Skocz do zawartości

Rozrząd w LTD 454


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem nowy na tym forum. Jeżdżę kawasaki LTD 454 z 85r. i mieszkam w Lublinie. Rozwalił mi się rozrząd i teraz próbuję go ustawić i mam problem. Jak to zrobić bo coś mi nie wychodzi. Niby proste ale gdzieś robię błąd. Kreska na dole i dwie kropki na górze i coś nie tak. Może ktoś mnie oświecić? Zbigniew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć! Jestem nowy na tym forum. Jeżdżę kawasaki LTD 454 z 85r. i mieszkam w Lublinie. Rozwalił mi się rozrząd i teraz próbuję go ustawić i mam problem. Jak to zrobić bo coś mi nie wychodzi. Niby proste ale gdzieś robię błąd. Kreska na dole i dwie kropki na górze i coś nie tak. Może ktoś mnie oświecić? Zbigniew.

 

 

Jak wyglądają krzywki wałków na pierwszym cylindrze po takim ustawieniu ?

 

Powinny być w pozycji "za dziesięć druga na zegarku"

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy cylinder czyli lewy. Jest zupełnie inaczej. Aktualnie łańcuch wisi na drucie, wałki odkręcone. Próbuję ustawić wałki tak jak w instrukcji. Kreski EX i IN równo z płaszczyzną głowicy, punkty na górze żeby policzyć ogniwka. W takim ustawieniu wałek wydechowy EX na lewym cylindrze podpiera zawór. Ponieważ zdjęte są górne panewki wałek jest w górze ok. 5mm. Wałek ssący IN jest chyba dobrze. Ale też leży na krzywce ale jej nie podpiera. Czyli trzecia piętnaście, czyli obie krzywki w stronę gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć zdjęcie z widocznymi krzywkami wałków

 

EDIT: znalazłem na YT film na którym ustawiane są zawory w gpz 500,ale jest to bliźniacza konstrukcja LTD

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest kilka zasad ustawiania rozrządu w silnikach czterosuwowych, po ustawieniu GMP zawór wydechowy ma się domykać a ssący rozpoczyna fazę otwarcia

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odkopię temat, może ktoś tu jeszcze zagląda...?

 

Moto jest u mechanika. Regulacja zaworów, bo nie odpalał (brak kompresji). Się okazało, że nie miał już wcale luzu na zaworach. Przez to nie domykał się zawór i kompresja uciekała. Zmartwiła mnie jednak inna informacja. Otóż mechanior powiedział, że to już chyba ostatnia regulacja, bo więcej się nie da.

Możecie mi powiedzieć co mnie czeka w związku z tym? Co będę musiał zrobić i ile to może kosztować?

Moto kupiłem w tym sezonie i już taka niemiła historia na początku... :(

Oczywiście można powiedzieć, że przy roczniku '86 można się już spodziewać różnych 'kwiatków', ale wygląda mi to na bardzo już zmęczony egzemplarz :( Szkoda, bo moto bardzo mi pasuje i jestem nim zauroczony...

Pomoże ktoś radą lub innym wsparciem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...