bartosz92 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Jak dokładnie działa system ram air? U mnie są wloty powietrze dość spore, a pod siatką tylko po cienkiej rurce średnicy może 2cm. W internetach znalazłem takie coś: http://image.sportrider.com/f/8866573+w750+st0/146-9508-RAM-8-ZOOM.jpg Z czego wynika, że powietrze jest pompowane do airboxa poza tymi rurkami. Od czego one zatem są? Czy ten układ w praktyce coś w ogóle daje? Czy to bardziej taki pic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Jest to rodzaj doładowania dynamicznego, działa. Zasadę trochę trudno opisać, w skrócie potęguje zjawiska falowe w układzie dolotowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Ram air to system doładowania dynamicznego i jego zasada działania polega na dostarczaniu do silnika większej ilości powietrza po przez ukształtowanie dolotu tak aby korzystać z większego ciśnienia powietrza które wytwarza się przy szybko poruszającym się motocyklu. :rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nem tudom Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Ram air to system doładowania dynamicznego i jego zasada działania polega na dostarczaniu do silnika większej ilości powietrza po przez ukształtowanie dolotu tak aby korzystać z większego ciśnienia powietrza które wytwarza się przy szybko poruszającym się motocyklu. :rolleyes:Z akcentem na szybko. Jakikolwiek wpływ na prace silnika ma toto podobno dopiero w okolicach prędkości maksymalnych, a i to nie więcej niż 3-5% Edytowane 4 Czerwca 2014 przez nem tudom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Kuźwa, zasłońcie wloty powietrza to się dowiecie przy jakich obrotach działa i jaki ma wpływ na osiągi :banghead: Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 Jest to rodzaj doładowania dynamicznego, działa. Zasadę trochę trudno opisać, w skrócie potęguje zjawiska falowe w układzie dolotowym. Jest odwrotnie - niweluje zjawiska falowe utrzymując nadciśnienie w airboxie na wskutek czego silnik jest w stanie pobrać więcej mieszanki paliwo-powietrze niż bez tego urządzenia.Zjawisko falowe jest pożądane w silnikach 2T aby doprowadzić do rezonansu w układzie dolotowym poprze dokładne dopasowanie układu wylotowego Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 A od czego są te rurki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 A gdzie ona wchodzi do airboxa, bo nie widać tego na rysunku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartosz92 Opublikowano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 (edytowane) Żebym to ja wiedział :) nie mam pojęcia, dlatego pytam. Edit:W motocyklu bez ściągania baku widać jeszcze mniej. Edytowane 4 Czerwca 2014 przez bartosz92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dardes Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 Nie widać gdzie to idzie to można tylko zgadywać, to dodatkowe powietrze może wracać do airboxa aby wyrównać spadki ciśnienia ale to było by ryzkowne ponieważ jest to powietrze nie filtrowane, lub jest to dodatkowe chłodzenie jakiegoś podzespołu - co też wydaje się co najmniej dziwne ze wzgl. na mały przekrój tych kanałów. Trzeba by wiedzieć gdzie to dokładnie idzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 5 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2014 idzie do komór pływakowych, zdejmij je, a motocykl przestanie jeździć. Ciśnienie w komorze pływakowej musi być wyższe niż w kanale dolotowym, inaczej gaźnik podciśnieniowy przestanie działać.W układzie ssącym silnika 4t również występują zjawiska falowe, dla ich wykorzystanie montuje się tzw lejki- gumowe, plastikowe, aluminiowe. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.