Skocz do zawartości

Triumph Speedmaster problem zaplonu/pracy silnika


Enduro1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam i upraszam o pomoc z powodu nie korzystej pracy silnika moim w Triumph Speedmaster rok 2004/5 (wersja na gaznikach)

 

motorek ma problem taki, ze po nagrzaniu trochę parska w rury/rurę po czym zgasnie i nie mozna go odpalic.

po ochlodzeniu zapala normalnie i chodzi/jezdzi jak trzeba.

zbiornik czysty, nowe paliwo, nowe swiece ori, kable wysokiego sprawdzone / jeden nowy), gazniki czyste,

filter powietrza rowniez,

kompresja ok., luzy zaworowe prawie idealne,

w ramach testow po takim zgasnieciu silnika sprawdzilem przy pomocy diody LED, ze cewka wyzwalacza zaplonu taktuje,

czyli impuls w krytycznej jest.

cewki zaplonowe zamienialem miejscami (ma dwie oddzielne) a ostatnio dostalem/zakupilem inny uzwany modul zaplonu CDI

i tez silnik na nim chodzil kiepsko tj. odpala jako tako, gasnie, lub nie wkreca sie na obroty przy braku mocy, troche parska w rury..

 

może on też jest uszkodzony, ale sprzedawca/ handlarz ma go z motoru powypadkowego i twierdzi, ze jest sprawny.

 

czy ktos ma z szanownego grona jakis pomysl? :notworthy:

 

pozdr.

Enduro.

Edytowane przez Piotr Dudek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czyste, regulacja wg. mnie okay, bo obraz swiec poprawny, synchronizacji nie dotykalem.

aktywacja choke nic nie zmienia w w/o krytycznej fazie, pompy paliwa nie ma, paliwo jest podawane grawitacyjnie przez kranik do wspolnej listy gaznikowej.

pozdr.E

Edytowane przez Enduro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ostatnio okazalo się, że poprzedni użytkownik, w jakis tam sobie wiadomym celu, połączył odpowietrzenie zbiornik z króćcem gaźnika.

w sumie to lekko dobra idea, zassysania oparów, ale pod warunkiem, że poprzez takie podłączenie nie powstaje podciśnienie w zbiorniku, bo te może spwodować zanik spływu paliwa do gaźników.

mój motorek zaczął tzw. sen zimowy no i sprawdzenie, czy to było moim problemem jest generalnie lekko utrudnione , ale jak nie w tym to w przyszedłem sezonie sprawa się wyjaśni.

pozdr.

E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez wężyk przelewowy baku w gorące dni non stop kapała benzyna, wkręciłem w niego śrubkę i zaczęły się problemy z podciśnieniem w baku. Po przejechaniu ok 100km podciśnienie robiło się na tyle duże że paliwo przestawało być zasysane do gaźników i silnik gasł. Trzeba było wtedy otworzyć wlew baku, słychać było charakterystyczne syczenie, i mozna było jechać dalej.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio okazalo się, że poprzedni użytkownik, w jakis tam sobie wiadomym celu, połączył odpowietrzenie zbiornik z króćcem gaźnika.

w sumie to lekko dobra idea, zassysania oparów, ale pod warunkiem, że poprzez takie podłączenie nie powstaje podciśnienie w zbiorniku, bo te może spwodować zanik spływu paliwa do gaźników.

mój motorek zaczął tzw. sen zimowy no i sprawdzenie, czy to było moim problemem jest generalnie lekko utrudnione , ale jak nie w tym to w przyszedłem sezonie sprawa się wyjaśni.

pozdr.

E

jesli tak to masz rozwiazanie problemu, oczywiste ze takie rozwiazanie wplywa na prace silnika...

a do Limo; pomyliles wezyki, sa 2, jeden jest przelewowy i jego zatkanie nie stanowi problemu, a drugi jest odpowietrzajacy, ten wlasnie zatkales i stad problem....

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz, bardzo możliwe. Z tych dwóch wężyków jeden jest gruby a drugi cienki, założyłem że ten gruby raczej powinien być odpowietrzający. Ale jeśli jest odwrotnie i to ten cienki jest odpowietrzający to w jaki sposób zapobiec kapiącej z niego benzynie? Przecież takie straty można liczyć w litrach.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...