupie? Motocykla zacząłem już szukać, ale nastawiam się na zakup w lutym/marcu - będę musiał wybrać mu miejsce snu na parę miesięcy.

 

Blokować też można, żaden problem tylko znowu trzeba sypnąć groszem.

Ja niestety też mam tylko A2, musiałem zablokować sobie Fazera aby móc normalnie jeździć. Chyba że interesował by Cie fazer?

 

Fazer to już chyba nie te pieniądze, a nie wiem też jak radzi sobie na bocznych drogach (mam na myśli wciąż asfalt raczej). Nie muszę kupować BMW (przynajmniej nie teraz, bo miejsce na K1600GT już od dawna jest :D), ale wydawało mi się optymalną opcją w tym budżecie.

Edytowane przez rstyle
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...