Skocz do zawartości

Ram air? Jak to dokładnie działa?


bartosz92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dokładnie działa system ram air? U mnie są wloty powietrze dość spore, a pod siatką tylko po cienkiej rurce średnicy może 2cm. W internetach znalazłem takie coś:

 

http://image.sportrider.com/f/8866573+w750+st0/146-9508-RAM-8-ZOOM.jpg

 

Z czego wynika, że powietrze jest pompowane do airboxa poza tymi rurkami. Od czego one zatem są?

 

Czy ten układ w praktyce coś w ogóle daje? Czy to bardziej taki pic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ram air to system doładowania dynamicznego i jego zasada działania polega na dostarczaniu do silnika większej ilości powietrza po przez ukształtowanie dolotu tak aby korzystać z większego ciśnienia powietrza które wytwarza się przy szybko poruszającym się motocyklu. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nem tudom

Ram air to system doładowania dynamicznego i jego zasada działania polega na dostarczaniu do silnika większej ilości powietrza po przez ukształtowanie dolotu tak aby korzystać z większego ciśnienia powietrza które wytwarza się przy szybko poruszającym się motocyklu. :rolleyes:

Z akcentem na szybko. Jakikolwiek wpływ na prace silnika ma toto podobno dopiero w okolicach prędkości maksymalnych, a i to nie więcej niż 3-5%

Edytowane przez nem tudom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to rodzaj doładowania dynamicznego, działa. Zasadę trochę trudno opisać, w skrócie potęguje zjawiska falowe w układzie dolotowym.

 

Jest odwrotnie - niweluje zjawiska falowe utrzymując nadciśnienie w airboxie na wskutek czego silnik jest w stanie pobrać więcej mieszanki paliwo-powietrze niż bez tego urządzenia.

Zjawisko falowe jest pożądane w silnikach 2T aby doprowadzić do rezonansu w układzie dolotowym poprze dokładne dopasowanie układu wylotowego

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać gdzie to idzie to można tylko zgadywać, to dodatkowe powietrze może wracać do airboxa aby wyrównać spadki ciśnienia ale to było by ryzkowne ponieważ jest to powietrze nie filtrowane, lub jest to dodatkowe chłodzenie jakiegoś podzespołu - co też wydaje się co najmniej dziwne ze wzgl. na mały przekrój tych kanałów. Trzeba by wiedzieć gdzie to dokładnie idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie do komór pływakowych, zdejmij je, a motocykl przestanie jeździć. Ciśnienie w komorze pływakowej musi być wyższe niż w kanale dolotowym, inaczej gaźnik podciśnieniowy przestanie działać.

W układzie ssącym silnika 4t również występują zjawiska falowe, dla ich wykorzystanie montuje się tzw lejki- gumowe, plastikowe, aluminiowe.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...