FIS Opublikowano 23 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2014 ptyśNie jestem żadnym guru.Do guru jeszcze daleka droga przede mną... a mi się już coraz mniej chce iść.tu będę:http://wrm.org.pl/klub-motocyklowy-zlot-turawa-2014.htmlmam blisko- mieszkam koło Hitlersee więc podlece na ssaniu... Jeden z tricków- do EVO potrzeba kleju Butapren, aby go dobrze poskładac... :biggrin: :biggrin: :biggrin:Twin Cam jest lepszy- bo nie potrzebuje Butaprenu... ;) Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radoskór Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2017 Hm... polece z pamięci, choć powiem szczerze, nie znam na pamięć wszystkich modów OEMowo aftermarketowych i wyglądu zewnetrznego wszystkich części z motocykli EVO na przestrzeni 15 lat produkcji tego modelu. :biggrin:Na pierwszy rzut oka problem wygląda nastepująco:fota 1 - Może to być pompa z końca produkcji Shovla i poczatku produkcji EVO. Swiadczy o tym masywny dekiel. Lub jakiś chu*owy aftermarket. pózniejsze modele miały tą pompę a raczej dekiel taki odchudzony... a może on taki własnie jest ale nie widze tego na focie...fota 2 - to pompa od Shovla (tez aftermarket) z dodatkowym wyprowadzeniem smarowania na łańcuch sprzegłowy przy sprzęgle suchym. Strzelam że to pompa S&S typu uniwersal. Mały otworek który zaślapiłeś oraz sprezyna tłoczka nie mają nic do Twojego problemu z cisnieniem. Problem najprawdopodobniej tkwi gdzie indziej, a rozwiązanie jego to dokładny pomiar zuzycia pompy i uzytych do poskładania wszystkich jej elementów. To taka pierwsza rzecz jaką nalezałoby zrobić. Zakładamy oczywiście, że silnik wyremontowany jest zgodnie z zachowaniem wszystkich luzów montażowych jakich wymaga producent i to też należałoby sprawdzić, szczególnie w sekcji odpowiedzialnej za utrzymywanie stałego cisnienia powyzej 5 PSI. Utrzymanie cisnienie 5 PSI jest WAŻNE. Poniżej tej wartości wał i tłoki nie dostają oleju.Dobrze poskładana pompa na wyremontowanym uczciwie silniku utrzymuje około 8- 10 PSI. Absolutne minimum to 6 choć przy tego typu cisnieniu ja kwalifikuję silnik do naprawy.Ciśnienie nie powinno spaść poniżej 12PSI przy 2000 obr. o ile dobrze pamiętam. Pisałem już o tych wartościach gdzieś tutaj i nie chce mi sie tego skrobać po raz wtóry, ale gdzieś w okolicy tych wartości nalezałoby się poruszać.Jak sprawdzić cisnienie w EVo tez już było i prosze... nie każcie mi tego pisac po raz kolejny. :mellow: Problem "otworkowy" możesz mieć z uwagi na różnice rozwiązań połaczeń blok silnika- pompy S&Sa czy Jimsa mają swoje rozwiązania, OEMy (2 rodzaje) mają swoje. Generalnie przy używaniu pompy aftermarketowej w niektórych przypadkach nalezy dowiercić kilka otworów w bloku, jest nawet taka rozpiska co wiercić przy jakiej pompie. Pompy stara i nowa od EVO rózna się... U Ciebie może to być naprzykład "przesiadka" z pompy S&S Uniwersal na Rev Techa lub stary OEM. Jak chcesz to Ci to sprawdzę jeszcze.Blok dolnoodpowietrzany charakteryzuje komora rozrządu z okienkiem w dolnym lewym rogu. O taki:http://www.google.pl/imgres?sa=X&biw=1567&bih=1034&tbm=isch&tbnid=C5cVBh9PAXoBpM%3A&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.cyclespot.com%2Fforums%2Fshowthread.php%3Ft%3D31502&docid=Pf6G8Qd2_IhB8M&imgurl=http%3A%2F%2Fi607.photobucket.com%2Falbums%2Ftt153%2FG-MAN_photo%2FEvoLowerEnd01-1.jpg&w=640&h=480&ei=_oDOUtiSJ6OwywO3m4H4Bg&zoom=1&ved=0CHYQhBwwDA&iact=rc&dur=1028&page=1&start=0&ndsp=38 Jak masz jakieś konkretniejsze pytania to wal. Jakiś tam zarys już przedstawiłem... mam nadzieję że nie za dużo... ;) P.S.Trochę mało przesiaduje obecnie na forum co jest spowodowane brakiem czasu.Właśnie zajmuję się problemami niedosmarowania silników EVO, TC88 B oraz TC96 B oraz ich skutkami. Czyli coś w tym temacie poniekąd.Udało mi się dojść do rezultatów w których cisnienie oleju na pompie typu OEM nie spada poniżej 15PSI nawet przy 600 obr. w upalny dzień na EVO oczywiście.Trochę dziś trudno o upany dzień, ale obecnie odczytuję temperatury z bloku przy pomocy termopary, a testy... :biggrin: .. w sezonie.Rozwiązanie to poprawia również smarowanie tłoków przy prędkościach w okolicach 100 mil/h i więcej na długich trasach.Pracuję również nad lepsza separacją mgły olejowej w silnikach dolnoodpowietrzanych- efektem tego powinno być redukcja wycieków ze skrzyni korbowej.Kolejny mod to polepszenie separacji mgły w silnikach "górnych" EVO.Narzedzie do docierania łożysk tocznych (prawe łozysko wału korbowego i korbowody) na ukończeniuNarzędzia do wywazania statycznego (w innej nomenklaturze - dynamicznego) wału- na ukończeniu.Płyty spinajace do honowania cylindrów silników S&S 113 cali. w planach.I coś dla "tłinkamowców":Zestaw konwersji łozyska lewego silnika na Timkeny od EVO z dotychczasowych "od kombajna"- dotyczy roczników 2003 w góre.Prace nad usztywnieniem wału w TC88 - tam jest powazna wada konstrukcyjna własnie w modelach TC po 2003 roku.I inne duperele... ;) Może w okolicach maja coś naskrobię więcej w tych tematach, być może zapodam tez fotki z projektów nad którymi obecnie pracuję...Nie mogę znaleźć Twojego posta w którym podawałeś te wartości dotyczące ciśnienia oleju. Przy jakiej temperaturze oleju i jakich obrotach ma byc te 8-10 PSI? Pytam bo podczas upałów pojawia mi się lekkie pukanie, mam wrażenie że to z zaworu wydechowego tylnego cylindra. W dodatku ten odgłos potrafi pojawiać się i po paru sekundach znikać. Rozbierałem rozrząd przy okazji profilaktycznej wymiany łożyska na koyo , i nie wiem czy coś się źle ułożyło czy to lifter pada. Po przejechaniu kilku tyś. rozebrałem to jeszcze raz i nic nie znalazłem. Wałek, panewki w deklu, czop wału,dzwigienki zaworowe wszystko jest jak nowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FIS Opublikowano 17 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2017 (edytowane) Sorki...ale.... kto Ty jesteś??? :rolleyes: Edytowane 17 Sierpnia 2017 przez FIS Cytuj "Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.'' Autoryzowany dealer S&S Cycle https://harley-parts.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.