Skocz do zawartości

Hornet 900 2002, pali na 3 cylindry, nie mam już pomysłów...


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Kupiłem Horneta 900 i wszystko było z nim w porządku aż do weekendu majowego. W drugi dzień weekendu po deszczowej po zimnej nocy motocykl miał problem z odpaleniem na wszystkie cylindry. Jak tylko się rozgrzał silnik zaczął pracować prawidłowo i byłem przekonany że to wina wilgoci lub po prostu zimna. Objawy zaczęły się nasilać w ten sposób że silnik pracował na 4 cylindry powyżej 4 tys obrotów, a poniżej na 3 cylindry. Po przegazowaniu do odcięcia przez chwilę silnik pracował normalnie na biegu jałowym po czym znów jeden cylinder odmawiał współpracy. W końcu całkowicie ucichł.

 

Miesiąc temu wymieniałem świece na nowe, przyszło mi do głowy że może to być wina zawilgocenia kapturka lub elektryki (nieprawidłowy montaż, jazda w deszczu). Nie działał cylinder nr 2. Zdjąłem bak, wykręciłem świece i sprawdziłem iskrę która jest ok na wszystkich świecach, a także nie stwierdziłem problemu wilgoci.

 

(Być może innym tropem może być także to że moi znajomi z którymi jeździłem zwrócili mi uwagę że motocykl przy gwałtownym przyspieszaniu kopci trochę zbyt intensywnie czarnym dymem)

 

Po odpaleniu silnika z wydechu czuć świeżą benzynę a także pojawiły się czarne kropelki wypluwane z wydechu.

 

Stwierdziłem że problemem może być wadliwy wtrysk, tak się złożyło że miałem akurat w domu kompletny wtrysk do horneta, więc postanowiłem go wymienić. Trochę było z tym zabawy ale ostatecznie udało się zamontować nowy wtrysk i poskłądać wszystko w kupę. Po odpaleniu motocykl nadal pracuje na 3 cylindrach z tą różnicą że zamiast 2 nie działa cylinder nr 4.

Ponownie sprawdziłem świece, która jest ok... a silnik dalej pracuje na 3 garki ;(

 

Może ktoś ma jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny takiego stanu rzeczy? Bo ja już nie mam pomysłów...

 

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam

 

Zszedłem teraz do garażu i motocykl odpalił na 4 cylindry, niestety występuje totalny brak mocy na niskich obrotach, ciężko ruszyć żeby nie zgasł, powyżej tej wartości motocykl przyspiesza i ochoczo. Czy to może być problem regulatora ciśnienia paliwa?

Edytowane przez pedroo89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo pompki , do serwisówki i sprawdzić jakie ciśnieie i wydajność potem zmierzyć . Ew. przeczysć kostki wszystkich gratów odpowiadających za tłoczenie i regulację dopływu paliwa .



Co za moto masz w avatarze ? Wrzuć fote albo linka :D

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zakopcone - czarne ?

Jak odpala na zimno ? Czy gładko schodzi z obrotów (ze "ssania") ?

Do głowy przyszedł mi uszkodzony TPS (sterownik odczytuje bardziej otwarte przepustnice niż są na jałowych i leje troche więcej czego efektem jest bogata mieszanka i objawy o których piszesz)

 

Błędy w dobieraniu mieszanki może powodowac równiez czujnik temperatury .

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece zakopcone - czarne ?

Jak odpala na zimno ? Czy gładko schodzi z obrotów (ze "ssania") ?

Do głowy przyszedł mi uszkodzony TPS (sterownik odczytuje bardziej otwarte przepustnice niż są na jałowych i leje troche więcej czego efektem jest bogata mieszanka i objawy o których piszesz)

 

Błędy w dobieraniu mieszanki może powodowac równiez czujnik temperatury .

Odpaliłem rano motocykl, i przez kilka sekund sprawiał wrażenie że chodzi poprawnie. Niestety po próbie ruszenia silnik znów osłabł. W powietrzu wyraźnie czuć niedopalone paliwo. Po wyjechaniu na drogę silnik przestał pracować na jeden cylinder ale po kilometrze wrócił do życia i objawy są takie jak wcześniej. Czyli do 3 tys obr silnik szarpie a później idzie gładko i na wszystkie gary. Świece brunatne nie słomkowe, więc wydaje się że na 99 % problem stanowi zbyt duża ilość podawanego paliwa. Próbowałem pokręcić czujnikiem położenia przepustnicy, ale najlepiej jest gdy jest ustawiony na fabryczne ślady oznaczone również białą kropką. Mam drugi silnik więc spróbuję wymienić czujnik temperatury, może to coś da.

 

A co to jest TPS?

Przyszedł mi też do głowy Map sensor, może być temu winny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik do ręki ustawiony na omomierz , podpinasz się do kostki TPS , kręcisz manetą i obserwujesz czy nie ma skokowych nieliniowych zmian rezystywności i czy te które odczytasz mieszczą się w wartościach podanych w serwisówce . Może byc koniecznym pomiar napięcia jeśli TPS ma elektronikę która od razu przetwarza połozenie na napięcie .



Wiring .

post-11933-0-19324000-1399543237_thumb.jpg

Edytowane przez janosikkk

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik do ręki ustawiony na omomierz , podpinasz się do kostki TPS , kręcisz manetą i obserwujesz czy nie ma skokowych nieliniowych zmian rezystywności i czy te które odczytasz mieszczą się w wartościach podanych w serwisówce . Może byc koniecznym pomiar napięcia jeśli TPS ma elektronikę która od razu przetwarza połozenie na napięcie .

Pomierzyłem napięcie między stykami w kostce a masą i mieszczą się w granicach 4.75 - 5.25 V podanych w manualu. Oporności nie potrafię zmierzyć, spróbuję jeszcze raz bo może coś źle zrobiłem.

 

Nie jestem przekonany czy problemu szukać w tym czujniku. Miałem już problem z TPS i wówczas dioda FI migała 8 razy sygnalizując awarię, po wymianie problem zniknął a motocykl jeździł prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do sprawdzenia jescze IACV , MAP i zawory recyrkulacji spalin (na schemacie tuż nad wtryskami ).



Czujnik temperatury też ,bomożna wymienić wadliwy na wadliwy ;)



Finalnie powinno okazać się że padło połączenie elektryczne lub masa w którymś punkcie . Podpowiedź - wilgotna nocka opisana w pierwszym poście.



Zastanawia mnie to że nie pali zawsze któryś garnek , albo ciśnienie paliwa/wydajność za niskie (z powodu kiepskiego zasilania pompy) albo przez wtryskiwacz nie może przepłynąć pełny prąd ..



Czy problemy nasilająsię po włączeniu swiateł ? Jesli tak to jak to w Hondzie z tamtych lat - problem z masą .

W XX była wielka kostka łącząca wiele mas , zgniła całkowicie . A na wyższych chodzi lepiej bo średni pobór pradu przez ECM i wszystko czym steruje jest niższy .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to do sprawdzenia jescze IACV , MAP i zawory recyrkulacji spalin (na schemacie tuż nad wtryskami ).

 

Czujnik temperatury też ,bomożna wymienić wadliwy na wadliwy ;)

 

Finalnie powinno okazać się że padło połączenie elektryczne lub masa w którymś punkcie . Podpowiedź - wilgotna nocka opisana w pierwszym poście.

 

Zastanawia mnie to że nie pali zawsze któryś garnek , albo ciśnienie paliwa/wydajność za niskie (z powodu kiepskiego zasilania pompy) albo przez wtryskiwacz nie może przepłynąć pełny prąd ..

 

Czy problemy nasilająsię po włączeniu swiateł ? Jesli tak to jak to w Hondzie z tamtych lat - problem z masą .

W XX była wielka kostka łącząca wiele mas , zgniła całkowicie . A na wyższych chodzi lepiej bo średni pobór pradu przez ECM i wszystko czym steruje jest niższy .

A jak wygląda IACV, gdzie się znajduje i jak go sprawdzić?

Czy czujnik temperatury to inaczej ECT?

Problemy nie nasilają się po włączeniu świateł. Sprawdziłem wszystko pod kątem wilgoci, wymieniłem również wiązkę zasilającą wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...