used11 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Witam. Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat obsługi silników Twin Cam. Z informacji które znalazłem, przy ok. 25-30 tys. mil należy bezwzględnie sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu. Czy w tych silnikach istnieją inne elementy/podzespoły, wymagające szczególnej uwagi przy danym przebiegu? Oczywiście nie mam na myśli czynności serwisowych, takich jak wymiana olejów, filtrów itp.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Jest obszerny temat TC kontra Evo i w innych tematach, też było co nieco powiedziane o TC. Możesz poszukać, tylko ostrzegam, możesz się zrazić do TC :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streng9 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Jest obszerny temat TC kontra Evo i w innych tematach, też było co nieco powiedziane o TC. Możesz poszukać, tylko ostrzegam, możesz się zrazić do TC :biggrin:Zdaje się, że Gościu nie che dywagować nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi, bo wyboru już dokonał, tylko dowiedzieć się na co warto zwrócić uwagę przy serwisowaniu moto ;) Cytuj <span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Hmm ja tylko informuję że w tych tematach było napisane na temat TC ;) a że dokonał już wyboru, widać w danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
used11 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Tak, wyboru już dokonałem, w pełni świadomie i uwaga, preferuję Twin Cam'a! :huh: :)streng9 - dokładnie o to mi chodzi, na co zwrócić uwagę przy serwisowaniu. Może jakieś tricki/zalecenia użytkowników o którym H-D nie wspomina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 12 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 Znnajdź sobie (albo kup) serwisówkę i będziesz miał wszystkie informacje, co, kiedy i w jaki sposób. Serwisowanie motocykla "bo ktoś napisał mną forum" trąci amatorką i może prowadzić do duużych kosztów. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
used11 Opublikowano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2014 (edytowane) Znnajdź sobie (albo kup) serwisówkę i będziesz miał wszystkie informacje, co, kiedy i w jaki sposób. Serwisowanie motocykla "bo ktoś napisał mną forum" trąci amatorką i może prowadzić do duużych kosztów.Serwisówkę oraz oryginalną instrukcję mam i stosuję się do niej. Jak pisałem, chodzi mi o porady, zalecenia użytkowników, którzy z doświadczenia uzupełnią wiedzę z serwisówki na co warto dodatkowo zwrócić uwagę. Edytowane 12 Października 2014 przez used11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrzychuB Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 (edytowane) Ja odebralem swojego TC w zeszłym tygodniu z serwisu. Obecnie ma 28tys mil. do wymiany poszły wszytkie płyny (równiez hamulcowy)+filtry+świece+ślizgi napinaczy rozrządu. Napinacze rozrządu muszą być wymienione bezwzględnie!!! i nie ma ale. Koszt u nas 400zl sztuka potrzbujesz dwie sztuki. Na ebayu kupilem komplet przedni i tylni za 150usd. Czyli dużo taniej. Choć za calość z robocizną poszlo prawie 3 tys.złReszta zalezy od stanu motocykla. Ja swojego sam przywiozłem z USA i stan HD jest idealny. Jesli kupowaleś od naszych rodaków to warto aby ktoś doświadczony go sprawdzil bo na wlasne oczy widzialem co do nas płynie :) Edytowane 13 Października 2014 przez KrzychuB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 13 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2014 Przy każdym serwisie: napinacze łańcuszków rozrządu i wałków wyrównoważających, napinacz łańcucha sprzęgłowego, sprężyna sprzęgiełka antyblokującego na wale korbowym, siłownik powietrza dla biegu jałowego przy wtrysku... Reszta zgodnie z serwisówką. Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Przy każdym serwisie: napinacze łańcuszków rozrządu i wałków wyrównoważających, napinacz łańcucha sprzęgłowego, sprężyna sprzęgiełka antyblokującego na wale korbowym, siłownik powietrza dla biegu jałowego przy wtrysku... Z całym szacunkiem ale przy każdej wymianie oleju sprawdzasz takie rzeczy? Ja taki "duży" serwis robię raz w roku ewentualnie co dwie wymiany oleju. Napinacze rozrządu to temat lekko przereklamowany nie padają w ciągu 5 tys km. Oczywiście jak moto ma znaczny przebieg, niewiadoma historię serwisową (99% motocykli w PL), to sprawdzasz wszystko. Podobnie jak widać na napinaczu rysy. Ale ja w tych TC które widziałem od środka nie widziałem nigdy zużycia tych napinaczy. Inna sprawa, ze te 6 czy 7 lat temu te motocykle miały dużo mniejsze przebiegi niż obecnie... Reszta zgodnie z serwisówką. To zdanie powinno być na górze tego działu. Zanim zadasz pytanie RTFM :angry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wallygatorr Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Pompka, nie zajmuję się TC w ogóle... To, o czym piszę, to najsłabsze elementy TC, wiedza pochodzi z wielu źródeł w kraju i za granicą. Dlatego doradzam sprawdzenie tych rzeczy, bo biorąc pod uwagę ilość opisanych usterek to ryzyko awarii jest podwyższone. Zresztą trafiają się sprzęty na aukcjach w USA ze zmielonym sprzęgłem (co jest łatwe i nie bardzo drogie do naprawy) lub ze zmielonym rozrządem (tu już grubsza sprawa, to kupują chyba tylko desperaci) które mają przebiegi poniżej 40k mil... Cytuj http://keeprockin.art.pl/Facebook Keep Rockin' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pompka Opublikowano 14 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2014 Spokojnie, ja się zgadzam, tylko nie popadajmy w paranoję. Jak w nowo zakupionym TC88A wymienimy olej, zajrzymy do rozrządu i wszystko będzie ok, bez oznak zużycia to drugi raz zajrzałbym do rozrządu po jakichś dwóch mniejszych serwisach. Są wariaci co np.: raz w roku rozbierają do ostatniej śrubki zaciski hamulcowe albo co 5 tys km wyjmują i czyszczą gaźniki. Szkoda męczyć śrubki moim zdaniem. Lepiej się przejechać jak pogoda dopisuje :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 (edytowane) Kontrola przed jazdąSprawdzić stan opon i ciśnienie powietrzaSprawdź stan obręczy kołaSprawdzić działanie świateł i klaksonuSprawdź poziom oleju silnikowego; W razie potrzeby uzupełnić olejSprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynuSprawdzić działanie hamulców przednich i tylnychSprawdzić działanie przepustnicySprawdzić działanie dźwigni sprzęgłaSprawdzić poziom paliwa w zbiorniku paliwa; dolać w razie potrzebySprawdzić szczelność układu paliwowego Pierwsze 500 mil (800 km)Wymiana oleju silnikowego i filtraSprawdzić stan akumulatora; wyczyścić połączenia kabli w razie potrzebySprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynuSprawdź przednie i tylne klocki hamulcowe i tarcze czy są zużyteSprawdzić stan opon i ciśnienie powietrzaSprawdzić ugięcie łańcucha przeniesienia napędu; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulowaćWymienić olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu?)Wymienić olej w skrzyni biegówSprawdzić działanie dźwigni sprzęgła; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić stan paska napędowego i kół pasowychSprawdzić świece zapłonoweSprawdzić wkład filtra powietrzaPosmarować bolec(sworzeń) dźwigni przedniego hamulca i sprzęgłaPosmarować linki sprzęgła w razie potrzebySprawdzić działanie linki od gazu(przepustnicy)Sprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)Sprawdź wolne obroty silnika; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić szczelność układu paliwowegoSprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracySprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowychSprawdzić szczelność wszystkich elementów złącznychTest drogowy motocykla Co 2500 mil (4000 km)Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów; w razie potrzeby dolaćSprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić wkład filtra powietrza; oczyścić lub wymienić w razie potrzebySprawdzić działanie przepustnicySprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)Sprawdzić szczelność układu paliwowegoSprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowychSprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracyTest drogowy motocykla Co 5000 mil (8000 km)Wymiana oleju silnikowego i filtraSprawdzić stan akumulatora; wyczścić połączenia kabli w razie potrzebySprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynuSprawdź przednie i tylne klocki hamulcowe i tarcze czy są zużyteSprawdzić stan opon i ciśnienie powietrzaSprawdzić napięcie szprych w kołach; wyregulować, jeśli to konieczne (modele tak wyposażone)Sprawdzić ugięcie łańcucha przeniesienia napędu; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulowaćWymienić olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu?)Wymienić olej w skrzyni biegówSprawdzić działanie dźwigni sprzęgła; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić stan paska napędowego i kół pasowychSprawdzić regulację łożyska główki; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić świece zapłonoweSprawdzić wkład filtra powietrza; oczyścić lub wymienić w razie potrzebyPosmarować bolec(sworzeń) dźwigni przedniego hamulca i sprzęgłaPosmarować linki sprzęgła w razie potrzebySprawdzić działanie linki od gazu(przepustnicy)Sprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)Sprawdź wolne obroty silnika; w razie potrzeby wyregulowaćSprawdzić szczelność układu paliwowegoSprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracySprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowychSprawdzić szczelność wszystkich elementów złącznychTest drogowy motocykla Co 10.000 mil (16.000 km)Wymienić świece zapłonoweWykonać test kompresjiSmarowanie łożysk główki ramyNasmarować łożyska wahacza (FLSTS i FXSTS)Posmarować łożyska wahacza tylnegoSprawdzić zawieszenie silnika pod kątem zużycia lub uszkodzenia; w razie potrzeby wymienićCo 20000 mil (32000 km)Zmienić olej widelca przedniegoSprawdźić filtr zbiornika paliwa, w razie potrzeby wymienićSprawdzić filterek w kraniku paliwa? Oleje i płynyZbiornik oleju z filtrem o pojemności 3,5 U.S. qts. (3,3 l)Olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu) 26 US oz. (768 ml)Skrzynia biegów- wymiana oleju 20-24 USA uncji (591-709 ml)- przy składaniu(stan suchy) 24 USA nr oz. (709 ml)Ilość i wysokość oleju w ladzeFLSTF, FLSTC, FXST 12,9 USA Oz.(prawdopodobnie 381,498ml) 4.72 in. (119,9 mm)FXSTB 12,0 USA Oz. 7,28 In. (184,9 mm)FXSTD 11.6 USA Oz. 7,48 In. (189,9 mm) Mógłby Ktoś to sprawdzić... bo i na mnie przyszła kolej:) Edytowane 23 Grudnia 2014 przez przemek96 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Panowie sprawę mam - jaki potrzebuję klucz do odkręcenia klocków hamulcowych w Heritage 2000rok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2015 Do tego służy dwunastokątna nasadka 1/4 cala. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.