Vatzeque Opublikowano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 (edytowane) Jutro zmierzę tarczę, lecz najmniejszy rant nie jest nawet paluszkami wyczuwalny. Wstępnie złożyłem wszystko (półki, łożyska główki, hamulce lagi).Próba była na pochylonej jezdni, ale obawiam się, że ściąganie pozostało, natomiast jest lepiej z hamowaniem. Tłoczki wyczyściłem, posmarowałem i rozruszałem i nie czułem takiego pływania (łapie-nie łapie), gdy lekko wcisnąłem przedni hamulec. Sprawdzę oczywiście jeszcze zbieżność kół. Będzie deszczowo to jeszcze posiedzę w garażu. Pytanie jeszcze. Instrukcja pisze, aby po założeniu ośki, ale przed dokręceniem zacisków i przed dociśnięciem ośki śrubkami podpompować zawieszenie. Robię to przez naciśnięcie hamulca i trzepię, a może powinienem to robić bez użycia hamulca? Edytowane 12 Maja 2014 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 (edytowane) U mnie jest tak:- montujesz ośkę- dokręcasz dużą śrubę z prawej strony ośki podanym momentem- dokręcasz dwie śrubki na prawej ladze podanym momentem- pompujesz zawieszeniem- dokręcasz dwie śrubki na lewej ladze podanym momentem Zawsze przed montażem ośki luzuje maksymalnie śruby na lagach. Też używam przy pompowaniu hamulca. Zaciski dokręcam przed montażem ośki. Edytowane 13 Maja 2014 przez Bimbak Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Powinno się to robić bez użycia hamulca. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Powinno się to robić bez użycia hamulca. Raczej musimy to robić bez hamulca w przeciwnym razie zaciśnięte klocki na tarczy będą starały się przesunąć koło Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Właśnie to mi siedzi w głowie od dwóch dni, bo zaciski nie są pływające. W Hornecie się udawało, bo tam są pływające. Jutro już będę wiedział na stówę. W prawym zacisku tłoczki były z jednej strony wysunięte bardziej, niż dwa na przeciwko, gdy rozbierałem to do czyszczenia. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bimbak Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Ale jak ma się koło przesunąć jak ośka dokręcona tylko lagi nie spięte? Cytuj http://bikepics.com/members/chudy/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viktor24 Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Witam,podepnę się pod temat, mianowicie mam problem z prawidłowym złożeniem przedniego zawieszenia w VFR 800 vtec (nie bita). Ostatnio pomyślałem, że warto wymienić olej w lagach, co też uczyniłem zgodnie z serwisówką. Teraz jak skręcam wszystko do kupy to przednie koło lekko skręca przy wyprostowanej kierownicy... ki diabeł siedzi. Jakieś sugestie?pozdrawiamwiktor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 zaraz dostanę pewnie zjebkę za to: poluzuj lagi i naprostuj koło o drzewo/słupek w offrodzie notoryczny problem po glebie Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 14 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2014 Witam,podepnę się pod temat, mianowicie mam problem z prawidłowym złożeniem przedniego zawieszenia w VFR 800 vtec (nie bita). Ostatnio pomyślałem, że warto wymienić olej w lagach, co też uczyniłem zgodnie z serwisówką. Teraz jak skręcam wszystko do kupy to przednie koło lekko skręca przy wyprostowanej kierownicy... ki diabeł siedzi. Jakieś sugestie?pozdrawiamwiktorMoto na podnośnik , poluzuj półki i ułóż tak jak powinn byc . Zła wiadomość to taka że te czary zazwyczaj dzieją się w tłuczonych sprzętach.. Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Ale jak ma się koło przesunąć jak ośka dokręcona tylko lagi nie spięte?Lewa laga przesuwa się swobodnie po ośce, bo jest równo drążona na całej szerokości. Dopiero robiłem z przodem gladiusa i rozwiązanie jest takie same, laga może się ruszać na ośce. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Lewa laga przesuwa się swobodnie po ośce, bo jest równo drążona na całej szerokości. Dopiero robiłem z przodem gladiusa i rozwiązanie jest takie same, laga może się ruszać na ośce.Chyba goleń, Gladius nie ma UPSów więc laga nie ma styczności z Ośką. Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 15 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Chyba goleń, Gladius nie ma UPSów więc laga nie ma styczności z Ośką.Mosz recht synek, skrót myślowy. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viktor24 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Witam,no raczej bita nie była, choć od nowości to ja jej nie mam. Przed zdjęciem zawieszenia wszystko było ok. Lagi ładnie wchodzą w półki, nic nie napiera, nie ma naprężeń. Kiedy wszystko skręciłem do kupy, zauważyłem, że kąty skrajnego wychylenia kierownicy się różnią, po zbadaniu okazało się, że przy wyprostowanej kierownicy koło delikatnie skręca. Teraz nie wiem co z tym fantem zrobić. Nie jest to dwuślad na 100% bo nim jeździłem i prowadził się idealnie. Poza tym to jest aluminiowa, masywna rama, jakby kiedyś dostał to przecież byłoby to widać...pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel29 Opublikowano 19 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2014 witam,miałem podobny problem jak kupiłem moją xj900.niby nie tykana i serwisowana przez niemiaszków,na co mam stosowne dokumenty,a jednak na prostej czułem że coś jest nie tak , w prawym łuku składała się bardziej miękko i chaotyczniej niż w lewym.zdjąłem niby nie tykane przednie zawieszenie i okazało się,że;ktoś próbował wsadzić progresywne sprężyny oraz wcześniej dokonać wymiany oleju w lagach i zrobił to na odp.lewa laga miała o 70ml oleju mniej,poza tym obie byly krzywo po skręcane i miały delikatnie ale jednak różne wysokosci osadzeń w polkach.po wypłukaniu,zalaniu świerzym nieco gęściejszym olejem,równym ustawieniu i poskręcaniu do kupy,jamaszką można zamykać oponki.motocykl jakby nie ten...pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2014 (edytowane) Motocykl skręca "po równo" w lewo i prawo. Po skręceniu przodu do kupy, bujaniu motocyklem bez chwytania hamulca i następnie skręceniu śrub ściskających ośkę i później zacisków ściąganie pozostaje. Jeśli wrzucę motocykl na luz i się przechylę ku tyłowi nad siedzenie pasażera motor jedzie prosto. Jeszcze sprawdzę zbieżność kół sposobem na sznurek. Edytowane 20 Maja 2014 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.