Skocz do zawartości

Bezwypadkowy motocykl ściąga w prawo.


Rekomendowane odpowiedzi

Jutro zmierzę tarczę, lecz najmniejszy rant nie jest nawet paluszkami wyczuwalny. Wstępnie złożyłem wszystko (półki, łożyska główki, hamulce lagi).

Próba była na pochylonej jezdni, ale obawiam się, że ściąganie pozostało, natomiast jest lepiej z hamowaniem. Tłoczki wyczyściłem, posmarowałem i rozruszałem i nie czułem takiego pływania (łapie-nie łapie), gdy lekko wcisnąłem przedni hamulec.

 

Sprawdzę oczywiście jeszcze zbieżność kół. Będzie deszczowo to jeszcze posiedzę w garażu.

 

Pytanie jeszcze. Instrukcja pisze, aby po założeniu ośki, ale przed dokręceniem zacisków i przed dociśnięciem ośki śrubkami podpompować zawieszenie. Robię to przez naciśnięcie hamulca i trzepię, a może powinienem to robić bez użycia hamulca?

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak:

- montujesz ośkę

- dokręcasz dużą śrubę z prawej strony ośki podanym momentem

- dokręcasz dwie śrubki na prawej ladze podanym momentem

- pompujesz zawieszeniem

- dokręcasz dwie śrubki na lewej ladze podanym momentem

 

Zawsze przed montażem ośki luzuje maksymalnie śruby na lagach. Też używam przy pompowaniu hamulca. Zaciski dokręcam przed montażem ośki.

Edytowane przez Bimbak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno się to robić bez użycia hamulca.

 

 

Raczej musimy to robić bez hamulca w przeciwnym razie zaciśnięte klocki na tarczy będą starały się przesunąć koło

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to mi siedzi w głowie od dwóch dni, bo zaciski nie są pływające. W Hornecie się udawało, bo tam są pływające. Jutro już będę wiedział na stówę.

 

W prawym zacisku tłoczki były z jednej strony wysunięte bardziej, niż dwa na przeciwko, gdy rozbierałem to do czyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat, mianowicie mam problem z prawidłowym złożeniem przedniego zawieszenia w VFR 800 vtec (nie bita). Ostatnio pomyślałem, że warto wymienić olej w lagach, co też uczyniłem zgodnie z serwisówką. Teraz jak skręcam wszystko do kupy to przednie koło lekko skręca przy wyprostowanej kierownicy... ki diabeł siedzi. Jakieś sugestie?

pozdrawiam

wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podepnę się pod temat, mianowicie mam problem z prawidłowym złożeniem przedniego zawieszenia w VFR 800 vtec (nie bita). Ostatnio pomyślałem, że warto wymienić olej w lagach, co też uczyniłem zgodnie z serwisówką. Teraz jak skręcam wszystko do kupy to przednie koło lekko skręca przy wyprostowanej kierownicy... ki diabeł siedzi. Jakieś sugestie?

pozdrawiam

wiktor

Moto na podnośnik , poluzuj półki i ułóż tak jak powinn byc . Zła wiadomość to taka że te czary zazwyczaj dzieją się w tłuczonych sprzętach..

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ma się koło przesunąć jak ośka dokręcona tylko lagi nie spięte?

Lewa laga przesuwa się swobodnie po ośce, bo jest równo drążona na całej szerokości. Dopiero robiłem z przodem gladiusa i rozwiązanie jest takie same, laga może się ruszać na ośce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewa laga przesuwa się swobodnie po ośce, bo jest równo drążona na całej szerokości. Dopiero robiłem z przodem gladiusa i rozwiązanie jest takie same, laga może się ruszać na ośce.

Chyba goleń, Gladius nie ma UPSów więc laga nie ma styczności z Ośką.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

no raczej bita nie była, choć od nowości to ja jej nie mam. Przed zdjęciem zawieszenia wszystko było ok. Lagi ładnie wchodzą w półki, nic nie napiera, nie ma naprężeń. Kiedy wszystko skręciłem do kupy, zauważyłem, że kąty skrajnego wychylenia kierownicy się różnią, po zbadaniu okazało się, że przy wyprostowanej kierownicy koło delikatnie skręca. Teraz nie wiem co z tym fantem zrobić. Nie jest to dwuślad na 100% bo nim jeździłem i prowadził się idealnie. Poza tym to jest aluminiowa, masywna rama, jakby kiedyś dostał to przecież byłoby to widać...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,miałem podobny problem jak kupiłem moją xj900.niby nie tykana i serwisowana przez niemiaszków,na co mam stosowne dokumenty,a jednak na prostej czułem że coś jest nie tak , w prawym łuku składała się bardziej miękko i chaotyczniej niż w lewym.zdjąłem niby nie tykane przednie zawieszenie i okazało się,że;ktoś próbował wsadzić progresywne sprężyny oraz wcześniej dokonać wymiany oleju w lagach i zrobił to na odp.lewa laga miała o 70ml oleju mniej,poza tym obie byly krzywo po skręcane i miały delikatnie ale jednak różne wysokosci osadzeń w polkach.po wypłukaniu,zalaniu świerzym nieco gęściejszym olejem,równym ustawieniu i poskręcaniu do kupy,jamaszką można zamykać oponki.motocykl jakby nie ten...pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl skręca "po równo" w lewo i prawo.

 

Po skręceniu przodu do kupy, bujaniu motocyklem bez chwytania hamulca i następnie skręceniu śrub ściskających ośkę i później zacisków ściąganie pozostaje.

 

Jeśli wrzucę motocykl na luz i się przechylę ku tyłowi nad siedzenie pasażera motor jedzie prosto.

 

Jeszcze sprawdzę zbieżność kół sposobem na sznurek.

Edytowane przez Vatzeque
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...