Skocz do zawartości

Suzuki DR 125 - wymiana tarcz sprzęgłowych , łańcuszka rozrządu


zamela
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1. Przymierzam się do wymiany łańcuszka rozrządu w DRce bo juz go słychac przy schodzeniu z obrotów a napinacz wysunięty na maxa i mam pytanie czy do wymiany muszę mieć łańcuch rozkuty czy da rade założyć zakuty ?
Jak najszybcie i przy demontazu jak najmniejszej liczny podzespołow go zamontowac ew proszę o wskazówki na co zwrócić uwagę przy wymianie łańcucha.

 

2. Zakupione mam tarcze sprzęgłowe EBC i nie wiem czy wszystkie maja byc równej grubości czy jedna powinna być grubsza bo w moim zestawie 5 tarcz wszsytkie są równe i maja 3.0mm pytam ponieważ w sieci znalazłem info o DRce że jedna tarcza jest grubsza i w przypadku zestawu z równymi trzeba zastosowac podkladki na sprężyny itp.

3. Uszkodzony mam filtr powietrza ten gąbkowy (wykruszona gąbka w centralnej części na przeciwko gardzieli) szukałem tego filtra w wielu sklepach ale niestety zawsze padało hasło - nie występuje. Mam gąbkę stosowana w filtrach i jak nie kupię oryginalnego filtra to go zregeneruje w miare możliwości. Czy wiecie gdzie można kupic pasujący do tego motocykla filtr ?

Edytowane przez zamela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli tą która wypycha bolec? Może podejdzie od napinacza z XJ. Albo każdego innego zapadkowego.

Dokładnie ta mniejsza co wypycha sam bolec

 

81313313473596729869.jpg

pomiwrzyłem ją , oto wyniki:

 

grubośc drutu - 1,3mm

wysokość - 18mm

średnica zew. - 9mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytaj w ASO to jest pierdoła , nawet niech ci 15 zł za to krzykną to masz OEM na lata......

 

http://www.cmsnl.com/suzuki-dr125-se-1994-1996-usa_model15943/partslist/83837.html#results

tu masz część nr 8 , numer katalogowy

0944008035

 

 

cena 2 ojro więc mylę że u nas maks 15 zł....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK napisałem wiadomości do kilku ASO w okolicy i ciekawe co odpiszą w sprawie tej sprężynki.

Przy wymianie tarcz zauważyłem że kosz sprzęgła ma trochę luzów na nitach/spręzynkach co jest pewnie przyczyną terkotania na wolnych obrotach które cichnie po wciśnięciu sprzęgła. Jest jakiś w miarę tani sposób na uporanie się z tym mankamentem ? czy olać to i jeździć ? bo przyznam ze drażni mnie bardzo te dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Póki co oryginalnej sprężynki nie załatwiłem ale dopasowałem z tych co zdobyłem i niestety za miekkie bo po odpaleniu było słychac jakby zawory więc założyłem dłuższą część ten oryginalnej i jest OK z tym ze to chwilowe doraźne rozwiązanie do czasu znalezienia nowej.

Moto jeździ całkiem fajnie i z ciekawości zmierzyłem kompresje a wyniki to

cieply - 8 bar

ciepły + olej - 12 bar

 

hmmm tak kiepski wynik nie wróży dobrze i chyba zaczne juz kołować kasę na szlif itp tylko dziwi mnie jedna sprawa bo motor w ogóle nie kopci i nie bierze oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżę temat

głowica po naprawie - gniazda zaworów prze frezowane , zawory przeszlifowane do tego wymienione uszczelniacze i sprawdzona szczelność.
Moto pali jeździ ale spalanie nadal na poziomie 4,5 l/100km i problem z odpalaniem na ciepłym a dokładnie muszę go na rozruszniku trzymać 5 sekund po czym silnik pomału łagodnie wchodzi na obroty - nie ma tego strzału a czasami delikatnie strzeli hmmmm chyba w wydech.
Zawory ustawione ssący 0,08 , wydech 0,10 bo na 0,013 było głośno.
Czasami podczas redukowania i hamowania gdy przód się ugina silnik gaśnie .
Po przegazówce mam wrażenie ze z wydechu leci wilgoć bo na szmatce jest mokro i czuć zapach beny.

Swieca koloru kawy z mlekiem bardziej w kierunku czarnej .

Obstawiam gaźnik ale tegulowalem pomimo trudnego dostępu mieszanką na wolnych ale bez szału , iglica na srodkowym rowku , poziom paliwa hmmm nie wiem dokładnie jak ustawić /sprawdzić bo serwisówki mam po murzuńsku albo niemiecku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...