pakeroso Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Witam wszystkich!Wziąłem się za czyszczenie zacisku przedniego hamulca. Po wyjęciu tłoczka widzę szlam i i lepką maź na uszczelkach. Czym to dobrze doczyścić (i zbiorniczek wyrównawczy), żeby nie uszkodzić uszczelki? No i spory problem - sparciała mi uszczelka przeciwpyłowa i powoli już się rozpada, no i nie wiem, gdzie mógłbym taką zdobyć. Czy jest to może część znormalizowana? Jeśli tłoczek ma średnicę 34mm, to dałoby się założyć uszczelkę od auta? http://www.motointegrator.pl/produkty/274333-zestaw-naprawczy-zacisku-hamulcowego-autofren-d4-005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Wszystko czyścisz szczoteczką i płynem hamulcowym, składasz na smar do tłoczków. Do do przeciwkurzowej to może u producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Na koniec możesz posmarować tłoczki specjalnym smarem do tego celu.Znajdziesz w sklepie motoryzacyjnym koszt małej tubki kilka złoty. Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakeroso Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Do do przeciwkurzowej to może u producenta? Niestety tak jest z chińczykami, że detali regeneracyjnych nie sprzedają, trzeba zamówić nowy zacisk.Pojeżdżę jeszcze jakiś czas z poszarpaną uszczelką i jak tłoczek się zatrze (co prędko nie nastąpi), to wymienię zacisk. Z pastą do tłoczków (smarem) chyba dam sobie spokój, często słychać, że sam płyn hamulcowy wystarczy, a pasta będzie łapać syf. Dzięki za rady :) Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez pakeroso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 To co ty robisz to nie żadna regeneracja a zwykłe czyszczenie. Ale sam pomysł jest dobry. A z chińczykami to nie jest tak jak mówisz. To są kopie żywcem zerżnięte z innych moto i mi ten zacisk wygląda na Yamaha DT (125 może 80) albo inny skuter może Jog. Najprostsza metoda, wejść na stronę larssona, znaleźć Twoje klocki hamulcowe, kliknąć "Pasuje do..." i masz listę modeli z identycznym zaciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakeroso Opublikowano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Niby czyszczenie, ale uszczelniacze trzeba wymienić, odpowietrznik i kapturek odpowietrznika. To są kopie żywcem zerżnięte z innych moto i mi ten zacisk wygląda na Yamaha DT (125 może 80)Tak, mój sprzęt jest kopią Hondy CMX 250, ale klocki od Rebelki są całkowicie inne. W ogóle w Larssonie nie ma takich klocków, jak ja mam :) A mam takie http://sklep.romet.pl/romet_parts/uklad_hamulcowy/klocki_hamulcowe/art1302.htmlNajbliżej im do Suzuki, jednak wymiary nie są idealne http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no=NDEwMDc0MQ==&t=Klocki%20hamulcowe%20EBC%20FA372R Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez pakeroso Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakeroso Opublikowano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Pozwolę sobie jeszcze odkopać temat, bo zmagam się z kolejnym problemem - złożyłem całość do kupy, jednak tłoczek nie chce się cofać. Klamka jest twarda niemal od samej góry, a klocki trą o tarczę. Coś można tu jeszcze poradzić? Może to pompka wysiadła i nie zasysa z powrotem płynu?A jeśli przesmaruję tłoczek i cylinderek pastą, to będzie luźniej chodził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 A nie wlałeś czasem za dużo płynu do zbiorniczka ? Wewnątrz jest linia do której się nalewa, bo pod korek to nie ma prawa działać. Natomiast sam tłoczek ma chodzić tak luźno żeby dało się go ruszyć palcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Niestety musisz jeszcze raz zlac plyn i znalezc w zbiorniczku pompy otworek zyrownujacy cisnienie w pompie.Jest b.maly, zwykle umieszczony obok duzego otworu laczacego pompe ze zbiorniczkiem i prawdopodobnie zapchany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakeroso Opublikowano 21 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 O ile wiem zbiorniczek ma poziom LOW, ale MAX to tam nie widziałem, ale może faktycznie przedobrzyłem. Ten mini otworek w zbiorniczku raczej jest drożny, bo grzebałem w nim igłą, jeszcze spróbuję. Podpowiem jeszcze, że jak motong postoi przez noc, to klamka mięknie, ale jak pojeżdżę, to zaciski zakleszczają się coraz mocniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 i czy klamka odbija do końca? to jest luz między tłoczkiem a klamką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 ostatnio wlaczylem z twardym jednym tloczkiem zacisku w lc4 , winna byla spuchnieta gumka , aczkolwiek klamka nie blokowala sie ..wiec sprawdz najpierw czy tloczki pracuja luzno. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pakeroso Opublikowano 22 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Tłoczek pracuje tak ciasno, że aby go wcisnąć muszę użyć ścisku stolarskiego, a aby go wyjąć musiałem wkręcić w imadło i ciągnąć obcęgami. Jednak wcześniej, gdy wszystko było OK, też tak ciasno pracował.Klamka odbija normalnie, ale z czasem tak twardnieje, że nacisnąć się nie da, zastanawiałem się, czy pomogłoby delikatne zapowietrzenie układu. Na razie zamówię pastę do tłoczków i może przejadę drobnym papierem uszczelkę tłoczka. Jak coś się zepsuje, to mam jeszcze zapasowy, stary zacisk z demontażu od kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 Nie traktuj uszczelek papierami ściernymi !Jeśli chcesz zrobić coś pożytecznego to możesz wypolerować tłoczek na lustro i ewentualnie pozbyć się ostrych krawędzi na powierzchni roboczej które lubią z czasem powstawać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 22 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2013 akurat w dzien wekendowego wyjazdu zmienialem klocki i okazalo sie ze jeden tloczek nie pracuje , kolega mechanik polecil mi aby doraznie wyjac gumke i obszlifowac ja papierem ,pilnikiem badz szliifierka stolowa od strony zewnętrznej ( nie tloczka) , mial racje bo pomoglo i moglem pojechac na wekend w teren , a juz mialem sie poddac . Oczywiscie jeszcze w ten sam dzien zamowilem komplet nowych gumek. Nie traktuj uszczelek papierami ściernymi !Jeśli chcesz zrobić coś pożytecznego to możesz wypolerować tłoczek na lustro i ewentualnie pozbyć się ostrych krawędzi na powierzchni roboczej które lubią z czasem powstawać Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.