groobson Opublikowano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2014 Drodzy forumowicze,Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki.Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie.Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli.Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną).Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni.Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy...Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Drodzy forumowicze, Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki. Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie. Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli. Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną). Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni. Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy... Dzięki za pomoc W żadnym wypadku tego nie lekceważ, w przeciwnym razie dojdzie do bardzo drogiej naprawy. A co dzieje się w momencie jak jedziesz na 5 i wciśniesz sprzęgło ? Cichnie ? Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
groobson Opublikowano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Czołem, Jak wciskam sprzęgło to wszystko cichnie, jakby nigdy nic.Co do napraw - właśnie chciałem się podpytać ludzi, bo panowie w serwisie owszem mogą sprawdzić zębatki, ale jak wiadomo, cały silnik jest do rozbiórki - co za tym idzie, kupa kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Generalnie kosz sprzeglowy w xjtach halasuje, ma to zwiazek oszywiscie z obciazeniem i wcisnietym sprzeglem. Niemniej jednak, jesli problem jest tylko z 5 biegiem to cos nie halo. Wysłane z ElDżi Optimus Dżi Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 Zębatki w większości przypadków mozna podejrzeć przez otwór po misce olejowej . Mozesz też z latarką spróbowac ocenić czy udało by ci się dotrzeć magnesem na elastycznym ramieniu przez korek wlewu oleju na dno miski (wątpię ale można spróbować ) i wydobyć jakieś skarby po świętej pamięci 5 biegu . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2014 (edytowane) a olej wymieniales ? glosna praca spowodowana jest zuzyciem zebow zebatek 5 biegu , pol biedy jak tylko szumi glosniej , ale jak juz sa wibracje to niestety lepiej nie czekac az sie posypie dalej. Edytowane 3 Czerwca 2014 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2014 I oczywiście panowie w serwisie nie mieli z tym nic wspólnego, a to że zaczęło szumieć po odebraniu motocykla to przypadek :) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.