Skocz do zawartości

Zimowe serwisowanie CBR-ki RR PC40


Rekomendowane odpowiedzi

Zimą będę mieć trochę czasu, żeby podłubać przy swoim motocyklu, W związku z tym pojawiło się parę pytań:

1. Gdzie mogę nabyć papierowy filtr powietrza - oryginał lub przyzwoitej jakości zamiennik w dobrej cenie?

2. Zawsze używałem oleju o lepkości 10w40, w serwisówce napisane jest aby lać 10w30. Znajomi leją 10w40. Czy jazda na takim oleju może czemuś zaszkodzić?

3. W motocyklu mam zastosowany niehomologowany tłumik Yoshimura. Podjeżdżając np. do garażu na niskim biegu i niskich obrotach mam wrażenie, że silnik nierówno pracuje (następuje jakby wypadanie zapłonów) co objawia się brzydkim brzmieniem motocykla w tych warunkach. Przy wyższych prędksciach obrotowych i predkosciach jazdy jest w porządku. Czy możliwe, że mam przemapowany wtrysk? Jak sprawdzić czy mapy wtrysku są oryginalne czy modyfikowane?

4. Podczas przygotowania do wyścigów na 1/4 mili przy licznikowych 220km/h motocykl wraz ze mną wpadł w jakieś turbulencje. Probe powtórzyłem kilka razy - wciąż było to samo? Czy może być temu winny akcesoryjny tłumik (zjawisko rezonansu), sportowa szyba puig racing, czy może mój kask jest marny a pozycja za kierownicą jest niewłaściwa?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem jakimś szpecem ale tak:

ad.1 poszukaj na necie, allegro albo jakiś sklep w częściami napewno znajdziesz;

ad.2 z tego co kiedyś sie dowiadywałem to liczba przez W określa tolerancje oleju przy niskich temeraturach (im mniejsza tym olej może pracować w niższych temperaturach), a cyfra za W oznacza prace oleju w wysokich temperaturach analogicznie im wyższa tym olej nadaje się do ciepleszych klimatów(także dobierasz lepność do warunków w jakich jeżdzisz) Żeby nie rzucać słów na wiatr dowód, może nie nadaje się do twojego motocykla ale w serwisówce kxf 450 jest wykresik i porównanie lepkości oleju do jego temperatury pracy, wynika z niego tyle, że 10W40 od -10 do 40 stopni, 10W-30 od -10 do 30, i analognicznie. Słyszałem też że niektóre W40 są półsyntetykami np castrol 10W40. Tyle mogę pomóc jeśli coś źle napisałem chęcie dowiem się jaki jest faktuczny stan rzeczy. Pozdrawiam

Edytowane przez bratomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimą będę mieć trochę czasu, żeby podłubać przy swoim motocyklu, W związku z tym pojawiło się parę pytań:

1. Gdzie mogę nabyć papierowy filtr powietrza - oryginał lub przyzwoitej jakości zamiennik w dobrej cenie?

2. Zawsze używałem oleju o lepkości 10w40, w serwisówce napisane jest aby lać 10w30. Znajomi leją 10w40. Czy jazda na takim oleju może czemuś zaszkodzić?

3. W motocyklu mam zastosowany niehomologowany tłumik Yoshimura. Podjeżdżając np. do garażu na niskim biegu i niskich obrotach mam wrażenie, że silnik nierówno pracuje (następuje jakby wypadanie zapłonów) co objawia się brzydkim brzmieniem motocykla w tych warunkach. Przy wyższych prędksciach obrotowych i predkosciach jazdy jest w porządku. Czy możliwe, że mam przemapowany wtrysk? Jak sprawdzić czy mapy wtrysku są oryginalne czy modyfikowane?

4. Podczas przygotowania do wyścigów na 1/4 mili przy licznikowych 220km/h motocykl wraz ze mną wpadł w jakieś turbulencje. Probe powtórzyłem kilka razy - wciąż było to samo? Czy może być temu winny akcesoryjny tłumik (zjawisko rezonansu), sportowa szyba puig racing, czy może mój kask jest marny a pozycja za kierownicą jest niewłaściwa?

2. Nie , zresztą olej dobieramy pod sposób użytkowania , ten z user manuala dotyczy sie średnich warunków atmosferycznych na obszarze dystrybucji.

3. Cos sie nie wyrabia , pewno komin za dużo spalin wyciaga . Najpierw sprawdź kolor świec . Potem kupisz jakis filtr pod przelot (np. K&N wielokrotnego użytku)

4. To nie komin , conajwyżej jego złe mocowanie i wibracje . Stare kapcie , niewywazone koła , źle skręcona główka ramy lub zużyte łozyska , brak amora skretu , niedokręcony stelaz zadupka , wyrobione lagi , zły rozkład masy na kierownicy itd... Pic polega na tym żeby przesunac ten rezonans w inne miejsce ,, najczęściej wyżej , zaczynaj w kolejności jak wyżej napisałem.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza u dilera Hondy (Motorista) to koszt 209zł + wysyłka. Mogę zapłacić i 1000zł za taki filtr powietrza jak przyjdzie konieczność. Czy ten kawałek papieru w plastikowej ramce jest wart 209zł? Szukałem w internecie i nie mogę znaleźć markowego zamiennika :mad: Może ktoś ma namiary na tanie zamienniki?

Jeśli okaże się ze akumulator w moim motocyklu nie przetrzyma zimy to jaki rodzaj akumulatora trzeba będzie zakupić? Seryjnie z tego co wiem jest żelowy Yuasa (bardzo drogi). Zwykłego kwasowego na bank nie można użyć bo akumulator w tym motocyklu jest lekko pochylony i wyciekałby kwas. A czy można zastosować do CBR-ki akumulator typu AGM? Jaką przewagę ma akumulator żelowy nad AGM?

Co do sportowego tłumika to wydaje się mi że komin nie może wyciągać za dużo mieszanki paliwowo-powietrznej. Po to jest sonda lambda, wtrysk i komputer, żeby optymalnie to zgrać )optymalna mieszanka w cylindrach) nawet w przypadku zastosowania akcesoryjnego wydechu.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniasz wg dokumentacji co 8kkm, a filtr oleju co 16kkm. Filtr powietrza jeśli jest nadmiernie zabrudzony lub uszkodzony. Dla większości motocykli dokumentacja podaje przebiegi rzędu 40-60 kkm tyle filtr powinien wytrzymać, no oczywiście zależy od warunków użytkowania. Jak przychodzi pora to trzeba wymienić i tyle. Nikt nie mówił że motocykl to tania zabawa :)

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza u dilera Hondy (Motorista) to koszt 209zł + wysyłka. Mogę zapłacić i 1000zł za taki filtr powietrza jak przyjdzie konieczność. Czy ten kawałek papieru w plastikowej ramce jest wart 209zł? Szukałem w internecie i nie mogę znaleźć markowego zamiennika :mad: Może ktoś ma namiary na tanie zamienniki?

Jeśli okaże się ze akumulator w moim motocyklu nie przetrzyma zimy to jaki rodzaj akumulatora trzeba będzie zakupić? Seryjnie z tego co wiem jest żelowy Yuasa (bardzo drogi). Zwykłego kwasowego na bank nie można użyć bo akumulator w tym motocyklu jest lekko pochylony i wyciekałby kwas. A czy można zastosować do CBR-ki akumulator typu AGM? Jaką przewagę ma akumulator żelowy nad AGM?

Co do sportowego tłumika to wydaje się mi że komin nie może wyciągać za dużo mieszanki paliwowo-powietrznej. Po to jest sonda lambda, wtrysk i komputer, żeby optymalnie to zgrać )optymalna mieszanka w cylindrach) nawet w przypadku zastosowania akcesoryjnego wydechu.

Nie , nie mozesz zapłacić kafla bo bys tak nie jęczał :D

 

Speszyl for ju :

 

http://www.aliexpress.com/item/motorcycle-parts-CBR-600RR-F3-AIR-FILTER/546108754.html

 

Tanią żelówką to możesz odpalić conajwyżej chiński skuter albo zasilic UPS-a , tanim AGM chińskim już odpalisz cebre (to jest łatwy piec do kręcenia ) , pytanie tylko kiedy i w jak bardzo niespodziewanych okolicznościach padnie :D Yuasie tez zdarza się paść ale znacznie rzadziej no i żwawo ruszy nawet V990 Rotaxa.

 

PS.

Na amazonie jest K&N wielokrotnego użyku za 66 baksów .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Chyba już wiem co powoduje turbulencje w moim motocyklu podczas jazdy z dużymi prędkościami. Oglądałem opony i zauważyłem, że przednia jest wyząbkowana (Dunlop Qualifier). Dwa sąsiednie klocki bieżnika różnią się wysokością nieznacznie jakieś 1mm. Czy jazda z taką oponą oprócz wibracji czymś grozi? Czy da się jeszcze coś z tą oponą zrobić, czy trzeba wyrzucić i kupić nową?

Czy to, że kupuje filtr Filtrona za 40zł do swego samochodu zamiast Manna za 80zł oznacza, że jestem dziadem :biggrin: Uważam, że nie! Tak samo chętnie kupiłbym filt powietrza do motocykla poza ASO. Skoro jednak nie ma takiej możliwości, to pozostaje ASO, ale poszukać zawsze można.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Filtr nie musi kosztować 209 złotych bo kupowanie w motoriście to od razu zwyżka ceny. Niepotrzebna zresztą. Spokojnie poszukaj na allegro. Za 300-400 złotych kupisz K&N z płynami i polatasz na nich kilka sezonów przy najwyższej jakości więc głeboki wdech i trzeba spokojnie poszukać.

Wyząbkowana opona nie musi być groźna, ale licz się z tym, że możesz w wibracje wpaść w najmniej odpowiednim momencie, a argumentacja, że będę uważać to raczej nie to co mnie przekona;)

Jeśli chodzi o różnicę w filtrach np do samochodów to producenci nie podają ile zużywają materiału na dany filtr. Mann zużywa ok. 2 razy więcej materiału niż filtorn przez co jego praca jest efektywniejsza. Oczywiście filtry sportowe nie mogą być zbyt gęste bo będą minimalnie (ale jednak) blokować olej. No ale za filtr sportowy też trzeba kilka złotych dorzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...