Skocz do zawartości

Harley wtrysk czy gaźnik


Rekomendowane odpowiedzi

Jak liczy się oszczędność paliwa to kup zblokowanego skutera 49ccm :biggrin: . Awaryjność - porównujemy Sportstera z końca lat 70-tych na gaźniku S&Sa , Evo na wtrysku, Softaila TC 88 na gaźniku czy może TC 110 zabudowane w Elektrze? Awaryjność straszna, śrubki się odkręcają, olej cieknie, paliwo z gaźnika lub z szybkozłączki wtrysku, czujniki padają itp. Zostań przy VTXie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ja mógłbym coś pewnie powiedzieć o gaźnikach bo mam ich aż sześć w moim moto, ale nie o tym chcę pisać, mój przyjaciel też miał dylemat czy HD na gaźniku czy na wtrysku(wolał gaźnik , wybrał wtrysk) i kupił na wtrysku z tego co mówił nie żałuje wyboru sprzęcik hula , jest oszczędny i wszystko git :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiło się trochę zamieszania, a wiec po kolei:

Miałem już Harleya FLHX na wtrysku, a więc ogólne wady i zalety tej marki znam...

VTX to też już przeszłość chociaż nadal stoi u mnie w garażu i przejażdżki nim sprawiają mi dziką przyjemność..

Planuję teraz zakup Road Kinga i zastanawiam się nad wersja na gaźniku, chciałem poczytać opinie użytkowników zarówno na gaźniku jak i na wtrysku...

Lepszy jest wtrysk bo.. lub lepszy jest gaźnik ponieważ...

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz Road Kinga to jaki rocznik?Do 2005 można było jeszcze trafić gaźnik,a po tym roczniku to tylko wtrysk.Miałem 2004 na wtrysku a teraz 2010 też na wtrysku i nie narzekam,Zrobiłem ok 60 tyś km i nigdy nie było z tym problemu.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piter1600 pisze wtrysk jest mozna powiedziec bez obslugowy sa jego zalety i tez wady wady takie jak :nie ma patataj patataj jak na gazniku choc sa jakies patenty co moga pomuc uzyskac taki efekt ,jest oszczedniejszy od gaznika nic nie cieknie mam na mysli PB ,ale jesli chodzi o osiagi to gaznik jest lepszy zawsze mozesz cos samemu jak potrafisz pod tuningowac gazniora zgrac go z odpowiednim filtrem powietrza i wydechem i takiego wtryskiwacza objedziesz jak bedziesz chcial jeszcze jakis modul dokladasz i masz dobrego zapierd...piiiiii....alacza.PS: ja bym wybral gaznik chos nie powiem teraz mam dynke na wytrysku :laugh: ale na tym wtrysku jest na wolnych jak by bez duszy :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG, co za bełkot :clap: Słyszałeś kiedyś o kropce i innych znakach interpunkcyjnych?

 

O obniżaniu obrotów na wtrysku pisał tu już chyba każdy a nikt tego nie zrobił. Zrobienie tego dobrze kosztuje ogromne pieniądze i dobrze wiemy, że nie zrobi tego nikt. Po co w kółko więc o tym pierniczyć?

 

Ponadto tak samo jak na gaźniku na wtrysku moc również można podnieść. Tylko, że nie filtrem powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem w HD gaźnik, teraz mam wtrysk (kolejny Hary). W gaźnikowcu miałem Stage 1 - jet kit'a, filtr K&N i wydechy, itp...

jeździł OK, zero problemów, obroty obniżone więc gadał też ładnie - czyli w "gaźniku" wad nie stwierdziłem.

Wtrysk - j.w tylko obroty wyższe, ALE przy podniesionej mocy silnika moto spala MNIEJ. Czyli jednak elektronika lepiej reguluje niż śrubokręt ; ).

Ja tam ortodoksem gaźnikowym nie jestem (chociaż lubie stare klimaty i ape hangery), ale przy kupnie następnego H-D nie będzie to miało dla mnie znaczenia...chociaż i tak raczej będę skazany na wtrysk.

Posdumowując - proponuję Ci znaleźć ładnego Kinga i w zasilanie mocno nie wnikać. Stuningować można wszystko. Są moduły na których zmieniasz mapy wtryskowe i obniżasz obroty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym? Tak się składa, że stage 1 do gaźnika czy wtrysku to w zasadzie ta sama procedura i te same zasady. :)

Samym filtrem powietrza to tylko miłośnicy calibry podnoszą moc ;-) Filtr jest częścią Stage 1.

 

Ogólnie rzecz biorąc, wbrew temu co się mówi filtr powietrza nie ogranicza tak bardzo mocy na wtrysku. Dopiero powyżej 5000 czy nawet 5200 obrotów zaczyna być ograniczeniem. Gdy limit obrotów wynosi 6k. Tak wynika z porównania na hamowni wersji ze standardowym filtrem, bez żadnego filtra, i ze sportowym filtrem.

Edytowane przez krakers09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samym filtrem powietrza to tylko miłośnicy calibry podnoszą moc ;-) Filtr jest częścią Stage 1.

 

Ogólnie rzecz biorąc, wbrew temu co się mówi filtr powietrza nie ogranicza tak bardzo mocy na wtrysku. Dopiero powyżej 5000 czy nawet 5200 obrotów zaczyna być ograniczeniem. Gdy limit obrotów wynosi 6k. Tak wynika z porównania na hamowni wersji ze standardowym filtrem, bez żadnego filtra, i ze sportowym filtrem.

no najlepszy tuner fm zabrał głos :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samym filtrem powietrza to tylko miłośnicy calibry podnoszą moc ;-) Filtr jest częścią Stage 1.

 

Ogólnie rzecz biorąc, wbrew temu co się mówi filtr powietrza nie ogranicza tak bardzo mocy na wtrysku. Dopiero powyżej 5000 czy nawet 5200 obrotów zaczyna być ograniczeniem. Gdy limit obrotów wynosi 6k. Tak wynika z porównania na hamowni wersji ze standardowym filtrem, bez żadnego filtra, i ze sportowym filtrem.

Bardzo bym chciał zobaczyć te wykresy z hamowni i parametry motocykla. Czy to było tak, że jeden i ten sam motocykl zbadano ze standardowym filtrem, bez filtra a potem z założonym "sportowym" filtrem? Bo jeśli to były jedyne zmiany to rzeczywiście zmian w mocy dużych nie było a może nawet z seryjnym filtrem silnik miał największą moc. Sprawa wygląda tak, że stage 1 to wymiana wydechu, filtra powietrza i zmiana dawki paliwa (większe dysze, wtryski czy inna mapa). Zawsze w komplecie. Samo podkręcenie dawki paliwa da złe efekty (zbyt bogata mieszanka), sam wydech też spaskudzi nam silnik i sam filtr również (zbyt uboga mieszanka).

Co do zalet/wad wtrysku i gaźnika to jak dokupię kolejnego Harleya to będzie na 90% na gaźniku. Z wtryskiem miałem jednego Harleya i mi starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...