Glootik Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 http://autokult.pl/2284,tragiczny-wypadek-na-kursie-kat-a Czy ktoś wie, co to za szkoła i zna jakieś szczegóły? Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie ma co linczować od razu szkoły...to system z dupy. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarny82 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Robiłem kurs i egzamin na tej 600ce początki faktycznie nie są łatwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie ma co linczować od razu szkoły...to system z dupy. Chyba nikt nie ma takiego zamiaru. Po prostu debilne przepisy i tyle. Szkoda człowieka. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 no prosz... może niektórzy uznają, że to nie miejsce na taką dyskusję, ale świeżo po egzaminie przeprowadzonym w oparciu o TAKIE kursy i TAKI poziom szkolenia - spora i agresywnie pyskata (za to nędznie słuchająca) grupa świeżo upieczonych adeptów wątpliwej sztuki jazdy motocyklem nie ma większego problemu z polecaniem i kupowaniem dużo mocniejszych sprzętów do stawiania pierwszych kroków na naszych hajłejach kursantom i świeżo upieczonym posiadaczom prawa jazdy kat. a zalecam pod rozwagę wnioski płynące z tego nieszczęściajsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Szkoda człowieka,ale nikt mu nie kazał siadać na tego gladiusa, to że miał 32 lata nie znaczy, że nie mógł zrobić najpierw A2, więc obarczanie "systemu" jest dla mnie żenujące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Tylko dlaczego wszyscy od razu zakładają, że to wina Gladiusa? Ze zdjęć nie wynika jakby jechał 200km/h. Zginąć można również jadąc na 125cm w nocniku za 50zł na głowie. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Glootik Opublikowano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Nie ma co linczować od razu szkoły...to system z dupy. Myślę, że należy obarczenie ewentualną winą pozostawić prokuraturze. Nie było nas tam, nie ma co kogo osądzać.Szkoda człowieka,ale nikt mu nie kazał siadać na tego gladiusa, to że miał 32 lata nie znaczy, że nie mógł zrobić najpierw A2, więc obarczanie "systemu" jest dla mnie żenujące.Hm... Owszem, nikt nie kazał... Ale jeżeli prawo zezwala na szkolenie od razu na kat. A, to prawie nikt nie będzie zaczynał od mniejszej kategorii. Ludziom żal jest wydać dodatkowe 60zł na dodatkową jazdę a co dopiero na dodatkowy kurs czy egzamin.Poza tym szkolenie kat. A musi być na motocyklu takim jak Gladius, bo przecież wiemy, nie może odbyć się na słabszym. Nie zgodzę się z Tobą w kwestii obarczania systemu, bo powinno być w przepisach zawarte jasne ograniczenie - nie masz uprawnień na mniejsze pojemności - zapomnij o większych. Tymczasem liberalizuje się jeszcze zapisy dla kierowców posiadających kat. B, żeby mogli jeździć na 125kach bez jakiegokolwiek choć kilkugodzinnego przeszkolenia. Tak wiem, ile ludzi, tyle opinii. Moje zdanie w tej kwestii jest takie jak Tomka Kulika tutaj: http://motormania.com.pl/newsy/kraj/lublin-smierc-motocyklisty-w-czasie-kursu-na-prawo-jazdy/ . Cytuj ...Gott weiss ich will kein Engel sein... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Jak się zdawało na 125 czy 250 na kat. A i potem delikwent tydzień po zdaniu takiego egzaminu się zabijał na motocyklu o pojemności 10 razy większej winny był system. Teraz się zdaje i uczy min 600 i winny jest system. Nigdy kursant, który może nie mieć absolutnie żadnych predyspozycji, może nie mieć oka, ucha( a na drugie być głuchy), ręki i nogi. Ważne, że ma pasję i wszyscy "motocykliści" będą go po plecach poklepywać. A prawdziwy motocyklista gównem jeździł nie będzie i musi mieć od razu kat. A. W końcu przecież siłą każą od razu A robić! Przepis nakazujący zaczynać kurs od tak dużej pojemności jest głupi. Ale jeszcze głupsze jest narzekanie, że w ogóle na takiej pojemności trzeba jeździć i zdawać. Bo kat. A pozwala jeździć na kilkukrotnie wyższych pojemnościach. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bonhart88 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Myślę, że należy obarczenie ewentualną winą pozostawić prokuraturze. Nie było nas tam, nie ma co kogo osądzać.Hm... Owszem, nikt nie kazał... Ale jeżeli prawo zezwala na szkolenie od razu na kat. A, to prawie nikt nie będzie zaczynał od mniejszej kategorii. Ludziom żal jest wydać dodatkowe 60zł na dodatkową jazdę a co dopiero na dodatkowy kurs czy egzamin.Poza tym szkolenie kat. A musi być na motocyklu takim jak Gladius, bo przecież wiemy, nie może odbyć się na słabszym. Nie zgodzę się z Tobą w kwestii obarczania systemu, bo powinno być w przepisach zawarte jasne ograniczenie - nie masz uprawnień na mniejsze pojemności - zapomnij o większych. Tymczasem liberalizuje się jeszcze zapisy dla kierowców posiadających kat. B, żeby mogli jeździć na 125kach bez jakiegokolwiek choć kilkugodzinnego przeszkolenia. Tak wiem, ile ludzi, tyle opinii. Moje zdanie w tej kwestii jest takie jak Tomka Kulika tutaj: http://motormania.com.pl/newsy/kraj/lublin-smierc-motocyklisty-w-czasie-kursu-na-prawo-jazdy/ .Nie wiem co spowodowało śmierć tego człowieka i na pewno nie będę snuł jakiś teorii, ale jeżeli ktoś taki sytuacje wykorzystuje żeby przemycić pomysł na jeszcze większe utrudnienie zdobycia PJ, to dla mnie jest czysty masochizm i proszenie się o sytuacje w której będzie coraz więcej osób jeździło bez uprawnień.Pan Tomek Kulik ma dużo racji, ale nie zmienia to faktu, że każdy w naszym kraju siada na moto na własną odpowiedzialność!I na własną odpowiedzialność wybiera czy to Gladius czy R1 czy YBR 125.Żaden, kurs, szkolenie, badanie psychologa czy psychiatry nie zapewni nieśmiertelności, a jak lubisz zakładać sobie chomąto baw się w to sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autowilk legnica Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 witam to wielka tragedia szkoda człowieka ... chciał byc motocyklistą mysle ze zamysł nowego systemu szkolenia i egzaminowania jest całkiem nie zły ... ale ma kilka wad najgorsze jest to ze faktycznie wedle prawa kursanta na kat A nie można zacząc uczyc mniejszym motocyklem ale moim zdaniem jest wiecej zalet po dobrym szkoleniu - i zdaniu egzaminu kursant coś tam potrafi ma obycie z duzym i mocnym motocyklem jeszcze raz dobrym szkoleniu pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 kilku przedmowcow nadmienilo juz wlasciwe argumenty. Od siebie dodam,.ze pierwsze pytanie jakie bym postawil, to ile godzin Kursant mial wyjezdzone i jekie elementy placu potrafil wykonywac ? Trafiaja sie kursanci ktorzy moze i Maja predyspozycje ale mimo tych Maja jeszcze w doopsku kij ktory poprzez odpowienio dostosowane szkolenie do jego osoby trzeba mu jeszcze wyciagnac. Kto jest winny ? Coz niestety kazdy po trochu. 1. Kursant ktory moze chcial zaoszczedzic na kursie i wybral nie to OSK ktore powinien. 2. System ktory nie dopuszcza szkolenia na mniejszych kategoriach 3. OSK / szkolacy, ktory zbyt wczesnie wypuscil kursanta na miasto. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krakers09 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 ks, jakie szkolenie? Znakomita większość idzie tam gdzie taniej żeby dostać papierek pozwalający zapisać się na egzamin. Cytuj http://dl.dropbox.com/u/3682198/sigpic171271_1.gif Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
autowilk legnica Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 Krakers -- na całe szczescie to się bardzo zmienia ( kursanci zaczynaja rozumieć ze dobre szkolenie dużo daje i wybieraja dobre szkoły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
V12 Opublikowano 27 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2014 z Ta winą pojemności za całe zło sie nie zgadzam. Co z tego że mam w 900cm i 130hp ?? To moja prawa ręka uwalnia ta moc jeśli ktoś tego nie rozumie nie powinien wsiadać na pojazdy mechaniczne.W ramach przykładu ostatnia moja wycieczka że znajomymi motocykle od 125cm 2T do 1000cm i co ??Ziomki na tych pierdzikach w przodzie teren zabudowany oni w przodzie maja w okolicach 140 km/h .My kumaci na sprzętach powyżej 600 mogliśmy zwolnić do 80 km/h dlaczego ?? Bo wiemy jak użytkować pojazd !Jak ktoś lubi wstawiać , nie szanuje własnego życia nie pomogą kategorie szkolenia.Chcesz sie wyżyć jedz na tor Cytuj RG 80>>GPZ 500>>CBR 600 F3>>CBR 900RR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.