Spectrum Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Witam wszystkich jako nowy na forum wybaczcie pomyłkę działów jeżeli owa powstała. A więc stało się to czego nikt nie lubi, nie praży. Ano nie jeździ bo zima więc czasy remontów itd. Problem jest to że kiedyś tam w tamtym roku, wymieniałem uczszelki i uszczelniacze silnika. Więc wiązało się to ze zdjęciem cylindra. No i po obserwacji cylindra zauważyłem, że jest odprysk nicasilu poniżej kanałów płuczących, oraz ślady na głowicy jakby po rozsypanym łożysku główki wału. No ale co jeździło, jeździło to jeździłem i do dziś. No ale przy okazji poważniejszego remontu bo i trzeba już tłok kupić i łożyska porobić chciałbym was prosić o poradę jako specjalistów.Z tego co mi wiadomo nicasil się honuję w celu wyrównania powierzchni, nadaniu filmu olejowego, oraz w celu zrobienia tarki na nowy tłok i pierścienie. No ale z tego co mi wiadomo dostępne są do rotaxa 122 następne selekcję tłoka więc myślałem nad kupnem tłoka selekcji np. C (oczywiście uprzednio pomierze cylinder) i dopasowanie cylindra poprzez honowanie do owego tłoka i tym samym wyrównania powierzchni na cylindrze. Proszę wam powiedzcie mi czy w ogóle to ma sens? Czy lepiej dać sobie spokój i wywalić ten cylinder na śmietnik. No cóż koszty są nie małe a tym motorkiem pojeżdże maksymalnie jeszcze dwa sezony więc może da się to jakoś przywrócić do życia. A no i na koniec kto na terenie polskie się na tym zna i dobrze by to zrobił ? Używałem opcji szukaj i czytałem różne tematy ale nie było jednoznacznej odpowiedzi kto coś takiego wykonuję i z jakim ryzykiem się to wiążę. Z góry dziękuję :)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Tematem nicasilu zajmuje się np. firma motox.com.pl - temat jest sprawdzony, tylko nieco czasochłonny, bo oni wysyłają cylindry do Anglii. Chodzi o to, że w Polsce nikt tego nie robi (jeżeli coś się zmieniło, poprawcie mnie!!!), więc opcje zasadniczo są dwie: albo Czechy (ponoć coraz lepiej sobie z tym radzą), albo właśnie Anglia. Z tego co wiem, nałożenie nicasilu kosztuje około 700 zł. A czy to się opłaca? Osobiście nie bardzo to widzę, bo nowy cylinder może wyjść niewiele drożej. Ja np. w ogóle nie chcę się w to bawić, bo różnica w cenie nowego cylindra/nicasilu dla Kawasaki to raptem 300-400 zł i wg mnie lepiej ta kasę dorzucić i mieć nowy cylinder (zresztą z idealnie dobranym tłokiem w selekcji A). A temat uszkodzonej powłoki i ewentualnych napraw? Tego nie wiem, na pewno ktoś z forum pomoże i podpowie. https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Sherman w 4t różnica w cenie jest niewielka ale w 2t jest znaczna bo cylindry są dużo droższe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Kurcze, wydawało mi się, że właśnie do cwajtaktów masz duży wybór i niższe ceny, np. zerknij tu:http://allegro.pl/cylinder-glowica-airsal-nicasil-aprilia-alle-rs-rx-i3787995501.html Nowy komplet kosztuje mniej, niż samodzielna zabawa w regenerację cylindra... bez zabawy w wysyłki, czekanie i bliżej nieokreślone "koszty logistyczne". https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Więc tak jesli masz odprysk żadne honowanie NIC nie da.Co zrobić z tym cylindrem?Zatulejować go w firmie motor-tech ale TYLKO w tej żadnej innej http://www.motor-tech.katowice.pl/ gość odrazu dobierze Ci tłok. Co do odpowiedzi wyżej ROTAX 122 ma pojemność 125cm3 i cylinder kosztuje ok 1000zł, aukcje podałeś do 50cm3 . Edytowane 2 Stycznia 2014 przez nowytzrdt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 (edytowane) Kurcze, wydawało mi się, że właśnie do cwajtaktów masz duży wybór i niższe ceny, np. zerknij tu: Mój błąd nie popatrzyłem się, że to do RS, myślałem o crossówkachZobacz sobie np. do cr, rm, kx, exc albo mniej popularnych sprzętów. Cena około 2- 2,5k zł, taniej to tylko pojedyncze okazje. Do RS 1450zł komplet.http://allegro.pl/aprilia-rs-rx-mx-classic-125-cylinder-tlok-nowy-i3836578772.html dałeś linka do 50ccm ale w takiej cenie to rzeczywiście bardziej opłaca się nówkę kupić. Edytowane 2 Stycznia 2014 przez heniek128 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spectrum Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Chyba odpuszcę bo cały remont wyniesie więcej niż kosztował ten motocykl albo zaryzykuje honowanie i jakiś tani tłok bo łącznie zapłace z 300 zł. Ale nadal czekam na sugestie i nazwy zakładów specjalizujacych się w honowaniu itp bo może i również oni wybija mi to z głowy to odpuszcze. Wybaczie polszczyzne pisane z telefonu ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 No a czego się spodziewałes to jest własnie cały urok 2T i wyczynowych motocykli.Wystaw motocykl jako zatarty i sprzedaj, mam nadzieje że nie sprzedasz tego motocykla jako "po remoncie" po tej rzeźbie którą chcesz zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spectrum Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Spokojnie spodziewalem się oburzenia. Apke kupiłem i tak za drobne ale nie chciałbym jej sprzedawc bo to piękny motorek i nie chciałbym aby ktoś go posprzedawal na części. Biore się do roboty i odkladam wszystko na remont. Dojade ten cylinder do końca a potem kupi się oryginał. Pozdrawiam ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Spokojnie spodziewalem się oburzenia. Apke kupiłem i tak za drobne ale nie chciałbym jej sprzedawc bo to piękny motorek i nie chciałbym aby ktoś go posprzedawal na części. Biore się do roboty i odkladam wszystko na remont. Dojade ten cylinder do końca a potem kupi się oryginał. Pozdrawiam ;) I w ten prosty sposób uszkodzisz wał korbowy a koszty remontu Cię wtedy przerosną.Zbieraj na nowy zestaw cylindra Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spectrum Opublikowano 2 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Fakt. Cylindry nie wymienia się raczej jak się już zatrze ale wcześniej. Dziękuję za rady i uważam temat z wyczerpany :)Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi