Skocz do zawartości

Gazela M17


Arek Z
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z tego co wiem, to we wszystkich polskich motocyklach i motorowerach stosuje się te same kraniki. Róznice są tylko takie, że w jednych kranik wkręcany jest bezpośrednio do zbiornika a w innych przy pomocy nakrętki redukcyjnej ( gwint zewnętrzny w zbiorniku). Dostępne kraniki maja tą nakrętkę w komplecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymontowałem gaźnik, rozebralem i przeczyściłem . Na śrubach regulacyjnych był nalot ( coś jakby kamień się osadził ), wyczyściłem je . Wszystko zmontowałem i zaraz pójdę go załozyć. A możecie mi napisać czy na tych częściach są jakieś oznaczenia bo mam parę starych gaźników i może wymienię części ( ale nie mam pewności co do rodzaju bebechów - niby tak samo wyglądają )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Założyłem inny gaźnik który miałem wyrególowałem pływak ( zrobiłem przyżąd - plekse ) zmieniłem kondensator, załozyłem nowy wężyk i nic, jak trochę pochodzi rozgrzeje się to sam wchodzi na bardzo duze obroty i potem gaśnie -pomocy bo już nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

Założyłem inny gaźnik który miałem wyrególowałem pływak ( zrobiłem przyżąd - plekse ) zmieniłem kondensator, załozyłem nowy wężyk i nic, jak trochę pochodzi rozgrzeje się to sam wchodzi na bardzo duze obroty i potem gaśnie -pomocy bo już nie wiem co robić.

 

Objawy mogą świadczyć o zasysaniu fałszywego powietrza przez nieszczelności "otwierające się" po nagrzaniu silnika. Sprawdź czy między gaźnikiem i wlotem do cylindra nie ma szczeliny, czy powierzchnia przylegania w tym miejscu jest płaska ( przykładasz do gaźnika np. suwmiarkę lub linijkę i pod światło obserwujesz czy nie ma szczeliny. Jak jest to wyrównujesz płótnem sciernym ułożonym na twardej, równej powierzchni). Między gaźnikiem i cylindrem musi też być podkładka - uszczelka izolująca od ciepła. Można ją zrobić z tekstolitu lub grubszego preszpanu, klingierytu itp. W czasie pracy silnika gaźnik nie może się nagrzewać, bo wówczas paliwo szybciej paruje i mieszanka staje się uboga. To daje objawy zwiększenia obrotów i przegrzewania silnika oraz pracy tylko na wysokich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje , wczoraj cały dzień siedziałem przy niej, nawet podłaczyłem osobny wężyk który zainstalowałem w butelce omijajac bak i kranik - i nie było objawów chodził cały czas - dzisiaj idę kupić nowy kranik - chyba tu bedzie przyczyna ( lecz ze starego leci ? ) zobaczymy na nowym kraniku - żeby tylko to był to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informacje , wczoraj cały dzień siedziałem przy niej, nawet podłaczyłem osobny wężyk który zainstalowałem w butelce omijajac bak i kranik - i nie było objawów chodził cały czas - dzisiaj idę kupić nowy kranik - chyba tu bedzie przyczyna ( lecz ze starego leci ? ) zobaczymy na nowym kraniku - żeby tylko to był to.

 

Wcześniej próbowałeś bez filtra paliwa ?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak bez filtra to samo było - okazały się fafrochy w kraniku - przepuszczał on paliwo ale za mało leciało załozyłem nowy kranik i na razie jest rewelacja tylko muszę teraz wyregulować gaźnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...