Skocz do zawartości

Harley wtrysk czy gaźnik


Rekomendowane odpowiedzi

Tak, ten sam motocykl. Ten bez filtra osiągał najlepsze wyniki. Ale do właśnie ~5000 obrotów wyniki były podobne. Dopiero powyżej różnice zrobiły się widoczne. Jak poszukasz to może znajdziesz wykres w necie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tak do końca.... :)

Przy tego typu pracach mozna zawsze pokazać co się chce.

Sama regulacja składu moze być przeprowadzona tendencyjnie na przykład, ale zostawmy podejrzenia- odrobina prawdy w tym jest, choć text ten ja osobiście potraktowałbym raczej tendencyjnie.

A tak na marginesie, tuning Stage 1 czyli miedzy innymi filtr - powoduje otwarcie góry silnika...

Tak to już jest na tym swiecie, ze pewne zabiegi powodują pewnego typu reakcje i nie mozna z góry zakładac, że dany element nic nie daje, silnik to taki zespół naczyń połaczonych, ruszenie jednego ma wpływ na reszte. Dalsze zmiany spowodują, że wystarczy mu tlenu do 4000 a jeszcze inne ze do 3500. ch*j nie informacja, a tak naprawde liczymy to ze wzoru.... o na przykład tu:

http://www.4secondsflat.com/Carb_CFM_Calculator.html

a reszte dobieramy do tego co nam wyszło. Wtedy wiemy , że tlenu silnikowi nie zabraknie. Czyli każda sredniointeligentna małpa się domysli, ze wartośc CFM nie może być mniejsza w obliczonym zakresie, od załozonych z góry wartości obrotów użytkowych.

Więc jeżeli mamy cokolwiek merytorycznego do napisania to najlepiej podac to w liczbach.

A jak się dobrze przyłozymy do obliczeń to dość szybko nam wyjdzie, ze aby dojść do jakichś "normalniejszych efektów" nalezałoby wymienić pół silnika... :biggrin:

Edytowane przez fisu

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezu czy Tobie trzeba wszystko na TACY??? :rolleyes:

http://www.gnttype.org/techarea/turbo/airfilter.html

 

CFM Formulas for Filters
Round: Diameter x Height x 6 x 3.14
Flat Panel: Length x Width x 6
Universal Round Taper: (Base + Top) / 2 = A
Take A x Length x 6 x 3.14
Universal Round Straight: Diameter x Length x 6 x 3.14

 

Teraz pewnie zapytasz jak to się ma do rodzaju włókniny filtrującej...

 

 

Masz tu jeszcze jednego gratisa: ;)

http://www.knfilters.com/testmethod.htm#&&/wEXBgUIQVBQX1RZUEUFAnBzBQ5SRUZFUkVOQ0VfTkFNRQUIQVBQX1lFQVIFCUFQUF9NT0RFTAUMU2VsZWN0IE1vZGVsBQhBUFBfTUFLRQULU2VsZWN0IE1ha2UFCkFQUF9FTkdJTkUFDVNlbGVjdCBFbmdpbmUFCEFQUF9ZRUFSBQtTZWxlY3QgWWVhcjVYfyIpHH5XmB5SlAcoZbBFrRwakzWuY8VldDk1ndix

 

Dodam jeszcze małą informację dopełniająca całość... wazne jest ciśnienie przy którym filtr zaczyna W OGÓLE COKOLWIEK przepuszczać i jakiej JAKOŚCI jest to przepuszczane przez niego powietrze. Dobre filtry papierowe mają poziom filtrowania cząstek stałych na poziomie do 5 mikronów, średnie do 10 a "chińskie" do 15.

 

A tak w ogóle poczytaj sobie tą

http://www.knfilters.com/filter_facts.htm#MYTHS

strone. Wiem, to są informacje reklamowe, ale tak mędzy nami... zawierają sporo prawdy.

Choć myslę, że jesteś już po tej lekturze... :)

 

 

P.S.

Ciekaw jestem czy chociaz piwo dostane za te informacje... :biggrin:

Ale spoko... już wystarczy tego kelnerowania.

Po resztę odeslę do amazona. ;)

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez sie kiedys zaklinalem, ze moto na wtrysku nie kupie, a wyszlo jak wyszlo i jakos nie wylewam lez po nocach. Jak na razie problemow nie bylo zadnych. Owszem obroty o wiele wyzsze jak gaznik (chociaz i temu mozna zaradzic wymieniajac co nieco), ale nikt z tutaj piszacych milosnikow gaznikow jakos nie wspomnial, ze kwestia obrotow jest latwa do ogarniecia w EVO i starszych TC a nie w nowych TC. Nowe TC sa zrobione z mysla o wtrysku nie wspominajac o wynalazku TBW, ktory jest pakowany hurtem do nowych HD. Co z tego ze powiedzmy nakladem sil i kosztow wywali sie wtrysk i wsadzi gaznik (przy TC96 jest to "w miare prosty zabieg") skoro i tak obroty beda musialy byc wyzsze zeby silnik z ramy nie wyskoczyl nie wspominajac o smarowaniu. Czyli w sumie nic sie nie zmieni za wyjatkiem zasilania. Moim zdaniem wybor jest prosty - jak EVO to gaznik obowiazkowo, jak TC88 to wolalbym oryginalony gaznik niz wtrysk, a od modelu TC96 w gore to trzeba sie powaznie zastanowic czy "patataj patataj" jest wogole mozliwe do osiagniecia bez szkody dla silnka i czy gra jest warta swieczki.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm.. w TC 96 jest to do wykonania, podobnie jak w 103 i w 113. Z tym, że jeśli chodzi o OEM 96 to gra nie jest warta swieczki.

Przy uzywanym TC 96 i majacym w okolicach 60 000 mil trzeba się liczyć z dość duzym kosztem takiej przeróbki aby to chodziło tak jak chodzić powinno.

 

Ale co racja, to racja- EVO gaźnik, TC wtrysk, no chyba, że mocno dłubiemy w silniku i ostro patrzymy na budżet.

"Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.''

Autoryzowany dealer S&S Cycle

site-logo-badge.png

https://harley-parts.pl/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kejti u Ciebie zapewne jest Magneti Marelli wtrysk bo takie były stosowane do 2001, a ten znacznie różni się od wtrysku stosowanego od rocznika 2002 bo Twoje Evo po czasie zchodzi z obrotów - no wiadomka nie ma tego typowego patataj... ale ciekawie brzmi...

Edytowane przez americas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsze jest wrogiem dobrego

pytanie gaznik czy wtrysk jest samo w sobie głupie tym bardziej w odniesieniu do amatorskiej jazdy duzym i słabym motocyklem a takim jest kazdy HD-kilkadziesiąt koni z 1,5 litra nie powala mocą

wtrysk !

 

http://www.motocykle-legnica.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

i tu fisu ma rację, żeby był efekt to tak naprawdę trzeba wymienić 50% silnika :sad: .

 

Prawda Jest bolesna lecz zycie pokazuje co sie da Gaznik The best ale tylko z piecem EVO bo TC spuchnie szybko kto nie wierzy zapraszam na ogledziny pieca TC u fisa 60 tys km i Umarl strasznie a i Nawet jak sie chce miec super efekt z wydajnosci silnika i zywotnosci to i nawet silniki takie jak S&S trzeba jeszcze modyfikowac jak w moi przypadku zeby jezdzic a nie tylko cos regulowac i poprawiac .

 

Silnik na Wytrysku !! jest dla Leniwca i Laika

 

Gaznik jest dla majacego pojecie ,ambicje i nie rowno pod Deklem zaworowym jak np: Ja i Doctor Fis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Prawda Jest bolesna lecz zycie pokazuje co sie da Gaznik The best ale tylko z piecem EVO bo TC spuchnie szybko kto nie wierzy zapraszam na ogledziny pieca TC u fisa 60 tys km i Umarl strasznie a i Nawet jak sie chce miec super efekt z wydajnosci silnika i zywotnosci to i nawet silniki takie jak S&S trzeba jeszcze modyfikowac jak w moi przypadku zeby jezdzic a nie tylko cos regulowac i poprawiac .

 

Silnik na Wytrysku !! jest dla Leniwca i Laika

 

Gaznik jest dla majacego pojecie ,ambicje i nie rowno pod Deklem zaworowym jak np: Ja i Doctor Fis

:)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...