Skocz do zawartości

Buell Ulysses xb12x - turystyk na długie trasy i lata vs BMW


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
Na początek mała dygresja: z racji tego, że na tym forum chyba najwięcej jest użytkowników Bułek, pozolę zadać kilka pytań i zasięgnąć kilku informacji.

Aktualnie jeżdżę na Bandicie N600. Pora na zmiany lub kupno drugiego moto - interesuje mnie turystyk.

W zasadzie interesją mnie dwie marki.
Zastanawiam się nad takimi modelami jak:
- BMW R 1150 GS
- Buell Ulysses xb12x

Ktoś ma doświadczenie z tymi motocyklami i mógłby się podzielić wiedzą?
O BMW słyszałem i czytałem dużo ale o Buell-u mam szczątkowe informacje.
Wizualnie i silnikowo bardziej pasuje mi Buell ale na takiej podstawie nie kupię tego modelu.

Za wszelkie informację będę wdzięczny,
Pozdrawiam,
Bieri

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm jeżdżę Buell'em, ale Firebolt'em. W tamtym roku byłem nim w Rumunii, w tym roku troszkę po Polsce. Na pewno Uly będzie wygodniejszy i ma większy bak( nie pamiętam ile litrów), ale u mnie po 200 km trzeba szukać stacji, mimo malutkiego spalania(w trasie do 5 litrów, w Rumunii to mi wyszło raz chyba poniżej 4 litrów). Co do silnika, mi pasuje bardzo, 140 w trasie jedzie się super, mimo, że to nie jest demon szybkości. Jest to motocykl inny i tak trzeba podejść do tego, czasem coś się odkręci, to wyspawany bagażnik popęka od wibracji, to tłumik odpadnie od wibracji(akcesoryjny, nie ma z przodu obejmy oryginalnej i jest druciarstwo). Pas mam używany zapasowy(kupiłem na wyjazd), nie przydał się(w Bule można zmienić na drodze pas bez problemu). Nie wie mco by tu jeszcze napisać ... http://otomoto.pl/buell-xb-ulysses-M4185202.html Tego w tym roczniku i za taką kasę brałbym :P Może maarp coś napisze, ma takiego(i nie tylko) to by coś więcej dopisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na odpowiedź :)

Ten z otomoto niedaleko mnie stoi. Dla mnie moto nie musi być szybkie (nie przewiduję częstej jazdy ponad 160km/h). Zwyczajna turystyka.

Firebolta miał kolega. Chciałem nim pojezdzić ale dość szybko się sprzedał. Dźwięk silnika - masakra.

Te wibrację są aż tak straszne, że motocykl gubi osprzęt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek jestem nowym posiadaczem xb9sx.

Nabyłem jakoś w sierpniu i zrobiłem tylko niecałe 3000 km - oto moje wrażenia

Miałem kilka moto i zawsze szukałem coś innego, przed bulą było ducati monster, sądziłem że nareszcie znalazłem moje moto :)

Po niecałych trzech sezonach (w tym sezonie zmiana moto) i zrobieniu 23000 z hakiem byłem przekonany ze już nic mnie pozytywnie nie zaskoczy i nie da z jazdy takiej frajdy jak ducati

Jakie było moje zdziwienie po zrobieniu pierwszych kilometrów bułą a im więcej przejechane tym większe wrażenia :)

Pomykam turystycznie i uwielbiam wypady za miasto i choć niema gdzie się spakować, brak jakichkolwiek owiewek, jazda w deszczu to istny koszmar.

to wrażenia z jazdy są bezcenne :)))

Na próżno szukać tego u japońca czy włocha

Co do wibracji hmm.. nie są takie straszne i jak na razie nic mi się nie poluzowało

Negatywne opinie co do Buella są nieźle przesadzone a to tylko dla tego że ludzie nie znają tych moto a wielce się wypowiadają, ale jaka mają minę jak już poznają

Pozdrowionka i życzę udanego zakupu takiego moto co Ci najbardziej przypasuje :)

BueII

Kochaj albo rzuć !!! www.facebook.com/miras.mis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz BUŁĘ!

Wszak to jedyny słuszny wybór.

Prosta konstrukcja, prosty silnik, tania eksploatacja. Ja Ulyssesem prześmigałem kawał świata.

Jeśli motocykl nie miał złych przygód i był poprawnie serwisowany to nie ma się czego obawiać. W porównaniu do GS to Buell Ulysses ma same zalety :) Dźwięk i charakterystykę silnika bez wątpienia daje dużo frajdy. Ja na przykład w 1150 nie lubię skrzyni biegów i szarpania wału napędowego oraz elektryki która dawała czasem nam popalić w czasie wypadów.

Poza tym nie słuchaj innych tylko kupuj na co masz ochotę :-)

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad Ducati też się zastanawiałem. Nawet na Monsterze 696 trochę pojezdziłem - fajny, design bardzo fajny. Ale...

Kolega ma nową Multistrade 1200 - niezła sztuka ale trochę "plastikowa", no i już 3 razy w serwisie był (jedna z awari była związana z głowicą - wymiana).

 

Zawsze podobał mi się HD (szczególnie Sportster) ale doszedłem do wniosku, że tak na prawdę to podoba mi się silnik V2.

Więc szukałem moto z takimi jednostkami - Moto Guzzi, Ducati, SV - wszystko co ma V2 i jest to NAKED ale... po ostatnich rozważaniach doszedłem do wniosku, że aby coś pozwiedzać i mieć z tego pełną przyjemność powinienem zaopatrzyć się w turystyka. I jak na złość moje wymagania idealnie spełnia Buell :)

Co do GS to znajomy jest bardzo zadowolony, ma już drugą sztukę tego motocykla. Awarie jakie miał na trasach to elektryka i łożysko tylnego koła.

A w Buellach co można się spodziewać? Najczęstrze awarie? No i eksploatacja - chyba ciut droższa niż BMW.

Nie chce motocykla, których jest masa na drogach. Chcę mieć coś wyjątkowego, dlatego poważnie rozważam zakup Ulyssesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eksploatacja nie jest droższa niż w motocyklach innych marek.

Olej silnikowy to po prostu 20w50 od syntetyka po minerał (zależnie co było lane - ja latam na syntetykach lub półsyntetykach zależnie czy znam historię motocykla) i najlepiej popularnej, dostępnej marki. Filtr oleju koszt minimalny tak jak i w innych motocyklach. Filtr powietrza zakładasz K&N i zapominasz o kosztach (ewentualne czyszczenie i impregnacja). Klocki hamulcowe popularne i tanie bez problemu dostępne. Cóż więcej o eksploatacji?

Spalanie od 4 litrów do 7 zależnie od obciążenia i trybu jazdy.

A zepsuć może się wszystko. Nawet HONDA ;-) Więc bzdurą jest gadanie o usterkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie przystępne - ale jakoś na to nie patrzę, po prostu będę lał jak braknie paliwa, cóż zrobić :) ale dzięki za info.

Wiadomo, że zepsuć może się wszystko. Myślałem raczej o usterkach, które są typową bolączką poszczególnych modeli.

Z tego co piszesz to eksploatacja nie różni się niczym w porównaniu do innych motocykli. Nie wiedziałem, że z tym filtrem powietrza tak można (czyszczenie i impregnacja).

A przy zakupie na co powinienem zwrócić szczególną uwagę, co sprawdzać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby rama nie była wgnieciona. Swoją drogą Mariusz, musiałeś ostro jechać żeby wziął 7 litrów.... Jeszcze bym dodał wymianę oleju w skrzyni i kontrola naciągu łańcucha przeniesienia napędu. Ale jak kupisz, to na przejażdżkę do Włocławka i będziesz miał wsio ogarnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Miałem egzemplarze z przebiegami 80-100 tysięcy i śmigały jak ta lala.

Znam też egzemplarz z Holandii z przebiegiem 150tys. Nie było robione nic oprócz wymiany oleju itp No może jakaś mała drobnostka też, ale śmiga do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...