mateusz786 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Witam, kupiłem nie dawno yamahe dt z silnikiem Loncina 200 taki jak na tym foto http://www.eco-importateur-magasin-quad-scooter-motocross.com/images/2008/dirt_bike_200cc_moteur_loncin.jpg (chłodzony powietrzem, wałek rozrządu w kadłubie). Były małe problemy z odpalaniem, ale to już rozwiązałem. Po przejechaniu dosłownie 100m nie było biegów problemem okazała się zębatka wału która się odkęciła i zsuneła z wału. Zastanawia mnie jedna rzecz, mianowicie po odkręceniu pokrywy sprzęgła wysypały się kawałki jakiejś części. Czy ktoś potrafi powiedzieć co to za część i do czego ona służy ? w załączniku dodałem zdjęcie. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erykkyre Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Poszukaj książki serwisowej do tej jednostki może coś tam będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 28 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Przed napisaniem tego tematu szukałem książki serwisowej, ale niestety nie znalazłem i szukałem też jakiś informacji na temat tej części, jakiś zdjęć silnika bez pokrywy sprzęgła. Nic nie znalazłem :(, dlatego napisałem ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bratomek Opublikowano 28 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2014 Rozbierałem w lipcu ten silnik i jest to filtr oleju odśrodkowy. Także musisz kupić nowy bo bez niego nie ma połączenia pomiędzy pompą oleju a karterem w którym jest kanał do smarowania głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mongor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Ma może ktoś serwisuwkę do tego silnika? Może jakiś link? Jakoś w necie, nie mogę znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Rozumiem, że ten filtr odśrodkowy łączy się z kanałem który na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono ? Mam jeszcze 2 pytania. Na kanale zaznaczonym na czerwono jest przetarcie, czy da sie je jakoś załatać ? od czego jest kanał zaznaczony na żółto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bratomek Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Rozumiem, że ten filtr odśrodkowy łączy się z kanałem który na zdjęciu zaznaczyłem na czerwono?Dokładnie tak. Co do tego przetarcia to możesz oddać to komuś kto się na tym zna, jakiś wprawiony spawacz i może uda się to naprawić, a jak nie to po prostu kupisz używany. Jest to silnik Loncin'a więc części są za śmieszne pieniądze. Co do kanału oznaczonego na żółto z tego zdjęcia nie potrafię Ci powiedzieć, może jakbyś zrobił inne z dalsza to mógłbym pomóc. I jeszcze jedno, co do tego spawania, jest to pewnie jakiś stop którego spawanie może być kosztowne albo wręcz niemożliwe, dlatego najpierw popytałbym o cenę jednego i drugiego a potem podjął decyzje. ;) Pozdrawiam Edytowane 29 Grudnia 2014 przez bratomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) To czerwone to spokojnie da się zaspawać. Jeśli to chiński śmieć, to raczej to jest zwykłe amelinium, dość podłej z resztą jakości.To na żółto wygląda jak prowadnica miarki oleju, która pewnie w tym silniku nie występuje, bo widać oczko kontrolne. Albo łożyskowanie jakiegoś pędnika obrotomierza? Edytowane 29 Grudnia 2014 przez saska251 Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2014 Zrobiłem więcej zdjęć może teraz będziecie w stanie powiedzieć co to za kanał. Mi się wydaje że to może być coś w rodzaju doprowadzenia oleju do tego oczka od kontroli oleju. Prowadnica miarki oleju to nie jest. Miarka też jest, ale ona jest po przeciwnej stronie pokrywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buchalter Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Filtr chyba taki http://allegro.pl/filtr-oleju-odsrodkowy-atv-200-250-bashan-loncin-i4936103349.htmlA pokrywa nie taka? http://olx.pl/oferta/loncin-silnik-200-cross-powietrze-czesci-kartery-pokrywa-CID5-ID47P8r.html Edytowane 30 Grudnia 2014 przez buchalter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 (edytowane) Tak, filtr to bedzie taki. Nie kosztuje zbyt dużo więc kupie nowy, a pokrywe kupie używaną. Całkiem przypadkowo zauważyłem, że kanał olejowy smarujący głowice jest zalepiony sylikonem. W celu oczyszczenia teo kanału musiałem zdemontować cylinder. Jakiś "mechanik" , który naprawiał ten motocykl przede mną uszczelnił połączenie cylinder -> kartery sylikonem i przy okazji zakleił też kanał olejowy :laugh:Kupiłem nowy tłok z pierścieniami i mam dylemat czy założyć stary tłok czy nowy. Nowy tłok, który kupiłem różni się troszkę od starego, jest niższy i nie ma kanałów olejowych do okoła otworów na sworzeń. Średnica starego tłoka to 62,20mm i z nowymi pierścieniami przesuwa się luzno w cylindrze, a nowy tłok ma średnicę 62,45 i z nowymi pierścieniami przesówa się ciasno w cylindrze. Który tłok lepiej będzie zastosować ? Dodam, że stary tłok ma już wyrobione rowki na pierścienie i troszke to słychać jak silnik pracuje. Edytowane 30 Grudnia 2014 przez mateusz786 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coupe26 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Zakładaj nowy zestaw dotrze się to się idealnie wszystko ułoży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 Ok, jutro składam wszystko na nowym zestawie ;) Mam jeszcze takie pytanie. Czy ta śrubka zaznaczona na zdjeciu jest od ustalania mieszanki ? Jeżeli tak to ile obrotów oryginalnie powinna być wykręcona ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daniel1992 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2014 mniej więcej 1i 3/4 do 2 obrotów ale to trzeba ustawić tak żeby się dobrze wkręcał i nie muliło go jak gwałtownie dodasz gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz786 Opublikowano 31 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2014 (edytowane) ok, dzięki. A taki nowy tłoczek z pierścieniami ile docierać ? Gdyby ktoś chciał serwisówkę do loncina 200/250 to znalazłem. Jest do quada 200 ale to ten sam silnik co w Loncinie http://atvpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=180&t=38642 Edytowane 31 Grudnia 2014 przez mateusz786 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.