Skocz do zawartości

Zaciśnięty zacisk hamulcowy.


jetforce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, Mam problem, ostatnio ściagnąłem tylny zacisk, było już późno i nie chciało mi się tego składać więc zostawiłem to na drugi dzień. Nastepnego dnia przychodze i patrze a tu komuś się nudziło i mam zaciśnięty zacisk bez tarczy i się zablokował, wie ktoś jak go odblokować? Nie chcę nic zniszczyć dlatego na siłę nie próbuje. PILNE

 

Ps, zacisk firmy AJP w peugeocie jet force.

Edytowane przez jetforce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tłoczek nie wyskoczył to właśnie na siłę musisz go wcisnąć do końca, założyć z klockami na tarcze i napompować aby klocki doszły do tarczy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tłoczek nie wyskoczył to właśnie na siłę musisz go wcisnąć do końca, założyć z klockami na tarcze i napompować aby klocki doszły do tarczy.

Zależy w jakim celu ściągnął. Jeśli chcesz czyścić i go wyciągnąć tłoczek to musisz po prostu pompować aż wyskocz, a jeśli po prostu złożyć to tak jak wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy w jakim celu ściągnął. Jeśli chcesz czyścić i go wyciągnąć tłoczek to musisz po prostu pompować aż wyskocz, a jeśli po prostu złożyć to tak jak wyżej.

 

 

Tłoczek nie wyskoczy jeżeli w zacisku były klocki hamulcowe ale mógł się "skantować" jeżeli klocki były już na granicy zużycia i teraz należy dokładnie sprawdzić z której strony należy rozpocząć wciskanie go do zacisku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast jeżeli tłoczek został bardziej lub całkowicie wypchnięty, to należy go bardzo ostrożnie ponownie zamontować/wcisnąć. Nieostrożny/nieumiejętny montaż tłoczka w zacisk może spowodować zawinięcie/ścięcie o-ringu uszczelniającego tłoczek. Tak więc jeżeli mamy tłoczek wyciągnięty, to należy dla całości sprawdzić dodatkowo stan powierzchni tłoczka, ocenić stan pierścieni uszczelniających, i w razie potrzeby wymienić zużyte części na nowe. Następnie przygotowane/oczyszczone elementy przygotowujemy do montażu, pamiętając aby dla ułatwienia montażu tłoczka, powlec powierzchnie uszczelniające odrobiną płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...