Skocz do zawartości

TwinCam - serwisowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chciałbym się dowiedzieć coś więcej na temat obsługi silników Twin Cam. Z informacji które znalazłem, przy ok. 25-30 tys. mil należy bezwzględnie sprawdzić napinacz łańcuszka rozrządu. Czy w tych silnikach istnieją inne elementy/podzespoły, wymagające szczególnej uwagi przy danym przebiegu? Oczywiście nie mam na myśli czynności serwisowych, takich jak wymiana olejów, filtrów itp.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest obszerny temat TC kontra Evo i w innych tematach, też było co nieco powiedziane o TC. Możesz poszukać, tylko ostrzegam, możesz się zrazić do TC :biggrin:

Zdaje się, że Gościu nie che dywagować nad wyższością Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocnymi, bo wyboru już dokonał, tylko dowiedzieć się na co warto zwrócić uwagę przy serwisowaniu moto ;)

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znnajdź sobie (albo kup) serwisówkę i będziesz miał wszystkie informacje, co, kiedy i w jaki sposób. Serwisowanie motocykla "bo ktoś napisał mną forum" trąci amatorką i może prowadzić do duużych kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znnajdź sobie (albo kup) serwisówkę i będziesz miał wszystkie informacje, co, kiedy i w jaki sposób. Serwisowanie motocykla "bo ktoś napisał mną forum" trąci amatorką i może prowadzić do duużych kosztów.

Serwisówkę oraz oryginalną instrukcję mam i stosuję się do niej. Jak pisałem, chodzi mi o porady, zalecenia użytkowników, którzy z doświadczenia uzupełnią wiedzę z serwisówki na co warto dodatkowo zwrócić uwagę.

Edytowane przez used11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odebralem swojego TC w zeszłym tygodniu z serwisu. Obecnie ma 28tys mil. do wymiany poszły wszytkie płyny (równiez hamulcowy)+filtry+świece+ślizgi napinaczy rozrządu. Napinacze rozrządu muszą być wymienione bezwzględnie!!! i nie ma ale. Koszt u nas 400zl sztuka potrzbujesz dwie sztuki. Na ebayu kupilem komplet przedni i tylni za 150usd. Czyli dużo taniej. Choć za calość z robocizną poszlo prawie 3 tys.zł

Reszta zalezy od stanu motocykla. Ja swojego sam przywiozłem z USA i stan HD jest idealny. Jesli kupowaleś od naszych rodaków to warto aby ktoś doświadczony go sprawdzil bo na wlasne oczy widzialem co do nas płynie :)

Edytowane przez KrzychuB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym serwisie: napinacze łańcuszków rozrządu i wałków wyrównoważających, napinacz łańcucha sprzęgłowego, sprężyna sprzęgiełka antyblokującego na wale korbowym, siłownik powietrza dla biegu jałowego przy wtrysku...

 

Reszta zgodnie z serwisówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym serwisie: napinacze łańcuszków rozrządu i wałków wyrównoważających, napinacz łańcucha sprzęgłowego, sprężyna sprzęgiełka antyblokującego na wale korbowym, siłownik powietrza dla biegu jałowego przy wtrysku...

 

Z całym szacunkiem ale przy każdej wymianie oleju sprawdzasz takie rzeczy? Ja taki "duży" serwis robię raz w roku ewentualnie co dwie wymiany oleju. Napinacze rozrządu to temat lekko przereklamowany nie padają w ciągu 5 tys km. Oczywiście jak moto ma znaczny przebieg, niewiadoma historię serwisową (99% motocykli w PL), to sprawdzasz wszystko. Podobnie jak widać na napinaczu rysy. Ale ja w tych TC które widziałem od środka nie widziałem nigdy zużycia tych napinaczy. Inna sprawa, ze te 6 czy 7 lat temu te motocykle miały dużo mniejsze przebiegi niż obecnie...

 

 

Reszta zgodnie z serwisówką.

 

 

 

To zdanie powinno być na górze tego działu. Zanim zadasz pytanie RTFM :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka, nie zajmuję się TC w ogóle... To, o czym piszę, to najsłabsze elementy TC, wiedza pochodzi z wielu źródeł w kraju i za granicą. Dlatego doradzam sprawdzenie tych rzeczy, bo biorąc pod uwagę ilość opisanych usterek to ryzyko awarii jest podwyższone.

 

Zresztą trafiają się sprzęty na aukcjach w USA ze zmielonym sprzęgłem (co jest łatwe i nie bardzo drogie do naprawy) lub ze zmielonym rozrządem (tu już grubsza sprawa, to kupują chyba tylko desperaci) które mają przebiegi poniżej 40k mil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, ja się zgadzam, tylko nie popadajmy w paranoję. Jak w nowo zakupionym TC88A wymienimy olej, zajrzymy do rozrządu i wszystko będzie ok, bez oznak zużycia to drugi raz zajrzałbym do rozrządu po jakichś dwóch mniejszych serwisach. Są wariaci co np.: raz w roku rozbierają do ostatniej śrubki zaciski hamulcowe albo co 5 tys km wyjmują i czyszczą gaźniki. Szkoda męczyć śrubki moim zdaniem. Lepiej się przejechać jak pogoda dopisuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kontrola przed jazdą
Sprawdzić stan opon i ciśnienie powietrza
Sprawdź stan obręczy koła
Sprawdzić działanie świateł i klaksonu
Sprawdź poziom oleju silnikowego; W razie potrzeby uzupełnić olej
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynu
Sprawdzić działanie hamulców przednich i tylnych
Sprawdzić działanie przepustnicy
Sprawdzić działanie dźwigni sprzęgła
Sprawdzić poziom paliwa w zbiorniku paliwa; dolać w razie potrzeby
Sprawdzić szczelność układu paliwowego

 

Pierwsze 500 mil (800 km)
Wymiana oleju silnikowego i filtra
Sprawdzić stan akumulatora; wyczyścić połączenia kabli w razie potrzeby
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynu
Sprawdź przednie i tylne klocki hamulcowe i tarcze czy są zużyte
Sprawdzić stan opon i ciśnienie powietrza
Sprawdzić ugięcie łańcucha przeniesienia napędu; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulować
Wymienić olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu?)
Wymienić olej w skrzyni biegów
Sprawdzić działanie dźwigni sprzęgła; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić stan paska napędowego i kół pasowych

Sprawdzić świece zapłonowe
Sprawdzić wkład filtra powietrza
Posmarować bolec(sworzeń) dźwigni przedniego hamulca i sprzęgła
Posmarować linki sprzęgła w razie potrzeby
Sprawdzić działanie linki od gazu(przepustnicy)
Sprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)

Sprawdź wolne obroty silnika; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić szczelność układu paliwowego
Sprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracy
Sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowych
Sprawdzić szczelność wszystkich elementów złącznych
Test drogowy motocykla

 

Co 2500 mil (4000 km)
Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów; w razie potrzeby dolać
Sprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić wkład filtra powietrza; oczyścić lub wymienić w razie potrzeby
Sprawdzić działanie przepustnicy
Sprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)
Sprawdzić szczelność układu paliwowego
Sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowych
Sprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracy
Test drogowy motocykla

 

Co 5000 mil (8000 km)
Wymiana oleju silnikowego i filtra
Sprawdzić stan akumulatora; wyczścić połączenia kabli w razie potrzeby
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego i stan; W razie potrzeby dodać płynu
Sprawdź przednie i tylne klocki hamulcowe i tarcze czy są zużyte
Sprawdzić stan opon i ciśnienie powietrza
Sprawdzić napięcie szprych w kołach; wyregulować, jeśli to konieczne (modele tak wyposażone)
Sprawdzić ugięcie łańcucha przeniesienia napędu; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić napięcie paska napędu; w razie potrzeby wyregulować
Wymienić olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu?)
Wymienić olej w skrzyni biegów
Sprawdzić działanie dźwigni sprzęgła; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić stan paska napędowego i kół pasowych
Sprawdzić regulację łożyska główki; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić świece zapłonowe

Sprawdzić wkład filtra powietrza; oczyścić lub wymienić w razie potrzeby
Posmarować bolec(sworzeń) dźwigni przedniego hamulca i sprzęgła
Posmarować linki sprzęgła w razie potrzeby
Sprawdzić działanie linki od gazu(przepustnicy)
Sprawdzić włącznik ssania (modele gaźnikowe)
Sprawdź wolne obroty silnika; w razie potrzeby wyregulować
Sprawdzić szczelność układu paliwowego
Sprawdzić gotowość przełączników i urządzeń elektrycznych do prawidłowej pracy
Sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych i olejowych
Sprawdzić szczelność wszystkich elementów złącznych

Test drogowy motocykla

 

Co 10.000 mil (16.000 km)
Wymienić świece zapłonowe
Wykonać test kompresji
Smarowanie łożysk główki ramy
Nasmarować łożyska wahacza (FLSTS i FXSTS)
Posmarować łożyska wahacza tylnego
Sprawdzić zawieszenie silnika pod kątem zużycia lub uszkodzenia; w razie potrzeby wymienić

Co 20000 mil (32000 km)
Zmienić olej widelca przedniego
Sprawdźić filtr zbiornika paliwa, w razie potrzeby wymienić
Sprawdzić filterek w kraniku paliwa?

 

Oleje i płyny

Zbiornik oleju z filtrem o pojemności 3,5 U.S. qts. (3,3 l)
Olej w primary(skrzyni przeniesienia napędu) 26 US oz. (768 ml)
Skrzynia biegów
- wymiana oleju 20-24 USA uncji (591-709 ml)
- przy składaniu(stan suchy) 24 USA nr oz. (709 ml)

Ilość i wysokość oleju w ladze

FLSTF, FLSTC, FXST 12,9 USA Oz.(prawdopodobnie 381,498ml) 4.72 in. (119,9 mm)
FXSTB 12,0 USA Oz. 7,28 In. (184,9 mm)
FXSTD 11.6 USA Oz. 7,48 In. (189,9 mm)

 

Mógłby Ktoś to sprawdzić... bo i na mnie przyszła kolej:)

Edytowane przez przemek96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Do tego służy dwunastokątna nasadka 1/4 cala.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...