Skocz do zawartości

Jazda z niesprawna lewa ręka. QUICK SHIFTER? RECLUSE?


Kłosu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

Recluse to dobre i skuteczne rozwiązanie. Miałem założone w ostatnim motocyklu enduro. W zasadzie eliminuje konieczność korzystania z klamki sprzęgła zupełnie. Motocykl stoi bez dodawania gazu w miejscu na każdym wbitym biegu, kwestia nauczenia się, na jakim biego jest w danej chwili motocykl lub montażu prostego licznika biegów.

Koszt jakieś 1500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, ze temat sie rozwinal. Dostalem sporo rad, jest nad czym myslec :) Chyba wszyscy sa zgodni, ze bez ABS sie nie obejdzie. Przydalby sie pewnie tez amortyzator skretu. O ile amor jest dostepny jako akcesoria, to trzeba sie zastanowic nad absami. Czy lepiej skupic sie na poszukiwaniu fabrycznego motocykla wyposazonego w ABS, w rozsadnych pieniazkach? Czy dokupic ABS do motocykla nie majacego ich fabrycznie? Bo obilo mi sie o uszy, ze mozna dokupic absy do prawie kazdego modelu. Ktos orientuje sie jaki to koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepiej skupic sie na poszukiwaniu fabrycznego motocykla wyposazonego w ABS, w rozsadnych pieniazkach? Czy dokupic ABS do motocykla nie majacego ich fabrycznie? Bo obilo mi sie o uszy, ze mozna dokupic absy do prawie kazdego modelu. Ktos orientuje sie jaki to koszt?

 

Nie czytaloes uwaznie tego co pisalem. ABS jest konfigurowany / mapping pod jeden konkretny motocykl i o ile uda Cie sie go przeszzcepic do jakiegos innego, to przy awaryjnym hamowaniu moze odstawic Ci calkiem fajnego psikusa i nie spelnic tego do czego zostal zrobiony. Nie bede Ci opisywal iole czasu trwa dopasowanie go pod motocykl, bo sa to dziesiatki a raczej setki godzin. Kto za nie bedzei placil ?

 

Skup sie na motocyklu z fabrycznym ABS'em kwestia tego, na co bedzie Cie stac, mozna by pomyslec o Hobda CBR 250 lub o tych ktore podalem wczesniej.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie pomyślałem o tym, ale to pewnie dlatego że sam bym nigdy nie kupił motocykla na raty. W każdym razie już chyba wszystkie możliwości wyczerpaliśmy. Teraz chłopak niech się rehabilituje a na wiosnę wskakuje na moto :lalag:

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to Piotr podal najlepsze i najtansze rozwiazanie. Nowy motocykl starczy na dluzszy okres czasu bez potrzeby jego kilkukrotnego przerabiania a to jak juz wiemy oszczedza koszty.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę pojeździłem na motocyklu i mając w głowie ten temat postawiłem się na miejscu kolegi i próbowałem kierować prawą ręką...

 

Masakra, na prostej drodze jeszcze jeszcze, ale jak przyszły skręcać...

 

 

Współczucie i kuruj się chłopie tak by na wiosnę dosiąść maszynę bez dodatków o których tu pisaliśmy...

 

Jesteśmy z Tobą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę pojeździłem na motocyklu i mając w głowie ten temat postawiłem się na miejscu kolegi i próbowałem kierować prawą ręką...

 

Masakra, na prostej drodze jeszcze jeszcze, ale jak przyszły skręcać...

 

 

Współczucie i kuruj się chłopie tak by na wiosnę dosiąść maszynę bez dodatków o których tu pisaliśmy...

 

Jesteśmy z Tobą :)

 

No nie wiem, nie wdając się w dyskusję - spokojnie jesteśmy w stanie kierować 1 ręką, nawet w głębokich złożeniach - kwestia poprawnej techniki jazdy. Ale skuter, coś pokroju nc700 albo Aprilii NA 850 Mana - to najlepsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie.

Edytowane przez _bollo_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No nie wiem, nie wdając się w dyskusję - spokojnie jesteśmy w stanie kierować 1 ręką, nawet w głębokich złożeniach - kwestia poprawnej techniki jazdy.

No niby tak ale jak wykonać gwałtowny przeciwskręt w sytuacji zagrożenia? Można trochę nogami na niektórych motocyklach i do tego balans ciała ale to może być za mało.

Teraz przy nawet głupiej parkingowej wywrotce można sobie zaprzepaścić powrót do jakiejkolwiek sprawności ręki.

Może po prostu przyszła pora na trajkę a jak ręka się wzmocni wtedy coś w automacie i dopiero potem coś ze sprzęgłem. Po co się śpieszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...