vvv2 Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Na początku tak dla wyjaśnienia -pkt. 3 ostatniego odcinka dotyczył nauki pokonywania zakrętu, w normalnym życiu zakręty pokonujemy po prawej stronie drogi traktując prawy pas jako miejsce dla naszej trajektorii jazdy. W tym odcinku zajmę się dość błąchymi,ale zarazem bardzo ważnymi rzeczami(brak czasu ) ale już niedługo odpowiem na poważniejsze problemy) Sensej -dobre :-)Jeśli będziecie mięc dodatkowe pytanie to pytajcie. 4. Ubiór - najbezpieczniejszy jest skórzany lub wykonany z materiału atestowanego.Buty powinny być za kostkę- uchroni ją to podczas wywrotki -najtańsze rozwiązanie to tzw . Glany Jeżeli nas nie stać na nowy ubiór należy poszukać gdzieś w szafie starej kurtki skórzanejJeżeli nie staćwas na spodnie skórzane jeżdzijcie w jeansach,ale nie w dresach Dobrą ochroną przed zimnem są gazety wkładane pod spodnie i kurtkeDobrym patentem są ochraniacze na rolki(cena 30 PLN ) chronią przed zimnem i ewentualnym urazem kolanaZawsze jeżdzij w kasku i rękawiczkach i kurtce - ZAWSZE ! nawet na krótkie wypady 5. Jak się wywracać ?W przypadku gleby tzw parkingowej,zawsze przy wywrotce starajmy się uciekać nogą z pod motocykla - najgorsze co może się stać to utknć pod nimJeżeli trafimy na skrzyżowanie i widzimy że nie wychamujemy należy zablokować tylne koło i położyć maszyne -tak jak na rowerze. Starajmy sięsunąć po asfalcie jak najdalej od motocykla. Taki szlif jest dużo bezpieczniejszy niż trafienie przednim kołem w bagażnik jakiegoś samochodu.Dalsze sposoby wywracania się omówię przy okazji omawiania uślizgów 6. Niebezpieczeństwa w mieście:Wszystkie poziome malowane znaki na jezdni traktuj jak lodowisko,zwłaszcza gdy są mokrePrzy dojeżdzie do skrzyżowań często jest wylany olej przez zatrzymujące się samochody -zachowaj ostrożnośćTorowiska pokonuj pod kątem jak najbardziej zbliżonym do prostego.Traktuj samochody wyobrażając sobie że oni Cie nie widzą i w każdej chwili mogą skręcićPamiętaj że w lusterku masz martwe pole czyli tzw. przestrzeń któej nie widzisz za sobą -często pomaga lekkie odwrucenie głowy. 7. Sposób na niepokornych samochodziarzyNigdy nie ścigaj się z samochodami - i tak ich wykosisz na światłachJeżeli ktoś jest bardzo nieuprzejmy i stara się was zepchnąć z drogi lub zajerzdża wam w sposub perfidny droge. Można : wyprzedzając go urwać mu nogą lusterko(lub ręką) , stojąc na światłach spojrzeć grożnie na niego. itp. robimy coś takiego w korku gdzie wiemy że mu możemy uciec. Spisujemy ofkors blachy i dajemy donos na policje.(jak najszybciej żebyście byli pierwsi przed nim.) Na światłach zsiadamy z motocykla i podchodzimy do owego samochodu - w 95 % kierowca jest posrany ;-) ze strachu. 8 Jak najszybciej wystartować Najpierw sprawdzamy w katalogu przy jakich obrotach nasz sprzęt posiadam maksymalny moment obrotowy i moc maksymalna.Należy wbić 1 wykręcić silnik na obroty maksymalnego momentu obrotowego i zacząć puszczać sprzegło - następnie należy zmieniać biegi gdy wskazówka obrotomierza dojdzie do obrotów mocy maksymalnej. Początkowo w maszynach sportowych należy zaczynać nauke od niższych obrotów gdyż może skończyć to się gumą ;-)Uwaga na skrzyżowaniach na rozlany olej i na pasy. 9.Opony -specjalnie dla VXa :-)Przedewszystkim rozmiar opon powinien być taki jak przewidziany przez fabryke. Szersze opony na wąskiej feldze nie będą najlepsze na zakrętach. Węższe opony bardzo poprawiają poręczność ale może się zdażyć że nam zabraknie opony i bierznika a wtedy bum. Dopuszczalna tolerancja szerokości to 10mm . Opona im starsza tym bardziej traci na przyczepności i pojawiają sie na niej mikropęknięcia które mogą doprowadzić nawet do eksplozji opony. Wiem wielu z was nie stać na nowe opony, więc starajcie się kupować nie starsze niż 5 lat - na boku opony musimy znależć 3 lub 4 cyfrowy kod. ostatnia cyfra np. kod 339 oznacza że opona jest z 33 tygodnia 99 roku. Co do trwałości to sportowe opony - najlepsze kosztują dużo np D207,Michelin Pilot kosztuje ok 500-600 PLN a tylna starczy prze w miare dynamicznej jezdzie na 10 tys. Okres użytkowania przedniej opony jest zawsze dłuższy,ale to właśnie przednia opona powinna być w bardzo dobrym stanie dlatego bo to ona rozbija wode. Równie dobrą przyczepność jak D207 zapewniają D205 lub Arrowmaxy lub podobej klasy opony sportowo tyrystyczne , z tym że przebieg na tych oponach może być przebieg przynajmniej 2 razy większy niż w oponie sportowej zapewniając przy tym porównywalną przyczepność. Jeżeli chodzi o kupowanie opon tzw.z toru. Możemy kupić takie opony jeżeli posiadają one bieżnik na skraju opony. I zastanówmy się dlaczego dany zawodnik ją sprzedaje.Słowniczek : domykanie (zamykanie opony) czyli takie złożenie motocykla gdzie motocykl jedzie na krawędzi bieżnika - powstaje charakterystyczna linia-obserwując tą linie wykorzystania opony możemy obserwować swoje postępy w składaniu w zakręty. Jeśli chodzi o naprawę to zdania są podzielone- nie powwino się jeżdzić na naprawianej oponie więcej jak 150 km/h. Dorażnie do naprawy można zastosować spreye do naprawy opon. Jeśli chodzi o naprawe to ja polecam -kołek zakładany od wewnątrz (tylko jeśli dziura jest duża) i łatka również od wewnątrz. Najlepiej przed kupnem opony zapytać kogoś np. na forum jak się zachowuje dana opona. np Michelin Macadam jest wg. mnie wardzo śliską oponą na suchym asfalcie,natomiast na mokrę nawierzchnie jest fajna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Widzę, że wziąłeś się ostro do roboty :D . Dodam jeszcze coś od siebie jeśli chodzi o jazdę w ruchu. Zawsze staram się nie jechać przez dłuższy czas tuż obok samochodu (na drodze wielopasmowej). Umiejscowienie się w martwym polu lusterek owego samochodu może się źle skonczyć. Moze jest to paradoksalne, ale kierowca samochodu łatwiej zauważy motocykl wyprzedzający go, nawet z większą prędkością, niż delikwenta, który jedzie obok niego przez 5 minut. Inną sprawą jest jazda prawie środkiem drogi, jakieś pół metra od środkowego paska. W ten sposób żadem burak nie będzie się pchał na trzeciego. Jak kiedyś próbowałem jeździć jak najbardziej po prawej stronie (tak jak w kodeksie :D ) to mnie o mało nie rozjachali. Teraz walę srodkiem i mam gdzieś tych co się śpieszą. Smutne ale prawdziwe i konieczne, żeby przezyć. Pozdraiwam, PawełCzekamy na dalsze odcinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Ok. teraz pytanie. Jak ocenić zużycie bieżnika. Wiem, że opona samochodowa musi mieć w/g przepisów 1,6 mm. A motocyklowa? Jakie są oznaki nieprzydatności opony do jazdy?(pomijam ewidentne uszkodzenia, pęknięcia i oznaki starzenia). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Super. Jest nieźle. Na razie prawie wsystko jest powtórzeniem tego, co już wiedziałem (gazety pod kurtkę - rzeczywiście bomba. Mój straszy tak się docieplał), ale myślę, że każdemu się przyda powtórzenie przed sezonem ... już tylko 2 miechy i można latać :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafik Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 NA SAMOCHODZIARZY MOJ PATET TZW. NA PRZYLEPJESLI NA TRASIE SAMOCHODZIARZ PROBUJE CIE WYPRZEDZIĆ LUBJEDZIE PODOBNĄ PRĘDKOŚCIĄJAK TYTO DAJ SIE WYPRZEDZIĆ I JEDZ ZA NIMSAMOCHODZIARZ Z REGOLY NIE BEDZIE ZWALNIAL WIDZAC CIE STYLUA TY MOZESZ UNIKNĄĆ MANDACIKU OSOBISCIE UDALO SIE DLA MNIE UNIKNAC 2 MANDATÓW :D :lol: Cytuj www.sokolriders.com--- jezdze bo lubie --- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Poiter Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 A próbowaliście jazdy za samochodem, wykorzystując cień areadynamiczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Pi***licie o jakis cieniach samochodu, a sobie nie zdajecie sprawy z tego, że jakiś młodziak może wpaść na głupi pomysł i to spróbować. Ile było takich dzwonów wsród rowerzystów. Gadajcie konkrety, a nie pierdoły, napiszcie cos ciekawego i wartościowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mimo_ck Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 To jest dobre raczej dla rowerów.Na mój rozum,motocykl jest raczej szybszy od samochodu,więc jazda za nim nic ci nie da.Zawsze możesz nie zdążyc wychamować przed zatrzymującym się samochodem.A pomyślcie sobie,jak samochód przejedzie na jakimś zdechłym kotem lub psem(weżmie go między koła),ty już możesz nie mieć czasu na ominięcie go,a najechanie na takie coś jest bardzo nieprzyjemne i niebezpieczne(miałem taki przypadek na rowerze-wyrwało mi kierownicę z rąk,i szlif po asfalcie w krótkich spiodenkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vvv2 Opublikowano 27 Grudnia 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Zużycie bierznika przepisowo to tak samo jak w samochodzie czyli wkładamy zapalke w bierznik i jak się schowa to jest oki. W rowkach opony masz równierz wskazniki zużycia. Jeżeli sie opona zużyje to będą na równi z oponą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 27 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 A próbowaliście jazdy za samochodem, wykorzystując cień areadynamiczny? Samochód hamuje szybciej, niż motocykl (nie licząc takich patologii, jak trabant, czy maluch ... bez urazy, też miałem maluch), zwłaszcza TIRy z heblami na wielu kołach zatrzymują się o wiele za szybko, jak na potrzeby jadącego z tyłu motocyklisty. Łatwo się domyślić, co będzie, gdy jadący przed nami koleś depnie po hamach. Mam kolegę samochodziarza. Jeździ bardzo dobrze, bawił się w rajdy amatorskie, jest takim zapaleńcem, jak większość motonitów na punkcie swoich motocykli. Ten właśnie kolega, kiedy zauważał w lusterku twardzieli, którzy przy prędkości 120-140km/h na trasie przyklejają się do klapy bagażnika, dawał im chwilę satysfakcji (z przyklejenia), a potem .... mrygał światełkami przeciwmgielnymi. I co?? Na ogół dym z opon twardziela. Nawet mając lepsze hamulce, niż jadący przed nami, musimy doliczyć czas reakcji. jest to ułamek sekundy, który może decydować o być, czy nie być. Ja wolę być. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 30 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2002 mi sie udalo D207 z 2000 roku o rozmiarze 200/60/17 wyrwac za 100zł i to wcale nie na bajzlu(bo tam jest najdrożej) i wiadać że niemiała nnawet tysiaca przejechane i niebyła przebita tylko trzeba wiedzieć dzie szukać a zdrowy komplet Pilotów za 200zł!!! Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 30 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2002 Niezły naleśnik :lol: :lol: :lol: siedzi już w twoim B12, czy jeszcze nie? Na pewno bedzie pasował do instalacji NOS. :lol: Ja kupiłem Dunlopa D202, turystycznego, w rozmiarze idealnym do mojego moto (szerszej, niż 150 nie mieści się z wałem). Jeszcze były dwa paski: niebieski i różowy. Przebieg musiał być też max 1000km. Wyglądało toto suuuuper. dałem aż 180 zł, ale nie żałowałem ani chwili, mimo że nie taka to znowu okazja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.