Skocz do zawartości

Honda Xr 400 - problem na zimno


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem Hondy Xr 400 od ponad roku, mam pewien problem dotyczący rozruchu na zimno, tzn.

motocykl odpala średnio za 5-6 kopnięciem, natomiast na ciepło za pierwszym, czy ktoś spotkał się już z takim problemem? jeżeli tak proszę o informacje co należy zrobić/wymienić aby motocykl palił od strzała, z góry dzięki za informacje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

A masz automatyczny dekompresator na wałku rozrządu czy już nie? (z jakiegoś bliżej nie określonego powodu ludzie go wywalają..)

 

Jeżeli go masz to jest on sterowany ciśnieniem oleju. W związku z tym, po dłuższym postoju musisz moto przekopać aby ciśnienie dotarło pod deko. Dodatkowo sucha miska itd blabla.

 

W każdym razie w XR 400 z autodeko odpalanie po dłuższym postoju jest "naturalnie" dłuższe/trudniejsze.

 

Z własnego doświadczenia - w przypadku gdy używałem moto tydzień w tydzień na weekendowy wyjazd odpalenie zawsze następowało "na strzał".

W przypadku postoju miesięcznego odpalenie było nieco trudniejsze i wymagało co najmniej kilku kopnięć.

 

Dodatkowo sprawdź jeszcze odpowietrzenie zbiornika paliwa ;)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem posiadaczem Hondy Xr 400 od ponad roku, mam pewien problem dotyczący rozruchu na zimno, tzn.

motocykl odpala średnio za 5-6 kopnięciem, natomiast na ciepło za pierwszym, czy ktoś spotkał się już z takim problemem? jeżeli tak proszę o informacje co należy zrobić/wymienić aby motocykl palił od strzała, z góry dzięki za informacje.

Pozdrawiam

Luzy zaworowe do sprawdzenia na początek i przydałoby się zrobić serwis gaźnikowi

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że możesz przekopać moto jak komara, np do ustawiania tłoka przed kompresją

dekompresator podnosi jeden z zaworów wydechowych

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

 

A masz automatyczny dekompresator na wałku rozrządu czy już nie? (z jakiegoś bliżej nie określonego powodu ludzie go wywalają..)

 

Jeżeli go masz to jest on sterowany ciśnieniem oleju. W związku z tym, po dłuższym postoju musisz moto przekopać aby ciśnienie dotarło pod deko. Dodatkowo sucha miska itd blabla.

 

W każdym razie w XR 400 z autodeko odpalanie po dłuższym postoju jest "naturalnie" dłuższe/trudniejsze.

 

Z własnego doświadczenia - w przypadku gdy używałem moto tydzień w tydzień na weekendowy wyjazd odpalenie zawsze następowało "na strzał".

W przypadku postoju miesięcznego odpalenie było nieco trudniejsze i wymagało co najmniej kilku kopnięć.

 

Dodatkowo sprawdź jeszcze odpowietrzenie zbiornika paliwa ;)

 

Pozdrawiam,

Witaj, Automatyczny dekompresator jest, nic w silniku nie mieszałem, jeżdżę 1 razy w tygodniu od 4-6 więc długi postój odpada.

Odpowietrzenie zbiornika spełnia swoje zadanie, między czasie zamówiłem z serwisu świecę i wymieniłem,ale problem nie ustąpił.

Gdy motocykl już odpali, nie równo pracuje na zimnym i z okolic gaźnika co jakiś czas (5-10) wydobywa się taki "cyk" i obroty spadają, natomiast jeżeli motocykl popracuje około 5 minut tzw. " cyk" już nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz automatyczny dekompresator na wałku rozrządu czy już nie? (z jakiegoś bliżej nie określonego powodu ludzie go wywalają..)

 

Jeżeli go masz to jest on sterowany ciśnieniem oleju.

 

czlowiek cale zycie się uczy, myślalem ze auto deko jest tam wyłączane silą odśrodkową a nie ciśnieniem oleju, musi to byc skomplikowany i awaryjny mechanizm stąd pewnie jego nagminnne usuwanie, ale 600 spokojnie odpala się bez autodeko więc i 400 ma palic jeśli ma się technikę

 

a co do problemu z tytułu to zapewne przyczyna leży w gaźniku, moze on byc zwyczajnie zużyty i jego czyszczenie i regulacja nic nie da, można popróbowac, jeśli na cieplo odpala i pracuje dobrze to chyba nie jest to taki wielki problem, w starych maszynach na pewne rzeczy trzeba przymknąc oko, inaczej więcej siędlubie niz jezdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 600 też jest sterowany ciśnieniem oleju , jego zacięcie się potrafi wywołać zacieranie głowicy

 

 

jeżdżę 1 razy w tygodniu od 4-6 więc długi postój odpada.

 

moja 600 przy takiej częstotliwości pali ciężko , jak postoi dłużej niż 2 tyg to w ogóle jest dramat....zimna zapali mi z 1 sporadycznie , najczęsciej właśnie 3-4 właściwy kop plus okopywanie na ręcznym deko :D ....

 

 

Przepraszam że zaśmiecam wątek ale co właściwie daje dekompensator?

 

nigdy na niej nie leżałeś :D ?? autodeko daje właśnie pomoc przy odpalaniu po glebie , wyłączasz zapłon , zakręcasz kranik , wciskasz ręczny deko , przepustnica w górę i suszysz świecę.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...