Skocz do zawartości

połamana część. Loncin 200


mateusz786
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem nie dawno yamahe dt z silnikiem Loncina 200 taki jak na tym foto http://www.eco-importateur-magasin-quad-scooter-motocross.com/images/2008/dirt_bike_200cc_moteur_loncin.jpg (chłodzony powietrzem, wałek rozrządu w kadłubie). Były małe problemy z odpalaniem, ale to już rozwiązałem. Po przejechaniu dosłownie 100m nie było biegów problemem okazała się zębatka wału która się odkęciła i zsuneła z wału. Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie po odkręceniu pokrywy sprzęgła wysypały się kawałki jakiejś części. Czy ktoś potrafi powiedzieć co to za część i do czego ona służy ? w załączniku dodałem zdjęcie. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

post-76021-0-82683600-1419793308_thumb.jpg

post-76021-0-60550400-1419793878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed napisaniem tego tematu szukałem książki serwisowej, ale niestety nie znalazłem i szukałem też jakiś informacji na temat tej części, jakiś zdjęć silnika bez pokrywy sprzęgła. Nic nie znalazłem :(, dlatego napisałem ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ten filtr odśrodkowy łączy się z kanałem który na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono ? Mam jeszcze 2 pytania. Na kanale zaznaczonym na czerwono jest przetarcie, czy da sie je jakoś załatać ? od czego jest kanał zaznaczony na żółto ?

post-76021-0-70699600-1419859510_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że ten filtr odśrodkowy łączy się z kanałem który na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono?

Dokładnie tak. Co do tego przetarcia to możesz oddać to komuś kto się na tym zna, jakiś wprawiony spawacz i może uda się to naprawić, a jak nie to po prostu kupisz używany. Jest to silnik Loncin'a więc części są za śmieszne pieniądze. Co do kanału oznaczonego na żółto z tego zdjęcia nie potrafię Ci powiedzieć, może jakbyś zrobił inne z dalsza to mógłbym pomóc. I jeszcze jedno, co do tego spawania, jest to pewnie jakiś stop którego spawanie może być kosztowne albo wręcz niemożliwe, dlatego najpierw popytałbym o cenę jednego i drugiego a potem podjął decyzje. ;) Pozdrawiam

Edytowane przez bratomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czerwone to spokojnie da się zaspawać. Jeśli to chiński śmieć, to raczej to jest zwykłe amelinium, dość podłej z resztą jakości.

To na żółto wygląda jak prowadnica miarki oleju, która pewnie w tym silniku nie występuje, bo widać oczko kontrolne. Albo łożyskowanie jakiegoś pędnika obrotomierza?

Edytowane przez saska251

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem więcej zdjęć może teraz będziecie w stanie powiedzieć co to za kanał. Mi się wydaje że to może być coś w rodzaju doprowadzenia oleju do tego oczka od kontroli oleju. Prowadnica miarki oleju to nie jest. Miarka też jest, ale ona jest po przeciwnej stronie pokrywy.

post-76021-0-72130500-1419883668_thumb.jpg

post-76021-0-33150600-1419883693_thumb.jpg

post-76021-0-65017100-1419883711_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, filtr to bedzie taki. Nie kosztuje zbyt dużo więc kupie nowy, a pokrywe kupie używaną. Całkiem przypadkowo zauważyłem, że kanał olejowy smarujący głowice jest zalepiony sylikonem. W celu oczyszczenia teo kanału musiałem zdemontować cylinder. Jakiś "mechanik" , który naprawiał ten motocykl przede mną uszczelnił połączenie cylinder -> kartery sylikonem i przy okazji zakleił też kanał olejowy :laugh:



Kupiłem nowy tłok z pierścieniami i mam dylemat czy założyć stary tłok czy nowy. Nowy tłok, który kupiłem różni się troszkę od starego, jest niższy i nie ma kanałów olejowych do okoła otworów na sworzeń. Średnica starego tłoka to 62,20mm i z nowymi pierścieniami przesuwa się luzno w cylindrze, a nowy tłok ma średnicę 62,45 i z nowymi pierścieniami przesówa się ciasno w cylindrze. Który tłok lepiej będzie zastosować ? Dodam, że stary tłok ma już wyrobione rowki na pierścienie i troszke to słychać jak silnik pracuje.

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzięki. A taki nowy tłoczek z pierścieniami ile docierać ?



Gdyby ktoś chciał serwisówkę do loncina 200/250 to znalazłem. Jest do quada 200 ale to ten sam silnik co w Loncinie http://atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=180&t=38642

Edytowane przez mateusz786
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...