Skocz do zawartości

Regulacja gaźnika YAMAHA TDR 125


kacperski5450
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Potrzebuję pomocy w regulacji gaźnika. Filtr powietrza jest czysty (nowy), gaźnik także czysty. Ale nie mogę wyregulować gaźnika. z moich obliczeń wynika, że yamaha spaliła 10l na 160-170km. Odkręciłem świecę i zobaczyłem, że jest ona cała czarna czyli, że mieszanka jest zbyt bogata w paliwo i można jeszcze zmniejszyć spalanie icon_biggrin.gif. Od zawsze mam problem z gaźnikami. Po prostu nie umiem ich regulować. W simsonie miałem kłopoty, w jawce także i teraz przyszła kolej na yamahe. Obroty są dobrze ustawione. Muszę tylko ustawić skład mieszanki. Myślałem, że udało mi się to dzisiaj zrobić, ale przed chwilą byłem wstawić motocykl do garażu i miałem problemy z odpaleniem (dosyć długo musiałem kręcić rozrusznikiem). Można powiedzieć, że boję się ustawiania tego gaźnika, bo już w skuterze zatarłem 2 tłoki przez moją głupotę i nie chcę żeby to się powtórzyło w TDR'ce bo wtedy koszta naprawy będą powalające... Proszę o wytłumaczenie tak jak małemu dziecku jak ustawić ten cholerny gaźnik i nie odsyłajcie mnie do archiwum/google itd. bo szukam już tydzień czasu, męczę się z tym gaźnikiem i żadnych efektów nie ma.
Jedynie znalazłem coś takiego "Regulacja:
Ustawiasz zabezpieczenie iglicy w środkowym położeniu.
Wkręcasz do oporu śrubę od składu mieszanki i wykręcasz ją o 2 i pół obrotu.
Śrubę regulującą wysokość przepustnicy ustawiasz tak aby uzyskać w miarę niskie obroty (możliwie jak najniższe)
Nagrzewasz silnik do temperatury pracy.
W czasie pracy silnika ustawiasz śrubę od składu mieszanki tak aby uzyskać jak najwyższe obroty silnika.
Następnie obroty te redukujesz popuszczając śrubę od wysokości przepustnicy.
Powtarzasz jeszcze raz lub dwa ten krok.
Jeśli uznasz, że obroty utrzymują się w porządku przejdziesz to ustawień na średnich i wysokich obrotach oraz szybkości wykręcania się silnika na obroty.
" ale trzeba jeszcze ustawiać gaźnik na średnich i wysokich obrotach oraz szybkości wykręcania się silnika na obroty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi się wydaje obroty silnika będą największe jak śruba będzie najbardziej wykręcona. Jak samemu uda mi się chociaż trochę wyregulowac gaznik zeby można było normalnie jeździć to pojade do jakiegoś serwisu i niech mi tam wyregulują. Koszt chyba nie powinien przekroczyć 70zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj,że śruba od składu mieszanki nie wyregulujesz średnich i wysokich obrotów. Ona jest tylko do niskich obrotów. Wyższe partie obrotów regulujesz wysokością iglicy i rozmiarem dysz.

 

Jeśli nadal będziesz miał problem to zaprowadź maszynę do Boys-Toys do Barlinka

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to yamaha normalnie chodziła... myślałem, że sam coś zdziałam, ale moja wiedza na temat regulacji gaźników nie jest tak obszerna abym sam zdołał wyregulować ten gaźnik. dodam, że nie ważne czy na ciepłym czy na zimnym silniku jeśli teraz dodam gwałtownie gaz do oporu to yamaha zaczyna się dławić i po chwili gaśnie. jak wolniej, stopniowo dodaję gaz to jest wszystko ok. i jeszcze jedno. czy jak teraz źle wyreguluję gaźnik tą śrubką to silnik może się zatrzeć z powodu zbyt ubogiej mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 2T i ma osobne smarowanie,którego zbyt uboga mieszanka paliwowo-powietrzna nie zatrze

 

 

co Ty chłopie za pierdoły opowiadasz ?

a jaki związek ma odrębne smarowania z ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacperski, nie przeżywaj tak bardzo, najpierw ustaw sobie skład mieszanki" tą śrubką", jak się będzie dławił przy gwałtownym dodawaniu gazu to przestaw na iglicy, z tego, co piszesz to w górę ją podnieć, ale to musisz pokombinować i wybrać najlepszą pozycję. Jeżeli i to nie pomoże to masz zły poziom paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIKOWSKI chyba pomyliło ci się z 4T... Teraz moto chodzi w miare dobrze, ale to nadal nie jest to. Boję się jeździc bo cały czas mam obawę, że w każdej chwili zatrze się silnik :v. Stojąc na luzie lub na wciśniętym sprzęgle i dodając gwałtownie gazu moto się dławi. Kręciłem śrubką bardzo powoli cały czas dodając gazu i nie mogłem znaleźć momentu gdzie silnik by sie nie dławił. Ale wczesniej przed moją "regulacją" normalnie można było dawać gazu do oporu i żadnego dławienia nie było więc iglicy nie ma co ruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki związek ma odrębne smarowania z ubogą mieszanką paliwowo-powietrzną ?

 

W jaki sposób można stwierdzić,że mieszanka jest zbyt uboga nie używając analizatora ? W 4T poprzez biały nalot na świecy,ale do 2T dodajemy oliwy do beny, a on na biało się nie wypali na świecy. Zawsze świeca będzie koloru kawy z mlekiem.

Regulując 2T zawsze starałem się uzyskać jak najlepszą pracę silnika (reakcja na gwałtowne dodanie gazu) w każdym zakresie obrotów i "schodzenie" z nich.Na świecę zerkałem aby zobaczyć czy jej nie zalewa.

Dodam,że nigdy nie zdarzyło mi się i też nie słyszałem o tym,aby ktoś zatarł 2T z powodu zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej. Najwięcej zatarć spowodowane jest ilością i jakością oleju w benie o pasowaniu już nie wspomnę

Edytowane przez DZIKOWSKI

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatarłem już 2 tłoki w skuterze z powodu zbyt ubogiej mieszanki (za dużo powietrza, a za mało paliwa). Teraz w yamaszce miałem czarną świecę i chciałem jakoś wyregulować ten gaźnik żeby spalanie było mniejsze, bo 11l na praktycznie 1.5 dnia jazdy to troche dobijające spalanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W jaki sposób można stwierdzić,że mieszanka jest zbyt uboga nie używając analizatora ? W 4T poprzez biały nalot na świecy,ale do 2T dodajemy oliwy do beny, a on na biało się nie wypali na świecy. Zawsze świeca będzie koloru kawy z mlekiem.

Regulując 2T zawsze starałem się uzyskać jak najlepszą pracę silnika (reakcja na gwałtowne dodanie gazu) w każdym zakresie obrotów i "schodzenie" z nich.Na świecę zerkałem aby zobaczyć czy jej nie zalewa.

Dodam,że nigdy nie zdarzyło mi się i też nie słyszałem o tym,aby ktoś zatarł 2T z powodu zbyt ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej. Najwięcej zatarć spowodowane jest ilością i jakością oleju w benie o pasowaniu już nie wspomnę

 

Wiesz w ogóle jaki jest efekt ubogiej mieszanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...