Skocz do zawartości

EXC 200 czy 250?


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem. Przesiadam jest właśnie ze swojej YZ450F na 2T w grę w chodzą dwa modele EXC 200 albo 250, chciałbym 300 ale nie realna do kupienia :P. Mam pytanie jak jezdzi się tymi KTMami w modelu 2009r.Duża róznica mocowa i prowadzeniowa 250/200?Dodam że przez dwa sezony miałem EXC 200 potem przez 2 sezony SX 250 niestety oby dwa stare modele więc pytam ,pewnie będzie mi w nich brakowało mocy bo jezdziłem mocno tuningowaną 450, no ale nie o to chodzi w enduro ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom to dwa całkiem różne motocykle. 200 to fajna popierdółka, zwinna, lekka ale nie jest to potwór pod względem mocy. Rozwiercona setka czyli fajnie ciągnie od dołu, za to góra słabiutka. Skrzynia też setkowa, biegi ciasne, krótkie, prędkości maxymalne małe. Motorek fajny ale nie do końca uniwersalny, taka hybryda dla niezdecydowanych między 125 a 250, jednak bliżej mu do 125 całokształem.

250 to już killer, mocniejszy, szybszy od 200. Kilka kilo cięższy, całkiem inny silnik, inna skrzynia biegów(szybsza).

Ja osobiście polecam 300exc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sam sobie polecam EXC 300 ale w tym modelu który chce nic nie ma.Jedyna opcja to wymienić cylinder w EXC 250 na 300 tylko czy wał jest identyczny? Możesz jeszcze porównac prowadzenie modeli bo wiem że EXC 200 nawet tą stara jeździło mi sie bardzo dobrze, 250 troche gorzej no ale to był SX

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://ktmsklep.pl/powerparts-produkt/11,65,925,6683/63203/300-exc-kit

To jest kit do 250 na większą pojemność, tylko tymi częściami różni się 250 od 300.

Z tych trzech modeli najlepiej prowadzi się 200 bo jest najlżejszy, i ma niżej środek ciężkości od 250/300.

250/300 prowadzą się tak samo, różni je jedynie charakterystyka silnika.

Nie porównuj 250 sx do 250 exc bo to dwie różne bajki. 250 sx to typowe 2t, czyli brak dołu, agresywne, ku**ewsko mocne o innych kątach ramy i z innym zawiasem. 250 exc jest ułagodzony i stworzony do enduro, różnica w prowadzeniu ogromna. Jak przesiadłem się z 250 sx na 250 exc to nagle podjazdy nie do wyjechania zaczęły być śmiesznymi górkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajjj korci mnie ta 200 ale obawiam się o tą moc. Chyba że sie przebranzuje na jakis inny teren i wtedy 200 bedzie idealne.co do kitu troche drogo, raczej myslalem żeby kupic jakis zajechany cylek z zaworem wydechowym od 300 połozyć nicasil i załozyć ale widze że moduł tez trzeba zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz modułu zmieniać, po taniości można zrobić tak jak mówisz, sam cylinder i tłok.

Jeśli lubisz prostowanie łokci na każdym biegu i w każdym momencie to 200 sobie odpuść. Kilku znajomych latało tymi 200-setkami i poprzesiadali się na 250, wszystko fajnie pięknie ale po kilku miesiącach brakowało mocy i dupa. Już pomijam że serwis w 200 robisz praktycznie jak w 125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm zwłaszcza że teraz siadając na 250 2T nie robi to na mnie zadnego wrażenia bo mam tą YZ450F bo grubym tuningu lzejsze wałki, power pomba itd itp. Generalnie chodzi mi o ta 200 http://otomoto.pl/ktm-exc-200-M3931314.html może ktoś od Ciebie z ekipy?na 80% jestem za 200 ze względu na poręcznośc roweru i że tym się lekko skacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu tak się upierasz przy 2T? Dla mnie 2T w lekki teren nie ma sensu. Silnik nie lubi dlugo dostawac w dupę, spalanie spore, a niskiej wagi i tak nie wykorzystasz. Jeśli masz dosc 4T po YZF to tak jak ci kiedys pisałem trzeba było to sprzedac i brac enduro 4T-2x niższe koszty, mam 525 i to starego a od 15 miesięcy (ok 5000km) wymieniłem w silniku tylko świecę. Poprzednik wymienił tylko łańcuch rozrządu, nic innego nie tykał, a ja zmieniam olej, sprawdzam zawory, odleglosc dzwigienek od kapeluszy zaworowych, napinacz rozrządu, oleju nic nie łyka, mocy jak było w hooy tak jest nadal, klekoce jak klekotał, spalanie 5-6l/100km. Miałem rozbierac i remontowac ale jakos tak nie było kiedy bo zima nie przyszła, owszem ma prawo się zepsuc, bo tylko u mnie ma ze 150h, nie bede miał mu za złe, ale nawet jak bym zaliczył taki wybuch jak ty w YZF to jadę do kolegi i biorę za 600zł sprawną kompletną glowicę, nowy tłok i jade dalej, myślałem nawet czy by sobie nie złożyc jakiegoś silnika na zapas...

 

A co do jazdy to u nas zdarzają się dosc ciezkie przeprawy nieduze prędkości, ślisko, kłody, kamienie, czasami trzeba sobie nastawic albo nawrócic moto ręcznie, lub przeciągnąc pod kłodą, nawet na freeride znajomy ma co robic i tutaj nie powiem 2T by się przydało jak cholera nawet 125, natomiast na długich i stromych podjazdach uważam że 4T robi lepiej, dopiero te zupelnie nowe 250-300 mają konkretny dół, ale to juz grubszy wydatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cena tej 200 z ogłoszenia co dałeś bardzo zachęcająca.

Ja mam teraz zupełnie inne zdanie co do mocy.

Miałem 525 EXC czyli coś na prawdę mocnego, musiałem sprzedać i kupić coś taniego. Trafiła mi się okazja na SX 125 igła. Jeździłem tym SX przez rok. Dał mi taką szkołę jazdy i lekcję pokory że szkoda gadać. Okazało się wbrew temu co dawniej twierdziłem że tym motocyklem da się jeździć wszystko i wszędzie tylko jest to męczarnia. Teraz mam od kilku dni EXC 250 i nagle jazda stała się banalnie prosta. Jak bym siadł na 200 to również bym tak stwierdził.

Więc nie moc a zawieszenie, waga no i oczywiście umiejętności i chęci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

no tak YZF idzie do sprzedania jest za bardzo tunngowa jak na moje warunki.

 

 

trzeba było posluchac jak pisałem :wink:

http://forum.motocyklistow.pl/index.php/topic/82791-motogodziny-na-kilometry/page-2

 

co teraz zrobisz? wyremontujesz yz i zrobisz komus prezent? i będzesz szukał 2t ktore moze tez się okazac skarbonką?

 

jak juz uparles sie na 2T to bierz co najmniej 250, 200 zamęczysz lada chwila bo trzeba go dobrze kręcic zeby jechał na wysokich biegach, choc do dzidowania po płaskim każdy 2t będzie bez sensu, ale jak jezdziłes i ci pasowało to szukaj

 

Okazało się wbrew temu co dawniej twierdziłem że tym motocyklem da się jeździć wszystko i wszędzie tylko jest to męczarnia.

 

nie da się dotrzymac kroku wiekszym pojemnosciom na dłuzszych dystansach, nie da się robic trudniejszych podjazdów zwłaszcza gdy kierownik swoje waży, umiejętnosciami da sie nadrobic ale nie zawsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waże ok 75kg ze strojem więc waga nie robi roboty.Jasne że jakby był gdzieś w miarek blisko EXC 250 08r to bym go wolał od tego EXC 200 ale te EXC 250 cieżko kupić :/ Co do twojej wcześniejszej wypowiedzi że ktoś tam lata 525 rok i nic nie robi, znam tez takich co 250 4T jezdzą rok i nic nie robią, a nic nie robią bo nie maja techniki i umiejętności więc nie odkręcają gazu zbyt często.W swoim KTM masz RFS to tam nic nie trzeba robić tak jak piszesz, ale troche dla mnie za ciężki(dużo skacze).Co do YZF no niestety musze komuś zrobić prezent :/

 

P.S może ma ktoś z was EXC 250 model 08-2012 na sprzedaż?

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu jest kolejna zaleta kupienia ćwiartki :) EXC 250 2t jak za rok lub dwa będziesz chciał sprzedać to telefon po godzinie od wystawienia ogłoszenia będzie się urywał. Ja nie mówię że 200 będzie ciężko sprzedać ale na pewno dużo ciężej nić 250.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga kolejna zaleta że jak już się skończy nicasil to kupie cylinder od 300 i będe miał EXC 300 :D Jedna wada-cięzko kupić 250(uparłem się na model 08-12), jak nic nie kupie do miesiąca czasu to wezme SX 250 :/

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...