baba_zanetti Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 taki opiłki jak na foto nic nie znaczą. Jeśli to by była panewka- zobaczyłbyś w filtrze. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Przelałem olej przez szmatkę - nic nie ma - jest czysty. Może jeszcze podkręcić miskę - może coś tam leży i nie spłynęło... Zaznaczyłem na zdjęciu czerwoną strzałką gdzie słychać najbardziej.Raczej wyżej przy kolektorze a nie niżej - tam gdzie pracują panewki. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 26 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2014 Nie no bez jaj , opiłki panewki pływały by też w zlewkach i były by mocno widoczne . Posprawdzaj łańcuchy i napinacze rozrządu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 A ja raz byłem świadkiem podobnego dźwięku, i okazało się, że to niedokręcony kolektor wydechowy wydawał taki dziwny odgłos przypominający stukanie.Sprawdź zatem szczelność kolektorów przy głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 A ja raz byłem świadkiem podobnego dźwięku, i okazało się, że to niedokręcony kolektor wydechowy wydawał taki dziwny odgłos przypominający stukanie.Sprawdź zatem szczelność kolektorów przy głowicy.Sprawdziłem to - po odkręceniu kolektora okazało sie, że nie ma metalowej uszczelki. Myślałem, że może od tego właśnie jest tam jakiś luz i dzwoni...Kupiłem i zamowtowałem uszczelki - dźwięk nadal jest :( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 27 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2014 Przy padającej panewce spada ciśnienie smarowania - sprawdź je i porównaj z serwisówką . Jesli bedziesz na warsztacie niech mechanicy zrobia pomiar spręzania .Przyszła mi też do głowy teoria o obluzowanym korbowodzie - jest za duży luz , wali jak padająca panewka , choc nie mam pojecia jak długo korba z czymś takim by usiedziała na miejscu . Długo tak jeździsz , nagle się to pojawiło ? W od momentu zauwazenia stuków zostawiłeś potfora we względnym spokoju ? Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 (edytowane) Nie mogłem wytrzymać i wykręciłem miskę olejową. Znalazłem w niej dziwne plastikowe kawałki oraz gumowe okrągłe coś o średnicy 5-ciogroszówki. Czy wiecie z czego mogła spaść ta gumowa część ? Załączam zdjęcie. Ta gumowa część bardzo mi przypomina tę opisaną pod tym linkiem.http://www.awol.co.za/LeakingOringOilFilterSupply.htm Jest to związane z olejem ale nie wiem dokładnie o co chodzi.Zastanowię się jutro...Po dokładnym przyjrzeniu się widzę, że "puścił jeden O-Ring przy rurce, którą płynie olej.(załączam zdjęcie)Pewnie było niskie ciśnienie oleju z tego powodu. Sprawdziłem przy panewkach i wydaje mi się, że nie ma luzów, które by mogły dzwonić.Czy Jeśli "na biegu" poruszam tylnym kołem (energicznie - przód, tył) to poruszy się wał i wtedy będą stuki na ewentualnym luzie na panewkach ? Kładę się pod silnikiem i przykładam ucho do wnętrza silnika (przy zdjętej misce olejowej)Moja żonka krótko kręci starterem i nie słychać żadnych "dzwonków" czy innych stuków... Teraz biorę się za poszukiwanie O-Ringów oraz tej L-RurkiMam małą nadzieję, że to pomoże... PozdrawiamSeb. Edytowane 28 Czerwca 2014 przez SebJaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Masz sytuacje dokladnie opisana w artykule firmy sprzedajacej ta zmodyfikowana rurke doplywowa oleju - oring wysunal sie ze swego miejsca i nie ma wlasciwego cisnienia oleju. Ta gumowa czesc na dnie miski dosciska rurke z oringiem gdy miska jest zalozona.B.dziwne rozwiazanie, bo guma pod wplywem temperatury i czasu starzeje sie i odksztalca, wiec oring musi po jakims czasie sie wysunac.Radze kupic zmodyfikowana rurke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 28 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Dzięki za odpowiedź. Ale czy problem z tą rurką, O-ringami może powodować to dzwonienie w silniku ? Gdzie widzisz odnośnik do sprzedającego tę zmodyfikowaną rurkę ? (bo chętnie ją zakupię) PozdroSeb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 No wiec nie, fma z linku ktory podales robi kity z cisnieniomierzem oleju, a zaleca wymiane calego zespolu rurek olejowej w misce z zastosowaniem lepszych oringow niz fabryczne. Na srodkowym zdjeciu masz zespol rurek i oringow ktore trzeba wymienic - wynika z tego ze caly zespol mozna kupic od dealera, a oringi siliconowe wymienic na takie same zrobione np z vitonu ( odpornego na olej i paliwo ).Przestrzegaja tez przed zastosowaniem starych rurek, jako ze zostaja zgiete podczas wyjmowania.PS. Tak dzwiek mog powstac z powodu za malej ilosci oleju krazacej w ukladzie, problem z tym ze cos moglo sie zuzycbardziej niz nirmalnie i bedzie dalej dzwieczec nawet przy wlasciwej ilosci oleju. No ale rurki musisz zrobic tak czy owak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 Zimny olej , zimny sztywny oring = jest ciśnieie . Dostaje temperatury to oring robi sie elastyczny i do tego olej rzadszy łatwej wypływa wiec ciśnienie za małe . Może nie być dramatu jeśli z tym długo nie jeździłeś tym bardziej że panewki sa w jakimś stopniu przystosowane do niezbyt częstego kontaktu z czopem wału korbowego (np, jeśli wbijemy bieg za wysoko i chwile podzwonią ) . Zrób tą rurkę a jak nie przestanie dzwonić to niestety trza będzie sprawdzić poprzez rozbiórkę stan panewki i czopu . Przypuszczam że tak jak w każdym współczesnym piecu motocyklowym nie obejdzie się bez rozbiórki całego silnika Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 28 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2014 wymiana tego oringu nic nie pomoże, nie ma nic wspólengo z tym dzwiękiem.Zostaw tą rurkę, tylko dobierz ciaśniejszy o-ring. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Hej. W tym całym systemie rurek olejowych znalazłem jeszcze jeden zniszczony O-ring.Był tak zagięty i rozpłaszczony z jednej strony, że myślę, iż został nieprawidłowo założony w fabryce podczas produkcji silnika.Jakoś to wszystko wytrzymało 26 lat ! Zamówiłem nowe O-ringi.Wymienię je w przeciągu 3-4 dni i zobaczymy co będzie dalej... Będę informował na forum o efektach. Czy mógły ktoś mi odpowiedzieć jeszcze na takie moje wcześniejsze zapytanie w tym temacie :Sprawdziłem przy panewkach i wydaje mi się, że nie ma luzów, które by mogły dzwonić.Czy Jeśli "na biegu" poruszam tylnym kołem (energicznie - przód, tył) to poruszy się wał i wtedy będą stuki na ewentualnym luzie na panewkach i innych miejscach... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Teoretycznie tak, ale praktycznie moze to byc za maly / za wolny ruch, zeby dalo sie cos uslyszec, poza tym zimny silnik.Mozesz jednak sprobowac i sam to sprawdzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SebJaw Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2014 Teoretycznie tak, ale praktycznie moze to byc za maly / za wolny ruch, zeby dalo sie cos uslyszec, poza tym zimny silnik.Mozesz jednak sprobowac i sam to sprawdzic.Hej.No właśnie to sprawdzałem w taki sposób jak opisałem i nie słyszę żadnego dzwonienia.Może to być (tak jak piszesz) zbyt wolny ruch ale mimo to daje mi to małą nadzieję, że po wymianie uszczelek olej będzie rozprowadzany z prawidłowym ciśnieniem a silnik będzie pracował tak jak trzeba (bez dzwonienia).Wszystko będzie wiadomo za parę dni... Pozdro.Seb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.