Skocz do zawartości

Głośny 5 (piąty) bieg Yamaha XJ 600 diversion


groobson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze,

Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.
W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).
Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki.

Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.
Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.
XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.
Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie.

Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.
Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli.

Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną).

Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?
Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni.

Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy...

Dzięki za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy forumowicze,

 

Posiadam od roku Yamahę XJ 600 Diversion 2002r.

W zeszłym tygodniu oddałem ją na serwis po zimie (praktycznie nie jeździłem od wiosny).

Panowie powymieniali filtry, olej, wyregulowali zawory i zsynchronizowali gaźniki.

 

Po wyjechaniu z serwisu w piątek udałem się na wycieczkę na weekend.

Okazało się, że 5 bieg pracuje bardzo głośno, dodatkowo wprawia motocykl w wibracje.

XJ'tki mają to do siebie, że mocno wibrują w okolicach 4-5tys. obrotów, ale praca na 5-tym biegu jest głośnia przez cały zakres obrotów.

Przy wrzuceniu 6-tki moto zachowuje się już normalnie.

 

Przed serwisem 5 bieg pracował normalnie.

Byłem dziś u majstrów, ale powiedzieli, że zawory i gaźniki nie mają na to wpływu, do skrzyni biegów nie zaglądali przy robocie, więc i trudno żeby coś popsuli.

 

Co ciekawe - na centralce jak się wrzuca 5 bieg, to przez cały zakres obrotów pracuje normalnie - a więc problem jest tylko podczas jazdy z obciążeniem (mną).

 

Czy wie ktoś gdzie może być problem? Czy może to ignorować i jeździć dalej?

Nie ukrywam, że przez całą wycieczkę omijałem ten bieg (wrzucałem z 4 od razu 6 i odwrotnie), bo bałem się, że może to spowodować dalsze rewolucje w skrzyni.

 

Dopiero wydałem kasę na cały ten serwis, a wiem że rozkręcanie skrzyni biegów to kompletny demontaż silnika = jeszcze więcej pieniędzy...

 

Dzięki za pomoc

 

W żadnym wypadku tego nie lekceważ, w przeciwnym razie dojdzie do bardzo drogiej naprawy.

 

A co dzieje się w momencie jak jedziesz na 5 i wciśniesz sprzęgło ? Cichnie ?

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem,

 

Jak wciskam sprzęgło to wszystko cichnie, jakby nigdy nic.

Co do napraw - właśnie chciałem się podpytać ludzi, bo panowie w serwisie owszem mogą sprawdzić zębatki, ale jak wiadomo, cały silnik jest do rozbiórki - co za tym idzie, kupa kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie kosz sprzeglowy w xjtach halasuje, ma to zwiazek oszywiscie z obciazeniem i wcisnietym sprzeglem. Niemniej jednak, jesli problem jest tylko z 5 biegiem to cos nie halo.

 

Wysłane z ElDżi Optimus Dżi

 

 

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatki w większości przypadków mozna podejrzeć przez otwór po misce olejowej . Mozesz też z latarką spróbowac ocenić czy udało by ci się dotrzeć magnesem na elastycznym ramieniu przez korek wlewu oleju na dno miski (wątpię ale można spróbować ) i wydobyć jakieś skarby po świętej pamięci 5 biegu .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a olej wymieniales ?

 

glosna praca spowodowana jest zuzyciem zebow zebatek 5 biegu , pol biedy jak tylko szumi glosniej , ale jak juz sa wibracje to niestety lepiej nie czekac az sie posypie dalej.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...