Skocz do zawartości

Motor Kaput


Narky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Niedawno robiłem remont silnika, bo brał mi olej ze skrzni. Kupiłem nowe uszczelki, uszczelnienia na wał. Wszystko było jak należy, motorek spisywał się znakomicie. Po dwóch dniach ostrej jazdy motorek zaczął szfankować.

 

Zaczął bardziej kopcić mimo mieszanki 1;50 z motulem.

Jeździłem dalej. Przeczyszczałem co jakiś czas świece, dawało rade jeździć.

Dzisiaj chciałem skręcić wydech bo się rozluźnił. Odpalam go, a tutaj kopci jak Huta Katowice. Zgasiłem go, dolałem paliwka.

Odpalam kolejny raz ...

Strzelił mi w wydech ( jak przy źle ustawionym zapłonie w simsonie ). No i koniec jazdy. Iskra jest, motor nie jeździ.

 

Nwm. co może być problemem ...

 

Motor : Honda Cr 250, rocznik 1996.

Edytowane przez Narky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyczynówki leje się więcej oleju niż to 1:50, ale najlepiej sprawdź ile podaje serwisówka. Dymił na biało-szaro czy na niebiesko? Płynu z chłodnicy nie ubywało? Sprawdź kompresję to będzie jasność.

Według mnie istnieje możliwość, że coś było nie tak, ale przez to że wlałeś za mało oleju wykończyłeś ją już kompletnie. Jeśli się mylę z czymkolwiek to niech ktoś bardziej doświadczony mnie poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po remoncie silnika trzeba go dotrzeć i na ten czas więcej oleju do paliwa.

 

Bzdura,bynajmniej w przypadku wyczynowych 2T. Jeśli ma nikasil,to nowy tłok oszczędza się tylko przy pierwszym rozruchu,później kita-i ma chodzić ! Mieszanka cały czas taka sama

 

Do autora: napisałeś dużo tematów o problemach z tą CR-ką. Jeśli chcesz cieszyć się jazdą,to daj ją do mechanika, a jeśli chcesz uczyć się mechaniki na swoim motorku ,to proponuję zajrzeć do zaworu membranowego -też mi kiedyś kichła w tłumik i okazało się,że membrany popękały. Finałem było rozebranie silnika w celu oczyszczenia skrzyni korbowej z resztek membrany :biggrin:

Smutne,ale prawdziwe

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczynowy czy nie silnik trzeba dotrzeć po remoncie.

 

Ja jakoś też tak uważam, wbrew temu co na forum któryś kolega pisał o tym żeby pałować na docieraniu :P Może dla zawodników którzy wymieniają wszystko co wyścig takie coś ma zalety, ale dla kogoś dla kogo liczy się jednak żywotność to proponowałbym ostrożność...

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co chcesz w nim docierać?

Trochę mnie zaskoczyłeś tym pytaniem, nie chcę się rozpisywać, więc wskażę ci artykuł na ten temat:

http://mojafirma.infor.pl/moto/auta-zabytkowe/restauracja/275654,Jak-docierac-silnik-nowy-i-po-remoncie.html

Każdy silnik w fabryce zanim trafi do pojazdu jest docierany na hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"W okresie docierania, czy to przy użyciu olejów syntetycznych, czy zwykłych, mineralnych, silnik nie powinien nigdy pracować z obrotami przekraczającymi obroty maksymalnego momentu"- cytuję treść z tego artykułu i zapraszam do przeczytania tematu http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/40287-jak-docierac-nowy-motor/

 

 

Następny cytat "Docieranie zwykle kończy się po przejechaniu 1500 do 2000 km" -to jest połowa życia tłoka w wyczynówce

 

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieranie w takim motocyklu wygląda tak że odpalasz moto i delikatną jazdą doprowadzasz do temperatury pracy, i na tym koniec.

o dokładniej pierwsza połówka zbiornika > 2-3x rozgrzania i wystygnięcia do temp otoczenia i tyle

pod warunkiem że nowy tłok został dobrany idealnie pod niezużyty cylinder

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...