Skocz do zawartości

Uszkodzenie nicasilu i naprawa


Spectrum
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jako nowy na forum wybaczcie pomyłkę działów jeżeli owa powstała.

A więc stało się to czego nikt nie lubi, nie praży. Ano nie jeździ bo zima więc czasy remontów itd. Problem jest to że kiedyś tam w tamtym roku, wymieniałem uczszelki i uszczelniacze silnika. Więc wiązało się to ze zdjęciem cylindra. No i po obserwacji cylindra zauważyłem, że jest odprysk nicasilu poniżej kanałów płuczących, oraz ślady na głowicy jakby po rozsypanym łożysku główki wału. No ale co jeździło, jeździło to jeździłem i do dziś. No ale przy okazji poważniejszego remontu bo i trzeba już tłok kupić i łożyska porobić chciałbym was prosić o poradę jako specjalistów.

Z tego co mi wiadomo nicasil się honuję w celu wyrównania powierzchni, nadaniu filmu olejowego, oraz w celu zrobienia tarki na nowy tłok i pierścienie. No ale z tego co mi wiadomo dostępne są do rotaxa 122 następne selekcję tłoka więc myślałem nad kupnem tłoka selekcji np. C (oczywiście uprzednio pomierze cylinder) i dopasowanie cylindra poprzez honowanie do owego tłoka i tym samym wyrównania powierzchni na cylindrze.

Proszę wam powiedzcie mi czy w ogóle to ma sens? Czy lepiej dać sobie spokój i wywalić ten cylinder na śmietnik. No cóż koszty są nie małe a tym motorkiem pojeżdże maksymalnie jeszcze dwa sezony więc może da się to jakoś przywrócić do życia. A no i na koniec kto na terenie polskie się na tym zna i dobrze by to zrobił ?



Używałem opcji szukaj i czytałem różne tematy ale nie było jednoznacznej odpowiedzi kto coś takiego wykonuję i z jakim ryzykiem się to wiążę.

Z góry dziękuję :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematem nicasilu zajmuje się np. firma motox.com.pl - temat jest sprawdzony, tylko nieco czasochłonny, bo oni wysyłają cylindry do Anglii. Chodzi o to, że w Polsce nikt tego nie robi (jeżeli coś się zmieniło, poprawcie mnie!!!), więc opcje zasadniczo są dwie: albo Czechy (ponoć coraz lepiej sobie z tym radzą), albo właśnie Anglia. Z tego co wiem, nałożenie nicasilu kosztuje około 700 zł.

 

A czy to się opłaca? Osobiście nie bardzo to widzę, bo nowy cylinder może wyjść niewiele drożej. Ja np. w ogóle nie chcę się w to bawić, bo różnica w cenie nowego cylindra/nicasilu dla Kawasaki to raptem 300-400 zł i wg mnie lepiej ta kasę dorzucić i mieć nowy cylinder (zresztą z idealnie dobranym tłokiem w selekcji A).

 

A temat uszkodzonej powłoki i ewentualnych napraw? Tego nie wiem, na pewno ktoś z forum pomoże i podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, wydawało mi się, że właśnie do cwajtaktów masz duży wybór i niższe ceny, np. zerknij tu:

http://allegro.pl/cylinder-glowica-airsal-nicasil-aprilia-alle-rs-rx-i3787995501.html

 

Nowy komplet kosztuje mniej, niż samodzielna zabawa w regenerację cylindra... bez zabawy w wysyłki, czekanie i bliżej nieokreślone "koszty logistyczne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak jesli masz odprysk żadne honowanie NIC nie da.Co zrobić z tym cylindrem?Zatulejować go w firmie motor-tech ale TYLKO w tej żadnej innej http://www.motor-tech.katowice.pl/ gość odrazu dobierze Ci tłok.

 

Co do odpowiedzi wyżej ROTAX 122 ma pojemność 125cm3 i cylinder kosztuje ok 1000zł, aukcje podałeś do 50cm3 .

Edytowane przez nowytzrdt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, wydawało mi się, że właśnie do cwajtaktów masz duży wybór i niższe ceny, np. zerknij tu:

 

Mój błąd nie popatrzyłem się, że to do RS, myślałem o crossówkach

Zobacz sobie np. do cr, rm, kx, exc albo mniej popularnych sprzętów. Cena około 2- 2,5k zł, taniej to tylko pojedyncze okazje.

 

Do RS 1450zł komplet.

http://allegro.pl/aprilia-rs-rx-mx-classic-125-cylinder-tlok-nowy-i3836578772.html

 

dałeś linka do 50ccm ale w takiej cenie to rzeczywiście bardziej opłaca się nówkę kupić.

Edytowane przez heniek128
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba odpuszcę bo cały remont wyniesie więcej niż kosztował ten motocykl albo zaryzykuje honowanie i jakiś tani tłok bo łącznie zapłace z 300 zł. Ale nadal czekam na sugestie i nazwy zakładów specjalizujacych się w honowaniu itp bo może i również oni wybija mi to z głowy to odpuszcze. Wybaczie polszczyzne pisane z telefonu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a czego się spodziewałes to jest własnie cały urok 2T i wyczynowych motocykli.Wystaw motocykl jako zatarty i sprzedaj, mam nadzieje że nie sprzedasz tego motocykla jako "po remoncie" po tej rzeźbie którą chcesz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie spodziewalem się oburzenia. Apke kupiłem i tak za drobne ale nie chciałbym jej sprzedawc bo to piękny motorek i nie chciałbym aby ktoś go posprzedawal na części. Biore się do roboty i odkladam wszystko na remont. Dojade ten cylinder do końca a potem kupi się oryginał. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie spodziewalem się oburzenia. Apke kupiłem i tak za drobne ale nie chciałbym jej sprzedawc bo to piękny motorek i nie chciałbym aby ktoś go posprzedawal na części. Biore się do roboty i odkladam wszystko na remont. Dojade ten cylinder do końca a potem kupi się oryginał. Pozdrawiam ;)

 

 

I w ten prosty sposób uszkodzisz wał korbowy a koszty remontu Cię wtedy przerosną.

Zbieraj na nowy zestaw cylindra

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...