Skocz do zawartości

Jakich narzędzi używacie?


Major87
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja udarowy elektryczny mam bass polska , nie dlatego że fajna nazwa , tylko nie ma elektronicznej regulacji momentu obrotowego w ogóle żadnej elektroniki i bezstresowo działa na chińskim agregacie prądotwórczym , w sumie u kumpla jest ta regulacja i mam wrażenie że daje to tyle co dziurawa prezerwatywa.....

 

na alledrogo nie ma teraz mojego , mój jest chyba 900wat na allegro są niby 2kw tylko........

 

z motocyklowych rzeczy na agregacie prądotwórczym ( elektronarzędzia są na nim sporo słabsze niż z sieci )

-nakrętka wału korbowego xr600 , moment dokręcania 110Nm, poszło szybko i gładko jak z pijaną małolatką...

-nakrętka sprzęgła xr 600 , 70Nm jak wyżej wystarczyło kosz zablokować ręką i łududududududu poszło......

pozatym koła od samochodu , nakrętka przeciwtalerza w kiblu ( dokręcana na klej , też wystarczy ręką złapać i chwila rypania i odkręcone) i wiele innych...

 

ogólnie nie narzekam ale do dokręcania się nie nadaje , nie ma regulacji siły nie ryzykowałbym , strach że coś urwie....

 

jak masz kasę , to mocna 2 tłokowa sprężarka z 150l i pneumatyczny, jak nie masz to tani elektryk.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie ma potrzeby kupowanie pneumata do motocykla.Chyba, że śrubokręta aby szybciej dekle odkręcać. Lepiej zacznij grzebać i dokupuj rzeczy które faktycznie ci się przydadzą bo inaczej to nakupujesz masę niepotrzebnych narzędzi a i tak zawsze będzie trzeba dokupić jakiś ściągacz lub klucz specjalistyczny.

 

No i pamiętaj o podstawie - bez 5kg młota to nie robota:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O klucz udarowy pytam, bo tak czy siak będę kupował kompresor, więc to tak przy okazji, a widziałem dość podzielone zdania na ten temat. Ale masz rację. Tylko póki co nie mam w czym grzebać, bo moje moto jeździ, a kilka fajnych sztuk przeszło mi niestety koło nosa - a to się zgapiłem, a to za daleko itp.

5kg to trochę dużo, ale mam dwa 2.5 kg młotki, posklejam taśmą i będzie dobrze :D

Michoa - dzięki za post. Jak zwykle zajebisty :D

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pamiętam jak w cz cross 250/513 rozpaławiałem silnik i nie miałem udaru, ile ja się z zębatką na wale namordowałem, najpierw podłożyłem 2 śruby pod tłok i szarpałem 2m rurą wodociągową, nic , potem zacząłem w rurę walić młotem to pękł płaszcz tłoka i kawałek mi wleciał do skrzyni korbowej , na szczęście tłok stary , silnik do rozbiórki.......... sprawę ułatawiło dopiero grzanie bo ktoś żeby się nie odkręciło przykręcił to na jakiś epoksyd :D .........

 

no i przy grubym remoncie opalarka -wiadomo łożyska włożyć wyjąć..........

 

ja uważam że udar zawsze ma sens tymbardziej że tani elektryczny w PL kosztuje 150 zł........

wszędzie gdzie normlanie mordowałbyś się z blokadami i ryzykiem pogięcia/uszkodzenia czegoś tak łapiesz kombinerkami i walisz udarem i już........

 

dlatego przydałby siędobry pneumatyczny żeby potem nie było tego samego problemu przy dokręcaniu......

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michale.

Porozglądać się nie zaszkodzi, a może uda się dorwać coś w miarę sensownego w rozsądnej cenie - ale to na spokojnie, bez ciśnienia.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryk w zasadzie ma zastosowanie jedynie gdy temp spada w okolice 0st i poniżej albo się nie ma kompresora lub używa od święta

u siebie mam sprężarkę 100L 10bar, daje rade, w razie kłopotów wpinam się bezpośrednio w butle, wtedy na kluczu mam prawie 9bar przy krótkim wężu

i jeszcze jedna zaleta pneumata, na minimalnym ustawieniu da się wykręcić mocno zapieczoną śrubę/nakrętkę bez zerwania gwintu, udar to jest to

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat.

Na urodzinki mam sobie wybrać zestawik kluczy dynamometrycznych :D. Przeglądałem co prawda serwisówkę od GPZty i tam bodaj największy moment to 110 Nm, czyli z serii MC kupiłbym MC15, 30, 100 i 200. Teraz czego mi brakuje - czy warto brać dodatkowy klucz do tych najmniejszych momentów, powiedzmy coś w przedziale 0-5Nm? Jest w ogóle coś takiego, czy już nie pajacować i dokręcać na wyczucie?

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pajacować, klucz do 200 to też zbędny wydatek, dokręcisz na 100 i jeszcze ciut i będzie ok. Moment jest ważny na kilku śrubach. Dokręcanie mało istotnych połączeń dynamometrem to strata czasu. A poza tym i z kluczem można gwint zerwać dlatego tam gdzie nie jest to konieczne preferuję wyczucie i ewentualnie klej - najbezpieczniejsza metoda dla gwintu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no 0-5Nm to nie wiem gdzie , nawet mostki trzymające wałek rozrządu na panewkach dokręca się jak dobrze pamiętam 10-20Nm ( tam moment jest ważny ) a miejsca gdzie jest mniej niż 10Nm i moment jest bardzo ważny nie kojarzę :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniejszy w GPZcie to chyba 0.9 Nm :D gdzieś tam przy kraniku o ile dobrze pamiętam :D Inna sprawa, czy on jest istotny czy nie, ale chyba raczej nie aż tak, by specjalnie kupować klucz/śrubokręt do tego :D.

"Suzuki maj motór maj lajf"
En-125 2a '05 | GPZ500S '89 | Bandit 600N '97 | ZX-6R '96 | En-125 2a '05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do plastików ten zakres 0-5nymy

wyjdzie na to samo jakbyś miał przykręcić bitem trzymanym w samych palcach

klucz 200nm to prędzej przy samochodach się przydaje

 

 

 

 

warto coś takiego ?

http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-10mm-statyw-magnetyczny-f-vat-i4710359365.html

potrzebuję czujnika do hamulców tylko i wyłącznie, nie mam jeszcze tokarki

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o klucze to posiadam głównie Stanley, które pod wzgledem jakości są niezawodne. Do motocykowego mini warsztatu kupiłem też ostatnio taki klucz nastawny http://www.motointegrator.pl/produkty/286638-klucz-nastawny-toptul-12 precyzyjny i już kilka razy pomógł mi na trasie gdy trzeba było coś dokręcić czy odkręcić. Zastępuje kilka innych kluczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...