Looonger Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Witam, dzisiaj przegoniłem kawałek moją K4 gdzie po 50km zauważyłem że przy mocnym dawaniu w palnik sprzęgło się ślizga:/ Przez zime wymieniałem piec, także nie wiedziałem do końca jaki olej był wcześniej zalany. Zachęcony licznymi opiniami na sieci zdecydowałem się na motula 300v 10w40. Teraz się zastanawiam czy to nie jest aby przyczyna nieprawidłowej pracy sprzęgła.Ściągnąłem dekiel i zmierzyłem tarcze której maja dobre 2,8mm czyli tyle co nowe. Nie widać po nich żeby były przypalone czy w jaki kolwiek sposób wyeksploatowane.Z ciekawości zajrzałem do starego pieca gdzie ze sprzęgłem nie było żadnych problemów. Wyglądają identycznie, grubość mają taką samą (2.8 mm). Jedyne co rzuciło mi się w oczy to fakt że w starym piecu gdzie latałem na motulu 5100 tarcze były mokre z oleju. A w obecnym moto tarcze są czyste i suche. Powinienem kupić nowe tarcze? czy zmienić olej na półsyntetyk? Bardzo prosze o porade. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 Pewnie to nic nie da do tematu ale u siebie zawsze jeździłem na Mobilu, ale w tamtym roku z powodu dostępności wymieniłem na Motula 5100. Moto zaczęlo się dziwnie zachowywać, tak jakby zamulało po zmianie biegów na wysokich obrotach, tak jakby bardzo powoli wysprzęglało i po chwili było ok.Trochę wkurzające. Zmienilem olej na Bel Raya i objaw zniknął, wszystko jest ok. Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 a masz odpowiednia ilość oleju w piecu? na ślizganie się sprzęgła maja wpływ również sprężyny na docisku.... pomierz je Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Looonger Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 oleju mam 0,5l ponad stan (gumowanie), sprężyny zmierzyłem w jednym jak i w drugim piecu. Ich wymiar to 75mm tyle co fabryczny stan... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 a może źle przekładki założyłeś? albo one są zużyte? Nie wiem jak w gsxr ale w wielu motocyklach ważna jest kolejność ich wkładania 1 jest chyba lekko grubsza od pozostałych i jak pozamieniasz to będa problemy ze sprzęgłem. zerknij do serwisówki albo kiedyś widziałem filmik na youtube jak to prawidłowo zrobić w GSXR w całkiem dobrej jakości i dobrze wytłumaczone tylko że po ang... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin szary Opublikowano 2 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 uwaga slyszalem o podróbkach,takze warto brac ze sprawdzonego miejsca pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Looonger Opublikowano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2014 sprzegło nie było przeze mnie w ogole rozbierane. Jutro to jeszcze sprawdze ale raczej to wykluczam. Czy jest jeszcze jakas regulacja sprzegła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin szary Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 gdzie zakupiony zostal olej?wystrzegam przed kupowaniem oliwy z niesprawdzonych zrodel.Castrol i motul czesto i gesto podrabiany!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 tak, może to być olej, sam to ćwiczyłem wielokrotnie, zarówno u siebie jak i u klientów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Najpierw sprawdź czy masz prawidłowy luz między wysprzęglikiem a prętem pośrednim docisku sprzęgła na pokrywie zębatki zdawczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Looonger Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Okazało się że sprzęgło ma dodatkową regulacje, za pomocą śruby która jest schowana pod gumową zaślepką. Konieczność regulacji w tym miejscu wynikała z tego że podczas przekładki silnika, linka sprzęgła wraz z tym deklem i wysprzęglikiem nie była zmieniona. Czyli była ustawiona pod mój stary silnik. Wyraźnie dało się odczuć to że ta śruba wywiera nacisk na sprzegło. Kiedy silnik porządnie się nagrzał, i wszystkie elementy zwiększyły swoją objętość sprzęgło wywierało samoczynny nacisk na wysprzęglik i zaliczało uślizgi;) Jedyny opis tej regulacji który znalazłem na necie mówił że śrubę tą dokrecamy do momentu kiedy poczujemy minimalny jej opór a następnie odkręcamy pół obrotu. Tak też dzisiaj zrobiłem. Przejechałem 10km sumiennie pałując maszyne i nie odczułem najmniejszego uślizgu sprzegła Jak bedzie coś wiecej lepszej pogody to na pewno zwrócę na to uwagę i dam jeszcze znać czy to aby na pewno było rozwiazanie problemu. Nie chciałbym kogoś wprowadzać w błąd i obawy przed używaniem tego oleju;)Najpierw sprawdź czy masz prawidłowy luz między wysprzęglikiem a prętem pośrednim docisku sprzęgła na pokrywie zębatki zdawczej mógłbyś opisać w jaki dokładnie sposób ustawia się ten luz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Tak jak zrobiłeś jest dobrze,To nie pierwszy przypadek gdzie właściciele zmieniali oleje, tarcze, przekładki, sprężyny i linkę a tu ślizga...Nie w moim interesie udzielać rad i strzelać do własnej bramki bo uważam, że jeśli ktoś zaprowadził motocykl na serwis "forum" to niech ten serwis się martwiSzkoda mi się jednak zrobiło i obawiałem się, że znów poleci parę ładnych złotych w szambo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 jak zawsze postawowe rzeczy ostanie przychodza do bani... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Looonger Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 Nie w moim interesie udzielać rad i strzelać do własnej bramki bo uważam, że jeśli ktoś zaprowadził motocykl na serwis "forum" to niech ten serwis się martwi Rozumiem że pracujesz/prowadzisz własny serwis motocykli? Jeżeli tak to nie rozumiem dlaczego forum traktujesz jako konkurencje. Ludzie którzy sami grzebią przy swoich sprzętach nie są twoimi klientami, a ludzie którzy są twoimi klientami nie szukają rozwiązań na forum bo mają od tego Ciebie. Co wpływa na to w której grupie się kto znajduje to chyba każdy wie sam najlepiej. Dzięki za porade! :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cziken929 Opublikowano 3 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2014 I tu się mylisz..... dziś każdy bez względu na to czy robi sam czy zleca serwisowi zawsze najpierw szuka na forum czego może się spodziewać i czy dany mechanik to złodziej. Jestem przeciwny wymianie cennych informacji przez mechaników na forach ale jak wiadomo w dobie internetu musowo czasami czymś zabłysnąć żeby wiedzieli że mechanik złodziej ale jednak coś tam wie :laugh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi