Skocz do zawartości

Jak sprawdzić stan wału korbowego


hipolfs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim pisze z pytaniem czy da się sprawdzić jakiś magicznym sposobem to czy wał nie jest dziabnięty na panewce czy tylko i wyłacznie wyjęcie go itd może to śtwierdzić. Póki co nie ma luzów na korbach obracają się bez zastrzeżeń. Ogólnie nabyłem gpx'a w śmiesznych pieniądzach gdzie właśnie sprzedający stwiierdził ze go przekręcił silnik zaczął mocno stukać i od razu go zgasić. Dziś rozebrałem piec i okazało się że pokrzywiło zawór. Reszta cała lecz zastanawia mnie ten wał. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kupnie tego sprzętu okazało się że pokrywa filtra oleju nie była dokręcona dziś przyszedłem rano i plama oleju pod nim olej podobno był niedawno wymieniany i jego kolor potwierdzał to ale mniejsza z tym po odkręceniu pokrywki okazała się kolejna rewelacja brak filtra oleju ale tak czy siak żadych opiłków nie było ;) w tym co się wylało oraz w dekielku

 

Wały mają bardzo cienką warstwę utwardzoną wiec jeśli obróciło panewkę szlag trafił wał.

 

Tak wiem o tym że na czopach jest warstwa utwardzona w innym razie długo by to nie pojeździło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych kawotrupach trzeba uwazac przy zwykłym zakładaniu miski olejowej - kanały olejowe prowadzone są w odlewie miski a wraz z nimi oringi na powierzchni styku miski z karterem , wystarczy jednego zapomnieć , kontrolka zgaśnie a panewy się przekręcą ;]

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim pisze z pytaniem czy da się sprawdzić jakiś magicznym sposobem to czy wał nie jest dziabnięty na panewce czy tylko i wyłacznie wyjęcie go itd może to śtwierdzić. Póki co nie ma luzów na korbach obracają się bez zastrzeżeń. Ogólnie nabyłem gpx'a w śmiesznych pieniądzach gdzie właśnie sprzedający stwiierdził ze go przekręcił silnik zaczął mocno stukać i od razu go zgasić. Dziś rozebrałem piec i okazało się że pokrzywiło zawór. Reszta cała lecz zastanawia mnie ten wał. :biggrin:

 

 

jest prosty sposób aby dokładnie sprawdzić stan panewek:

http://plastigauge.pl/

tylko nasz wróżki w serwisach nie potrafią tego używać :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jest prosty sposób aby dokładnie sprawdzić stan panewek:

http://plastigauge.pl/

tylko nasz wróżki w serwisach nie potrafią tego używać :banghead:

 

To jest dobry sposób na pomiar luzu panweka / wał, ale trzeba demontować wszystko, można też ręką sprawdzić czy korba lekko się przesuwa prawo lewo (bez zacięć i oporów) i dalej czy nie ma wyczuwalnego luzu ruszając ją góra dół - no i tu oczywiście jeśli będzie jakiś luz to ledwo wyczuwalny i od razu kieruje silnik do naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jest dobry sposób na pomiar luzu panweka / wał, ale trzeba demontować wszystko, można też ręką sprawdzić czy korba lekko się przesuwa prawo lewo (bez zacięć i oporów) i dalej czy nie ma wyczuwalnego luzu ruszając ją góra dół - no i tu oczywiście jeśli będzie jakiś luz to ledwo wyczuwalny i od razu kieruje silnik do naprawy.

 

a jaki jest problem w demontażu spodu silnika ?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a jaki jest problem w demontażu spodu silnika ?

 

Żaden ale po demontażu to już nie ma o co pytać bo wszystko będzie widać gołym okiem, a wtedy nitkami można tylko dokonać pomiaru żeby panewki odpowiednie dobrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Żaden ale po demontażu to już nie ma o co pytać bo wszystko będzie widać gołym okiem, a wtedy nitkami można tylko dokonać pomiaru żeby panewki odpowiednie dobrać.

 

Są tylko dwa sposoby aby sprawdzić stan panewek - rozebrać albo zapytać wróżkę

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje na cenne rady :D dzwoniłem do wróżbity Macieja spojrzał w karty i poradził jednak rozebrać pomimo tego że nie ma luzów rozebrałem i odetchłem z ulga wał panewy całe więc obędzie się bez poszukiwań deficytowego towaru jakim jest dobry wał go gpx :D jeszcze raz dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadasz klucz dynamometryczny i znasz momenty dokręcania ?? jeśli skręcisz na oko to zrobiłeś mu większą krzywdę niż jak byś nie rozbierał żeby sprawdzić

I po niedługim czasie bedzie temat puk puk . kto tam ??

Edytowane przez V12

RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje na cenne rady :D dzwoniłem do wróżbity Macieja spojrzał w karty i poradził jednak rozebrać pomimo tego że nie ma luzów rozebrałem i odetchłem z ulga wał panewy całe więc obędzie się bez poszukiwań deficytowego towaru jakim jest dobry wał go gpx :D jeszcze raz dzięki za rady

 

To dopiero połowa sukcesu bo teraz należy pomierzyć luzy na wszystkich panewkach i poprawnie poskładać ten silnik czyli zaczynają się schody

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...